25 Temmuz 2014 Cuma
Maxi-Tuner MINI Cooper S
BMW tarafından diriltilmesinin ardından özellikle turbo beslemeye sahip motorla donatılan modelleri modifikasyon firmalarının gözdelerinden olan MINI'nin yeni nesil örnekleri de güçlendirme çalışmalarından pay almaya başladı.
Alman firma Maxi-Tuner tarafından hzırlanan kitle birlikte görünümünde sadece 18 inç çaplı jantlar değişirken yeni süspansiyon ve egzoz sistemleri sportif kullanıma yönelik olarak hazırlanmış.
Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor üzerinde yapılan çalışmalar sonrasında güç 220 beygire, torksa 340 Nm'ye yükselmiş.
Ford Mustang GT F-35 Lightning II Edition
Ford'un geçtiğimiz yıllarda tanıttığı A.B.D. hava kuvvetleri izlerini taşıyan Mustang modellerine bir yenisi eklendi. Önceki araçlar F-16, P-51 ve F-18 gibi uçakları asfalt üzerine getirirken bu seferki seçim F-35 olmuş.
Özel gövde renginin yanında çift renkli merkezi şeritler, sarı renkli sabit spoiler ve yan aynalar, aynı renge sahip F-35 dekalleri, siyaha boyanmış 20 inç çaplı jantlar, ek hava çıkışlarına sahip kaput, açısı ayarlanabilen splitter, geniş yan etekler, sarı renkli kaliperler ve yine bu renkte cam filmleri aracın donanımına eklenmiş.
İç mekanda da sarı renkli süslemelere yer verilirken koltuk sırtlıklarında F-35 armaları yer alıyor. Özel paspaslarla da donatılan araçta ek göstergeler de kullanılmış.
Tek örneği bulunacağı açıklanan otomobil Mustang GT temelleri üzerine geliştirilmiş. Bu sayede kaput altında 5 litre hacimli v8 motor yer alıyor.
Nissan Note NISMO
Nissan sportif modellerinin sayısını artırıyor. Firmanın bu araçlarını hazırlamakla görevli NISMO departmanı, standart versiyonlarıyla çok da dinamik görünmeyen Note modelini performans tutkunlarının radarına sokuyor.
Henüz teknik verileri açıklanmayan Note NISMO'nun dış görünümünde splitter ile donatılmış geniş ön tamponlar, tel görünümlü ön panjur, büyük ön hava girişi, LED gündüz aydınlatması, siyah renkli jantlar, sportif görünümlü yan etekler, kırmızı renkli yan aynalar ve aerodinamik elemanlar, büyük spoiler, difüzör ve hava çıkışlı arka tampon dikkat çekiyor.
Yenilenmiş süspansiyon sistemi, elden geçirilmiş direksiyon sistemi, güçlendirilen frenler ve geniş bir çıkışa sahip egzoz sistemiyle standart modellerinden farklılaşan aracın NISMO S modellerinde süspansiyon sistemi daha da alçaltılacak.
İç mekanında da farklılıklar bulunan otomobilde opsiyonel olarak sunulan Recaro koltukların haricinde metal pedal seti, kırmızı renkli havalandırma ızgarası çerçeveleri, Alcantara döşemeler ve piyano siyahı konsol kaplaması görülebiliyor.
NISMO'nun kaputu altında 1.2 litre hacimli standart motoru kullanan Nissan bu üniteyi sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) eşleştirirken NISMO S'in 138 beygir gücündeki 1.6 litre hacimli motoru 5 ileri vitesli manuel şanzımana sahip.
Mercedes-Benz C180 Fascination
Premium araçlardan bahsedildiğinde aklımıza gelen ilk üreticiler Alman markaları oluyor. Diğer segmentlerde olduğu gibi premium D segmentinde de kıyasıya rekabet içinde olan büyük üçlüden BMW, yeni nesil 3 Serisi ile yine dinamik bir görünüm tercih ettikten sonra bu seçimin kısa sürede satış rakamlarına yansıdığını hep beraber gördük.
Ezeli rakip Mercedes'in de daha ağırbaşlı bir görünüm sunan w204 kasasının ardından yeni nesil C Serisi modellerinde daha dinamik bir görünüm seçmesi sürpriz olmadı. Küçültülmüş bir S Serisi'ni andıran yeni nesil C'nin Türkiye'de en popüler modeli, yüksek vergi oranlarını bir ölçüde alt edebilen C180. Birçok donanım grubuna sahip olan otomobilin testime konuk olan versiyonundaysa Avantgarde donanımı üzerine eklenen Fascination isimli paket bulunuyor.
Porsche Cayenne
Porsche'nin popüler SUV modeli Cayenne makyajlandı. Görünümünde büyük değişiklikler bulunmayan aracın kaputu altında görev yapan motorlardaysa önemli farklılıklar var.
Yeni farlar, daha köşeli bir tasarıma sahip hava girişleriyle dikkat çeken ön tampon, farklı ön çamurluklar, rötuşlanan kaput, farklı jant seçenekleri, daha köşeli bir görünüm sunan stoplar, yeni bagaj kapağı, yeniden şekillendirilmiş spoiler, daha sportif görünümlü tampon ve farklı egzoz çıkışları dış görünümde dikkat çeken yenilikler.
Elden geçirilen şasi ve start stop sistemiyle hem daha sportif hem de daha konforlu sürüşleri garanti eden makyajlı Cayenne'in iç mekanında yenilenen direksiyon simidi görülebiliyor.
Cayenne S'in kaputu altına çift turbo beslemeye sahip, 3.6 litre hacimli bir v6 motor yerleştiren Porsche bu üniteden 420 beygir güç, 550 Nm tork alabilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede (Sport Chrono paktiyle 5.4 saniye) ulaşabilen modelin maksimum sürati de 259 km/s.
Cayenne S E-Hybrid'in kaputu altında görev yapan kompresör beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 333 beygir güç üretmeye devam ederken elektrik motorunun gücü 95 beygire yükseltilmiş. Karma kullanımda 416 beygir güç, 590 Nm tork üretebilen üniteler aracı 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 243 km/s. Sadece elektrik motoruyla 124 km/s hız yapabilen aracın bu durumda menzili 36 km.
23 Temmuz 2014 Çarşamba
Kelleners BMW X5
BMW modifikasyonu konusunda uzmanlaşmış Alman firmaları arasında yer alan Kelleners Sport yeni nesil X5 temelleri üzerine geliştirdiği görsel ve performans kitlerini tanıttı.
Genişletilmiş çamurluklar, alt bölümüne splitter eklenmiş ön tampon, 22 inç çaplı jantlar, daha sportif görünümlü arka tampon, farklı bir egzoz sistemi ve 30 mm alçaltılmış süspansiyon sistemine sahip olan aracın iç mekanında da farklı renk ve desenlere sahip deri döşemelerden karbon fiber ve ahşap kaplamalara kadar birçok aksesuar sunulmakta.
Kaputu altında da güçlendirme çalışmaları yapılan aracın xDrive30d versiyonunda kullanılan 3 litre hacimli turbo Diesel motor 302 beygir güç, 655 Nm tork üretebilecek şekilde güçlendirilirken xDrive35i'nin aynı hacimli benzinli ünitesi 358 beygir güç, 468 Nm tork üretebiliyor.
Son olarak en güçlü model seçenek olan xDrive50i'nin 4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip v8 motoru için de güçlendirme çalışması yapan firma bu üniteden 527 beygir güç, 761 Nm tork alabilmiş.
22 Temmuz 2014 Salı
DD Customs Camaro SS
Alman modifikasyon firmalarından DD Customs Amerikan otomobilleri üzerinde yaptığı çalışmalara devam ediyor. Bu sefer modifiye edilen araç makyaj öncesi bir Chevrolet Camaro SS.
Ek hava girişlerine sahip bir kaputa sahip olan otomobilde 22 inç çaplı jantlar, gövde grafikleri, karbon fiber splitter ve farklı bir difüzör bulunurken süspansiyon ve egzoz sistemleri de yenilenmiş.
6.2 litre hacimli v8 motorunun gücü 475 beygire yükseltilen aracın ürettiği maksimum tork değeriyse 610 Nm olarak açıklanıyor.
Enerji Verimli Ulaşım: Havalandırma
Enerji ve Tabii kaynaklar bakanlığı ve Enerji Verimliliği Derneği tarafından lansmanı yapılan Enerji Takımı projesi dahilinde hazırlanan tavsiyelerin ilk üçünü Toplu Taşıma, Hız Sınırları ve Araç Bakımı başlıklarında incelemiştik. Şimdiyse dördüncü başlık olan Havalandırma'ya bir göz atalım. Önceki makalelerde olduğu gibi aslında bildiğimiz noktalardan oluşan başlık, otomobili en verimli şekilde, diğer bir değişle en düşük yakıt tüketimiyle sürebilmeyi sağlıyor.
Yaz aylarının sıcaklığını iyiden iyiye hissettirdiği şu günlerde seyahat sırasında dikkat edilecek en önemli noktalardan birisi şüphesiz klima kullanımı. Evlerde kullanılan ortalama bir klima kadar güçlü olan otomobil klimaları ihtiyaç duydukları enerjiyi doğrudan motordan aldıklarından devrede oldukları süre boyunca tüketimi %5'e kadar artırma kapasitesine sahip. Haliyle performans düşüşünü de beraberinde getiren bu sistemin doğru kullanımı gereksiz yakıt tüketiminin önüne geçecektir.
Klima sistemleri maksimum fan hızında en yoğun soğutmayı yapamadıkları gibi sıcaklığın minimuma ayarlanması da pompalarının sürekli çalışması gerektiği anlamına geliyor. Bu ikilinin yanında yaşam alanı sıcaklığı makul bir seviyeye indiğinde iç sirkülasyon kullanılırsa sistemin üzerine düşen yükün azalacağı da bir gerçek. Bu durumda zamanla ağırlaşabilecek olan iç mekan havasını kısa süre cam açarak tazeleyebilirsiniz.
Konu cam açmaktan açılmışken özellikle şehir içi hızlarında camları açık tutmak klima kullanımında olduğundan daha az tüketim anlamına gelse de sürat arttıkça tüketimin de arttığını unutmayın. Özellikle yüksek süratlerde bilinçli klima kullanımının hem cebe hem de çevreye daha yararlı olabileceğini hatırlamakta yarar var.
Havalandırma ızgaralarını mümkün olduğu kadar kapatmamak taze havanın araç içerisine daha homojen bir şekilde dağılmasına yardımcı olacağından istenilen sıcaklık seviyesine daha çabuk ulaşılabilecektir. Ayrıca sıcaklığın sabit tutulması görevinin de havalandırma sisteminin "Otomatik" fonksiyonuna aktarılması gereğinden uzun süren klima kullanımının önüne geçecektir.
Bir sonraki konumuz: Yolculukta Dikkat Edilmesi Gerekenler.