26 Şubat 2015 Perşembe
Audi R8
Alman üretici Audi, başarılı satış rakamlarına ulaşan süperspor otomobili R8'in ikinci nesil modellerini tanıttı. Elektrik motorlu versiyonun da teknik verileri açıklanırken ilk etapta iki farklı güç sunabilen tek benzinli motor sunulacak.
Volkswagen grubunun çok riske girmeyi sevmeyen tasarım anlayışını yansıtan yeni R8 sanki eski modelin güncel, köşeli hatlarla makyajlanmış hali gibi görünüyor. Yüzünde altıgen panjur, LED farlar ve bombeli bagaj kapağının kenarlarını da içine alan şişkin çamurluklar dikkat çekerken 19 inç çaplı jantlar standart olarak sunulmuş.
İlk nesil modellerde sunulan kalın yan şerit iki parçaya bölünürken arka kısımda daha büyük difüzör, ince LED stoplar, köşeli egzoz çıkışları ve yine köşeli hava çıkışları dikkat çekiyor.
Laser LED far teknolojisini de R8'de sunan Audi, Plus versiyonları 20 inç çaplı jantlar, karbon fiber yan aynalar, sabit spoiler ve siyah renkli egzoz çıkışları gibi görsel farklılıklara sahip.
İç mekanı baştan yaratılan otomobilde yeni koltukların yanında, tamamen dijital gösterge paneli, kapılara taşınmış yan havalandırma ızgaraları, yenilenmiş çok fonksiyonlu direksiyon simidi, havada asılı duruyormuş gibi görünen havalandırma kumandaları, geniş vites kolu ve arkasına yerleştirilen MMI kumanda paneli dikkat çekiyor.
Kaputu altında ilk etapta sadece 5.2 litre hacimli v10 motor bulunacak olan R8'in bu ünitesi 540 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 320 km/s.
Plus versiyonlarda aynı motorun 610 beygir güç, 560 Nm tork üretebilen versiyonuna yer veren Audi bu araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşma sürelerini 3.2 saniye, maksimum süratleriniyse 330 km/s olarak açıkladı.
Önceli nesil örneklere göre aklaşık 50 kg hafifleyen otomobilin e-tron 2.0 olarak adlandırılan elektrikli versiyonu da artık daha güçlü. 462 beygir güç, 920 Nm tork üretebilen bu araç 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 210 veya 250 km/s'te sınırlandırılıyor. Araçta kullanılan daha yüksek kapasiteli piller sayesinde menzil de 450 km'yi bulmuş. Bu aracın ağırlığıysa 1.840 kg olarak açıklandı.
Daha az sayıda havalandırma giriş ve çıkışına sahip e-tron'da daha aerodinamik tasarıma sahip jantlar, farklı bir arka spoiler ve daha küçük bir difüzör kullanılmış. Aracın ön tamponuna eklenen dik konumlu LED aydınlatmalar da farklı.
Dış tasarımında eski çekiciliğini yitirmiş buldum.
YanıtlaSilbence tam tersi. bir vw grubu klasiği olarak gram değişiklik yok
SilBen de makyaj öncesi ilk nesil modelleri çok daha şık. Makyajı kötü olmuştu, yeni nesil daha da kötü olmuş. Zaten dış mekanda değişim çok değil, o değişim de güzel olmamış bence.
Sil