26 Şubat 2015 Perşembe
McLaren 675LT
McLaren ailesi genişlemeye devam ediyor. İngiliz üreticinin Cenevre otomobil fuarında tanıtacağı araç kardeşi 650S'ten hem daha güçlü hem de daha hafif olması sayesinde daha yüksek performansa sahip.
Kenarlarına deflektörler eklenmiş bir splitter sunan ön tamponu aracın yüzünü farklılaştırırken tasarımları değişen jantların üzerine 675LT logoları işlenmiş. Aynı işlemeler, arka kısmına hava girişi eklenen yeni yan etekler üzerinde de görülebilirken en büyük değişim arkada yaşanmış.
90'lı yılların yarışçılarından uzun arka bölüme sahip McLaren F1 GTR Long Tail'in izinden giden otomobilde ek hava çıkışlarına sahip bir arka tampon kullanılmış. Difüzör büyürken egzoz çıkışları yuvarlak tasarıma kavuşmuş. Kaput camı farklı hava çıkışlarına sahip olacak şekilde yeniden tasarlanırken spoiler de büyümüş.
İç mekanda bol bol Alcantara döşeme görülebilirken kafalıklarına 675LT logosu işlenmiş sabit yapılı koltuklar gibi birçok hafifletme çalışması sonucunda otomobilin ağırlığı 1.230 kg'a inmiş. Bu değer 650S'in 100 kg gerisinde.
Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli v8 motor görev yapmaya devam etse de güç 675 beygire, torksa 700 Nm'ye ulaşmış. 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen otomobil 200 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 330 km/s olarak açıklanıyor.
7. vitesi normale göre uzun sanırım yoksa bu ağırlık ve güçle daha yüksek bir son sürat hızına sahip olması lazım değil mi?
YanıtlaSilŞanzıman oranlarıyla oynamış olabilirler ama bence artan downforce'un bir yan etkisi.
Sil