Yeni modellerin yağmur gibi yağmasının ardından markanın çirkin çocuğu gibi kalan BMW 1 Serisi sonunda makyajlandı. Yeni yüzüyle markanın diğer modellerine yaklaşan otomobilin kaputu altında da küçük yenilikler bulunuyor.
Ön bölümünde diğer BMW modellerini andıran farlar kullanmaya başlayan 1 Serisi’nin ön panjuru ve kaputu da hafifçe elden geçirilmiş. Yeni tampon ve jant tasarımları donanıma eklenirken yan çizginin de değiştiği görülüyor. Otomobilin arka bölümünü de yenileyen BMW LED stopları bagaj kapağına doğru uzatmış. Arka tampon da makyajlanırken bu bölümün üst kısmına reflektörler eklenmiş. Bu arada opsiyonel donanımda tamamı LED aydınlatma grubu yer alıyor.
Tamamı turbo beslemeye sahip zengin motor seçeneklerine yeni üniteler eklenen 1 Serisi'nin 116i modelinde kullanılan 1.5 litre hacimli ünite 109 beygir güç, 180 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimli motorla donatılan 118i ve 120i modelleri sırasıyla 136 ve 177 beygir güç, 220 ve 250 Nm tork üretiyor. 125i modelinde görev yapan 2 litre hacimli motor 218 beygir güç, 310 Nm tork üretebilirken M135i'nin 3 litre hacimli motoru artık 326 beygir güç, 450 Nm tork üretebilmekte.
116d'nin 1.5 litre hacimli, turbo Diesel motoru 116 beygir güç, 270 Nm tork üretebilirken 118d ve 120d'nin 2 litre hacimli motorları sırasıyla 150 ve 190 beygir güç, 320 ve 400 Nm tork üretebiliyor. 125d'nin kaputu altındaysa aynı motor 224 beygir güç, 450 Nm tork sunabiliyor.
Uzun zamandır beklediğim bir bilgiydi bunlar. Peki ortalama fiyatları ne olacak ? Türkiye'de satışa ne zaman başlanacak ?
YanıtlaSilDaha yeni tanıtıldı. Almanya fiyatları bile belli değil fakat büyük ihtimalle yaz aylarında, %5 gibi bir fiyat artışıyla gelir.
SilArka tasarımı eskisinden de beter
YanıtlaSil1.5 motorlar mini deki gibi 6 ileri otomatik ile mi yoksa 8 ileri zf şanzımanla mı satışa çıkacak bir bilginiz var mı?
YanıtlaSil218i'de 8 ileri şanzımanla geliyor 1.5 benzinli motor. Büyük ihtimalle 1'de de böyle olacak fakat Diesel'i ben de merak ediyorum.
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
SilHayır, o konuda hata yok. 8 ileri vitesli şanzımala üretilecek 218i.
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
SilActive Tourer Mini modelleri gibi önden çekişli bir otomobil. Önden çekişli modellerde kullanıyor BMW grubu 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı. Arkadan itişlilerde 8 ileri vitesli ünite kullanımda. Basın bülteninde de belirtilmiş zaten 8 iler olacağı.
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
Silyasin kamili
Silmerhaba hocam,
YanıtlaSil3 serisi de makyajlanacak takip ettiğim kadarıyla. Bu haberi ne zaman duyarız sizce? Yayınlanan kapalı fotolarda on taraf da çok bir fark olmayacak gibi, arka taraf da bu yeni çıkacak olan 1 serisi gibi mi olur? Bide 320ied modeli 1,5 motor olur mu sizce?
Büyük ihtimalle arkasını da çok ellemeyecekler 3 Serisi'nin. Zaten yatay stopları var, LED yollarını değiştirirler büyük ihtimalle. 1.5 litre hacimli motorlar da gelecek deniyordu en son. Piyasaya 2015 ortasında çıkacak araç. bir iki aya alırız haberini.
Silyüz tasarımının önceki hali cidden çirkindi normale çevirmişler çekici sayılmaz. arka kısım reno toros'tan biraz iyi.
YanıtlaSil1.6 dizel motor yine PSA Grubu'ndan mı alınacak?
YanıtlaSil1.6 Diesel motor yok artık ailede. 1.5 motor var 3 silindirli. BMW'nin motoru.
SilSelamlar, Bütçeme göre en uygun BMW modeli bu 1 serisi BMW idi, ama dizel otomatik şanzıman seçeneği olmadığı için almak istememiştim. Şimdi bu haberi okuyunca heycanladım. Umarım 1.5 dizel motor'da otomatikleştirilmiş bir şanzıman sunarlar. Bu bağlamda bir kaç sorum olacak,
YanıtlaSil1- 1.5 motorda otomatik şanzıman olacak mı ?
2- Bu versiyon araç BMW servislerine kaç bin km de çağrılıyor? (km servis periyotları)
Saygılar.
Her iki 1.5 litre hacimli motorda da tam otomatik şanzıman sunulacak gibi. Servis periyodunuysa bilemiyorum malesef.
Sil1.2 dizelleri ne zaman gelir bunların ? Fiyatları sarfiyatları çok yüksek..
YanıtlaSilBMW'nin 1.2 Diesel motoru yok henüz. Olsa bile fiyatlarda da tüketimde de çok düşüş olmayacaktır. Fiyatı asıl artıran vergiler ki 1.5 motorlar da aynı klasmanda zaten. Gerçek hayat tüketimine gelince; daha küçük bir motorun değerleri 1.5 ile başabaş olacaktır.
SilOnur Bey Merhaba,
YanıtlaSil1 serisi almayı dört gözle bekliyorum. Fakat bir sorum olacak, youtubeden prototip aracın videolarını izlediğimde 1.5 motor 3 silindir ve 170 küsürlü beygirlerden bahsediyorlardı ve performansı iyi diyorlardı fakat gelen motor 109hp çıktı. Acaba prototip araç üstünde yapılan doğrulamalarda uygun mu bulunmadı? Açıkçası hayal kırıklığına uğradım 1.5 motor 3 silindir 136 hp veya 177 hp olsa çok güzel olacaktı bu araç....
1.5 için gelmedi ama 136 ve 177 beygir güç 1.6 için var. Bu motoru kullanabildiği kadar kullanıp ilk kademede 1.5'i çok zorlamak istemedi heralde BMW.
Silbmw bu sınıfta yıllardır a3 ve golfün gölgesindeyken bir de son yıllarda mercedes a çıktı piyasaya ve iyice gömdüler 1 serisini.dizel üniteye 8 ileri otomatik şanzıman yine getirilmezse iyice ayağına sıkmış olur bmw.zaten sadece fanatikleri alıyordu.
YanıtlaSilFanatikler dışında alan çok 1 Serisi'ni. Ben hiç sevmesem de tasarımını beğenenler var. A3'ün gerisinde kalsa da 2013 verilerine göre A Serisi'nden daha çok satıyor Avrupa pazarında. Golf ile aynı segmentte değiller (Golf premium değil) fakat yine Avrupa'da Renault Mégane, Peugeot 308 ve Citroen C4 gibi otomobillerden fazla satılmış 1 Serisi 2013 yılında.
SilYanlış bilinecek pek bir şey yok. Malum, bütün üreticiler bu saçmalık başladığından beri vergili ve vergisiz fiyatları yazıyorlar sitelerine. Açıp bakılabilir.
YanıtlaSilBu tip otomobillerin vergileri Almanya'da %19. Fiyatların yakın olmasının nedeni de Avrupa'da bayi karlarının çok daha yüksek olması. Bize gelince durum ortada; Sırf ÖTV ve KDV ile bile %70'in üzerinde vergi var en az.
Ayrıca hala vergilendirmeyi üç kademede yapıp katlanan vergi oranları kullanmak saçmalığın ötesinde. Ondan sonra Mercedes E Serisi'ne 1.6 litre hacimli motoru koyup 2.2 litre hacimli turbo Diesel motora sahip Honda Civic'ten ucuza satabiliyor. Mantık bunun neresinde şimdi?