23 Şubat 2015 Pazartesi
Subaru Forester
Subaru sonunda beklenen yeniliğini piyasaya sürüyor. İç mekanında küçük yenilikler yapılan Forester turbo Diesel motoru otomatik şanzımanla buluşturdu.
Aracın iç mekanında orta konsolun hafifçe makyajlandığı görülürken ses yalıtımı da daha başarılı hale getirilmiş.
Otomobilin asıl yeniliğiyse kaput altında yatıyor. 2 litre hacimli turbo Diesel motor elden geçirilerek daha sessiz ve sarsıntısız çalışması sağlanırken tüketim değeri de aşağıya çekilmiş. 148 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 9.8 saniyeye indirirken ilk defa bu motorla sunulan sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) bu süreyi 9.6 saniyeye çekmiş.
2.0 turbo benzin motorlu araçta kullanılan ön tampon aracın çehresini tamamen değiştiriyor, acaba dizelde de bu tampon seçeneği sunulacak mı?
YanıtlaSilBir de boxer diesel'in sıralı sistemlere göre avantaj ve dezavantajları nelerdir Onur bey?
Subaru Impreza otomobilimizi 1998 yılından bu yana satmaya kıyamadık. üzerine ne araçlar geldi geçti, onun yeri bizim için ayrıdır. Saygı duyduğum ender otomobil üreticilerindendir..
Bildiğim kadarıyla tampon sunulmayacak fakat Subaru'nun modifikasyon çevresi zaten bu parçayı bir şekilde getirip uygulayacaktır.
SilBoxer Diesel'in avantaj ve dezavantajları benzinli kardeşininkiyle aynı. Daha alçak ağırlık merkezi ve daha başarılı titreşim sönümlemesi avantajları. Daha geniş yapı ve V motorlarda olduğu gibi silindir sırası başına kullanılan ek parçalar da dezavantajı.
Zeki Müren'de bizi görecek mi... Pardon Subaru demek istemiştim, zira yeni kasa geldiğinden beri dizel seçeneği yok memlekette. Avrupa'da millet bu motoru alıp, VW T1, T2 ve T3'de kullanıyor bizde yeni nesil bile ithal edilmiyor....
YanıtlaSilSubaru bu konuda çok sessiz kaldı. WRX STI gibi efsane bir modeli var ama o bile gelmiyor.
Sil