27 Mart 2015 Cuma
Hyundai i20 1.4 CRDI Style+
2014 yılı sonuna doğru yapılan basın lansmanıyla birlikte Türkiye piyasasına sürülen Hyundai i20 aradan geçen aylarla birlikte yakaladığı başarılı satış rakamlarını sürdürmekte kararlı. İlk olarak en küçük hacimli benzinli versiyonuyla testime konuk olan hatchback şimdiyse pazarın favorisi olan Diesel motorla karşınızda.
Güney Kore merkezli üreticiyi B segmentinde temsil eden i20'nin ilk nesil modelleri 2008 yılında yollara çıkarken bu otomobillerin makyajlı hali 2012 model yılıyla birlikte ortaya çıktı. Geçtiğimiz yıl ikinci nesil modelleri tanıtılan hatchback daha da dinamik görünüme sahip olan üç kapılı gövde seçeneğine de yakında kavuşacak.
Dış Mekan
Yeni nesil i20'nin dış görünümü, markanın diğer modellerine de ilham kaynağı olan cinsten. Hem ince yapılı ön panjura hem de çamurluklara doğru uzayan farların üst ve altında gündüz aydınlatmaları yer alırken öne doğru çıkıntı yapan büyük hava girişine sahip ön tamponun yanlarında köşeli sis farlarına yer verilmiş. Şık görünümlü yan aynalara ince yapılı sinyaller eklenirken Style+ donanımında 16 inç çaplı jantlar kullanılmış.
Siyah renkli C sütunu arka camın bir uzantısıymış gibi görünürken bagaj kapağının üzerine küçük bir spoiler eklenmiş. Yatay yerleşime sahip stopların bazı bölümlerinde LED teknolojisi kullanılırken arka aydınlatma grubunun bir bölümü de arka tampona alınmış. Açılabilir panoramik cam tavan da özellikle test aracında olduğu gibi açık gövde renkli versiyonlarda şık bir kontrast oluşturmakta.
İlk nesil modellere göre hemen her bölümde büyüme yaşanırken aracın boyu 4 metreyi geçerek 4.035 mm'yi bulmuş. Genişlik 1.734 mm'ye ulaşırken yükseklik 1.474 mm'ye gerilemiş. Aks mesafesiyse 2.570 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Köşeli hatların devam ettiği yaşam alanı küçük kardeş i10'a gönderme yapıyor. Bazı küçük parçaların paylaşıldığı gözlerden kaçmazken beyaz gövde rengiyle düz siyah konsol ve gri koltuk kumaşları eşleştirilmiş. Cam ve ayna kumandaları sürücü kapısına ergonomik şekilde yerleştirilirken bütün kapılarda ince uzun cepler sunulmuş.
Ana hatlarıyla i10'da kullanılanla aynı olsa da deri kaplama sayesinde daha kalın olan direksiyon simidi üzerinde daha çok kumanda düğmesi bulunurken bu parçanın solunda far yükseklik ve gösterge tablosu ışık şıddeti ayarlarıyla ESP butonu bulunuyor.
Gösterge panelinde hız ve devir verileri yuvarlak göstergelere sahipken motor suyu sıcaklığı ve yakıt göstergesi, yol bilgisayarıyla birlikte ortada bulunan dijital ekrana alınmış. Orta konsolun üst bölümünde asimetrik tasarımlı havalandırma ızgaraları, merkezi kilit ve dörtlü flaşör düğmeleri görülürken daha aşağıda kaliteli görünen düğmelere sahip müzik sistemi paneli yer alıyor.
Orta konsolun orta bölümünde dairesel havalandırma kumandalarıyla ön yolcu hava yastığı ve arka emniyet kemeri ikaz ışıkları bulunurken en alt kısımda çakmak, 12 Volt soket ve kapaksız bir göz olarak kullanılabilecek bir boşluk yer alıyor. Vites kolunun arkasına arka park sensörü düğmesi, el freni ve çift bardaklıkla birlikte altında büyük bir göz bulunan kol dayanağı görülebiliyor.
Açılabilen panoramik cam tavanın büyük ferahlık kattığı arka koltukların sırtlıkları katlanarak 301 litre hacimli bagaj 1.017 litreye büyütülebiliyor.
Konfor
Yeni nesil i20'nin büyüyen boyutları otomatik olarak iç mekana da yansımış. Artık daha bol hacim sunan yaşam alanı, açılabilir panoramik cam tavanın verdiği ferahlıkla da desteklenmiş.
Yeni temelleri sayesinde bambaşka bir sürüş karakteristiğine kavuşmuş olan i20'nin süspansiyon ayarları çok başarılı. Yumuşak olmayan sistem önceki nesilde özellikle arka aksta karşılaşılan sertliği de sunmuyor. Otomobilde görev yapan 195/55-16 ölçülerindeki lastikler de küçük darbeleri sönümlemekte yeterince başarılı.
Diesel motorla birlikte en üst donanım paketini sunmayan Hyundai'nin Style+ isimli paketle gelen test aracında elektrikli cam ve aynalar, arka park sensörleri, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, yol bilgisayarı, yokuş kalkış desteği, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, açılabilir panoramik cam tavan, 6 hoparlörlü ses sistemi, USB ve Aux girişleri bulunuyordu.
Konfor konusunda önemli yere sahip olan yol gürültüsü izolasyonu konusunda başarılı olan i20'nin turbo Diesel motoru benzinli kardeşlerinden daha gürültülü olsa da yükselen süratle birlikte bu ses de arka planda kalıyor. Otomobilin üzgar gürültüsü izolasyonuysa sınıfı standartlarını karşılıyor.
Biraz kemikli fakat yolları belli manuel şanzıman yumuşak debriyaj pedalı ve hafif vites kolu sayesinde sürekli kullanımda sıkıntı yaratmadığı gibi aracın konforlu bir sürüşe sahip olmasını sağladığı bile söylenebilir. Özellikle biraz uzun tutulan ilk iki vites sayesinde yoğun trafikte çok vites değiştirmeden ilerlenebiliyor.
Sürüş
Görünüm dışında i20'nin belki de en büyük büyük gelişimi sürüş konusunda yaşanmış. Yüksek süratlerde çok daha güven veren bir araç haline gelen model orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi ve 55 yanaklı lastikleriyle başarılı bir yol tutuşa sahip. Zorlandığında önden kayma eğiliminde olan aracın ESP'si tehlikeli anların yaşanmasına izin vermese de kaymayı kontrol altına almak yüksek tork sayesinde zaten zor olmuyor.
Daha önce test ettiğim 1.2 litre hacimli motorun performans eksikliğini önemli ölçüde aşabilen 1.4 litre hacimli turbo Diesel ünite 90 beygir güç, 240 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 11 saniyede ulaşabilen 1.350 kg ağırlığa sahip aracın maksimum sürati 175 km/s olarak açıklanıyor.
Sabit süratli sürüşlerde, yeterince sabırlıysanız ortalama yakıt tüketimini rahatlıkla 5 litre/100 km gibi seviyelere çekebilen otomobilin test sırasında elde ettiği karma tüketim değeriyse 5.9 litre/100 km oldu ki bu değer daha küçük hacimli benzinli motorunkinden çok daha iyi.
Özellikle oturak kısmında yüksek yan destekler sunan ön koltuklar sert virajlarda bile başarılı yan tutuş sağlarken elektro-hidrolik direksiyon sisteminin sürücü hareketlerine verdiği tepkiler hızlı. Yumuşak debriyaj pedalı ve hafif kemikli şanzımanla sportif hava estiren i20'nin fren pedalı da sistemin başarılı bir şekilde dozlanmasını sağlıyor.
Fiyat/Donanım
Fiyatı, 1.2 litre hacimli benzinli motorla 39.800 TL seviyesinden başlayan yeni nesil i20'nin .4 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan versiyonları 49.800 TL'den başlayan fiyatlarla alıcı bekliyor. Testime konuk olan Style+ donanım paketiyle fiyat 53.100 TL'ye ulaşırken açılabilir panoramik cam tavan ve koyulaştırılmış arka camlar 2.500 TL karşılığında sunulan tek paket opsiyon.
Style+ paketinde elektrikli cam ve aynalar, arka park sensörleri, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, yol bilgisayarı, yokuş kalkış desteği, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, ESP, ön hava yastıkları, yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri, viraj aydınlatması, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, açılabilir panoramik cam tavan, 6 hoparlörlü ses sistemi, USB ve Aux girişleri standart olarak sunuluyor.
Sonuç
Yerli üretim i20'nin başarılı satış rakamlarına ulaşacağı daha ilk günden tahmin edilebiliyordu. Görünümüyle büyük bir değişim geçirdiği ilk bakışta anlaşılan otomobilin kalite seviyesinde yaşanan yükseliş daha da dikkat çekici. Özellikle sürüş özellikleri segment liderleriyse rahatlıkla başa çıkacak seviyeye ulaşan otomobilin fiyatı da rekabetçi.
Geniş sayılabilecek iç mekanında da tasarımın olgunlaştığı rahatlıkla görülebilirken donanım konusunda yaşanan tek sıkıntı Diesel motorla birlikte en üst aksesuar paketinin sunulmaması. Otomatik şanzıman seçeneği de henüz sunulmayan turbo Diesel motor performans ve tüketim anlamında segmentin beklentilerini karşılayabilirken manuel şanzıman tercih eden potansiyel müşteriler 6 ileri vitesli şanzımanın yumuşaklığını beğenecektir.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
başarılı test onurcuğum hörmetler ederim
YanıtlaSilTeşekkürler.
Silonur abi i20'nin en full donanımında bile otomatik klima yok komik değil mi sizce de? her şeyi koymuşsun otomatik klima koymamışsın. aynısı yeni opel corsa'da da geçerli direksiyon ısıtma bile var ama arka camlar manuel.
YanıtlaSilBence de sunulabilirdi. Hindistan'da var ama burada makyaj sonrası veya Coupé ile birlikte gelebilir belki.
SilHyundai nin yeni otm şanzımani dizel versiyonuna gelir mi acaba.?
YanıtlaSilBen de bekliyorum bu haberi ama ancak makyajla birlikte gelebilecek gibi görünüyor şu anda.
Silfabrika cıkışlı ses sistemi konusunda yorumlarınız nelerdir ?
YanıtlaSilİdare eder bir ses sistemi. 4 hoparlör 2 tweeter var sistemde. Bu segmentte makul olarak görülebilir. Tabi i20 ile birlikte Harman Kardon ses sistemli bir CLS 350 test etmiş olmam da objektifliği biraz köreltmiş olabilir.
SilYok artık cls testi mi olcak blogda :)
SilÇok yakında!
Silyeni i20'yi ilk gördüğümde başarılı olacağını tahmin etmiştim. tasarımın genel formu klasik hb olması bence genel kabulü sağladı ayrıca üzerine modern detayları var çok mantıklı tasarım olmuş. fotolarda top speed detayınız da çok hoş.
YanıtlaSilAracın ağırlığı bu sınıfa göre fazla değil mi? Hatta çok fazla?
YanıtlaSilHyundai her aracında biraz fazlalık yazıyor gibi geldi bana da teknik verilerde. Fransa'da aynı aracın boş ağırlığı 1.165 kg olarak verilmiş. Bizim teknik verilerde en düşük ağırlığı bile 1.240 kg olarak verilmiş.
Silpeugeot 308 civarı olması garip
SilEvet kafa kafayalar 308 ile. Bu da platform hafifletmenin ne kadar işe yaradığını gösteriyor. Hyundai da büyük ihtimalle gelecek nesil modellerde benzer bir strateji uygulayacak.
SilOnur Bey,
YanıtlaSilHyundai'nin yeni nesil 1.0 litrelik turbo beslemeli motoru i20'de ne zaman kullanılacak ya da kullanılacak mı? Zira dizelinde otomatik şanzuman yok. 1.0 motor gelirse şayet, dct ile gelir diye ümid ediyorum.
Kullanılacak bu motor. Hatta Coupé ile gelecekti ilk ama gecikme oldu gerçekten biraz. Ben de DCT ile birlikte gelmesini bekliyorum.
Silkirli bir yerde test ettiniz herhalde motor kirlenmiş onur bey
YanıtlaSilyoksa test ayağına böyle arabalarla offroad mu yapıyor sunuz ?
Ben kirletmedim, böyleydi aldığımda. Dışını temizliyorum bazen ama motora ilişmiyorum çoğu zaman.
Sil