3 Şubat 2015 Salı
Ford Focus RS
Ford'un merakla beklenen modeli sonunda yüzünü gösterdi. Focus ailesinin en yüksek performanslı versiyonu olan RS önceki nesil örneklerini aratmayacak şekilde hazırlanmış.
RS logolu ön panjurun altında yer alan ve büyük bir hava girişine sahip olan agresif tasarımlı tamponun köşelerinde dik yerleştirilmiş sis farları dikkat çekiyor. 19 inç çaplı jantlarla donatılan aracın yan etekleri de genişlerken bu nesilde ST'de olduğu gibi beş kapılı gövde seçeneğinin kullanıldığı görülebiliyor.
Arka bölümünde de bir önceki nesil modelleri hatırlatan otomobilde RS logolu büyük bir spoiler, genişletilen tampon, difüzör ve çift egzoz çıkışı aracın farklılığını belirtiyor. Brembo imzalı fren sisteminde delikli disklerin kullanılmış olması da dikkat çekiyor.
İç mekanı yerini aldığı modelde olduğu gibi sade bir görünüm sunan Focus RS'in alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve orta konsol üzerinde yer alan analog göstergeler gibi detaylarını Focus ST'den de hatırlıyoruz. Metal pedal seti ve Recaro imzalı koltuklarsa şık detaylar arasında.
Aracın en önemli bölümüyse şüphesiz kaputunun altı. Mustang modellerinde de görev yapan turbo beslemeli 2.3 litre hacimli motorla donatılan Focus RS 350 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor. Overboost fonksiyonuyla tork değeri 15 saniye için 470 Nm'ye ulaşıyor. Focus ailesinin dört tekerlekten çekişli ilk üyesi olan RS, 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılmış.
4wd ve 320 hp motor. 6 ileri manuel şanzıman. Evolu günleri hatırlattı bana. Güzel araçmış. Türkiye'de alınmaz tabi %130 ötv işin içine girince.
YanıtlaSilST daha mantıklı olacaktır böyle bir durumda. Vergiler yüzünden RS'in fiyatı iki katına çıkacaktır ST'nin.
Silmükemmel bir araç olmuş.0-100 süresi de 5 saniyenin altına rahatlıkla iner diye düşünüyorum.
YanıtlaSilbu haberle alakalı değil ama, yeni mondeo teşrif etmişler sonunda. şaşkınlığımı gizleyemedim.
Evet geldi Mondeo. İki yıldan fazla zaman oldu ben testini yazalı ama ufak değişiklikler var Avrupa versiyonlarında. En kısa zamanda onu da alırım teste.
Silhızlanma ile ilgili de cevabınızı bekliyordum gözünüzden kaçmış sanırım :) bu arada yeni fark ettim aracın 5 kapılı olarak da sunulacak olması hoşuma gitti
SilMakul bir tahmin diye bir şey demedim. Golf R daha düşük güç ve torkla manuel şanzımanla 5.1'e düştüğüne göre 4.9 beklenebilir. Asıl şöyle güzel bir çift kavramalı şanzıman opsiyonu da olsa o zaman feci olur.
Silaynen dediğiniz gibi bir opsiyon bu aracı uçurabilirdi
Silhatta golf r'ın eski dsg'yi kullandığını düşünürsek yeni bir şanzıman çok çok daha iyi bir performans sağlayabilir
SilÇok demeyelim de biraz daha iyi performans gösterebilir. Sonuçta 2. viteste görüyor rahatça 100 km/s sürati. Bir vites değişiminden çok vakit kaybetmiyor farklı DSG seçenekleri. Tüketim ve ara hızlanmalarda fark açık olur da zaten yeterince güç ve tork varken 6 veya 7 vitesli olması çok fark ettirmez. Drag yarışlarında iki vitesli şanzımanların kullanılması gibi yani durum biraz.
Sildüşündüğüm şekilde olmasa da fark oluyomuş :) ama yine de yanılmışım dediğiniz gibi 0-100'de pek fark olmuyosa
SilBugün fuarda focus st gördüm.led stop yoktu.sonra bu araca bakıyım dedim var mı diye.bunda da yok gibi duruyo fotoğraftan.acaba focuslarda opsiyonel de olsa led far alınamayacak mı artık?
SilBüyük ihtimalle gelecek nesil modellerde sunulacak LED farlar. Malum, Ford pek öncü donanımlarıyla tanınan bir marka değil. Xenon farlarla idare ediyorlar şimdilik.
Silstopları kast etmiştim :)
SilStoplarda kısmen LED var. Sinyaller LED. Geriye kalanı için yine gelecek nesil modeller beklenecek gibi. Yan sanayi var bu arada LED stoplar. Çoğu pavyona çeviriyor arkayı ama var.
SilYeni Kuga nın arazideki tork yönlendirme başarısını gözönüne alırsak ford 4wd işinde ciddi adımlar atıyor bence yeni rs tek tekerleğe bile %100 güç aktarabilme yeteneğine sahip olduğundan eminim sportif sürüşü çok başarılı bir araç olacaktır. Testleri bir gelsin hele izleyelim bakalım.
YanıtlaSil