25 Temmuz 2014 Cuma
Porsche Cayenne
Porsche'nin popüler SUV modeli Cayenne makyajlandı. Görünümünde büyük değişiklikler bulunmayan aracın kaputu altında görev yapan motorlardaysa önemli farklılıklar var.
Yeni farlar, daha köşeli bir tasarıma sahip hava girişleriyle dikkat çeken ön tampon, farklı ön çamurluklar, rötuşlanan kaput, farklı jant seçenekleri, daha köşeli bir görünüm sunan stoplar, yeni bagaj kapağı, yeniden şekillendirilmiş spoiler, daha sportif görünümlü tampon ve farklı egzoz çıkışları dış görünümde dikkat çeken yenilikler.
Elden geçirilen şasi ve start stop sistemiyle hem daha sportif hem de daha konforlu sürüşleri garanti eden makyajlı Cayenne'in iç mekanında yenilenen direksiyon simidi görülebiliyor.
Cayenne S'in kaputu altına çift turbo beslemeye sahip, 3.6 litre hacimli bir v6 motor yerleştiren Porsche bu üniteden 420 beygir güç, 550 Nm tork alabilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede (Sport Chrono paktiyle 5.4 saniye) ulaşabilen modelin maksimum sürati de 259 km/s.
Cayenne S E-Hybrid'in kaputu altında görev yapan kompresör beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 333 beygir güç üretmeye devam ederken elektrik motorunun gücü 95 beygire yükseltilmiş. Karma kullanımda 416 beygir güç, 590 Nm tork üretebilen üniteler aracı 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 243 km/s. Sadece elektrik motoruyla 124 km/s hız yapabilen aracın bu durumda menzili 36 km.
416 hplik bir araç nasıl 243 son surat yapar anlamıyorum.yakıt sarfiyatıyla ilgili bir veride yok.
YanıtlaSilağırlıkla alakalı biraz.bildiğimm kadarıyla 2 buçuk tona yakın bir ağırlığı var cayenne'in
Silekleme: bi de üreticiler genelde stabilitenin kaybedilmediği hız sınırını açıklıyor genelde.örneğin golf 1.6 tdi'ın son hızı 192 olarak açıklanmış ama otoyolda yol boşsa 200'ü hatta 210'u görüyor (bir kere 212 gördüm hatta).yani açıklanan son hızın anlamı: araba daha da hızlı gidebilir ama siz bundan fazlasını yapmayın
SilBenim 1.6 Tdi golf Dsg 240 km hız gördü çevre yolu düz otobanda tam gaz soldan kapattım :)
SilMaksimum sürat konusunda ağırlığın yanında aerodinamik kısıtlamalar da önemli. Cayenne hem yüksek yapılı hem de çok aerodinamik değil sonuçta.
SilMaksimum sürat verileri bazı standartlar dahilinde hesaplanıyor. Araçların genelde fabrika verisinden daha güçlü olması, her ne kadar düz gibi görünse de düz olmayan yollar, rüzgar ve hız göstergesi hataları gibi sebepler farklılıklar yaratabiliyor.