18 Temmuz 2014 Cuma

Aston Martin V12 Vantage S Roadster


Aston Martin, Vantage ailesinin en güçlü versiyonu V12 S'in üzerini açtı. Bu şekilde küçük ailenin de en güçlü modelini tanıtmış olan İngiliz firma en yüksek performans isteklerine cevap verebilecek bir roadster hazırlamış oluyor.

Hem iç hem de dış tasarım anlamında üzeri açılmayan kardeşinden farklı olmayan otomobilde bol bol karbon fiber parça kullanılmış. Kaputunda ek hava çıkışları bulunan otomobilin ön panjuru da CC100 Speedster konseptine göz kırpıyor.


Kaputu altında yer alan 6 litre hacimli v12 motoru 565 beygir güç, 620 Nm tork üretebilen otomobilde 7 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılmış. 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 323 km/s.

Coupé kardeşi gibi karbon seramik fren disklerine sahip olan otomobilde iki etapta ayarlanabilen ABS, üç değişik ayara sahip ESP, egzoz sesi ayarı ve adaptif süspansiyon sistemi yer alırken sunulan Sport moduyla gaz pedalı tepkisi, vites değişim süresi ve zamanlaması değişiyor.

17 Temmuz 2014 Perşembe

Mazda2 / Demio



Mazda'nın küçük hatchback modeli 2 yenilendi. Bazı pazarlarda Demio ismiyle satılan otomobilin görünümü büyük kardeşlerden de tanıdık.

6 ve 3'ün ardından Kodo tasarım dilini kullanan üçüncü otomobil olan 2'de bu durum kolayca anlaşılabiliyor. Sportif hatlara sahip olan otomobilde LED gündüz aydınlatmaları, büyük bir ön panjur, şişkin görünümlü çamurluklar, LED stoplar, spoiler ve altıne eklenen deflektörler dikkat çekiyor. 4.070 mm boya, 1.730 mm genişliğe ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi de 2.585 mm.


Büyük kardeşlere benzerliği iç mekanda da görülebilen otomobilin bu bölümünde daha da cesur davranıldığını söyleyebiliriz. Şık koltuk döşeme seçenekleri sunan küçük hatchback ayrıca çok fonksiyonlu, üç kollu direksiyon simidine, derine yerleştirilmiş dinamik görünümlü gösterge paneline, yuvarlak havalandırma ızgaralarına ve ön koltuklar arasına eklenen kumanda elemanlarına sahip.

Orta konsol üst bölümüne gizlenebilen bir ekran da eklenen otomobilde bu bölümün altında ince yapılı, gizli bir havalandırma ızgarası da yerleştirilmiş. Orta konsolda yuvarlak havalandırma kumandaları dışında bir kontrol elemanı bulunmayan aracın mat görünümlü metalik kaplamaları da şık görünüyor.


Kaputu altında hem benzinli hem de turbo Diesel motorlar kullanılacak olan otomobilin 1.5 litre hacimli ünitelerinden benzinli olanı 75 beygir güç, 135 Nm tork, 90 beygir güç, 148 Nm tork ve 115 beygir güç, 148 Nm tork üretebilen üç şekilde alınabilecek. İlk motor sadece 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulurken ikincisi 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla da alınabilecek. Üçüncü üniteyle 6 ileri vitesli manuel şanzıman sunulurken 105 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen Diesel motor da bu şanzımana sahip olacak.

Smart ForTwo ve ForFour


Sergilediği dikkat çekici konseptlerin ardından bir süredir sessizliğe bürünmüş olan Smart'tan iki yeni model geliyor. Markanın yüzünü de oluşturan model ForTwo'nun yeni nesil modellerini tanıtan firma uzun süredir kullanmadığı ForFour model ismini de raflardan indirmiş.

Forvision, Forstars ve Fourjoy gibi konseptlerle aracın neye benzeyeceğini uzun zamandır gösteren Smart ForTwo'nun genel konseptini bozmamış. Yüksk bir oturma pozisyonu ve iki büyük kapıya sahip olan ForTwo yuvarlak hatlarıyla dikkat çekerken modelin imzası niteliğinde olan tridion kafes artık farklı renklerde alınabiliyor.


Eskiden tamamen ayrı bir model olan ForFour'un iki kapılı kardeşinin uzatılmış bir versiyonuna dönüştüğü de görülebiliyor. Jantları da farklı renklerde alınabilen araçların stopları da artık tek parça. ForTwo'nun boyu 2.69, eni 1.66 ve yüksekliği 1.55 metre olarak açıklanırken aks mesafesi 1.873 mm. ForFour'un genişlik ve yüksekliği aynı kalırken boyu 3.49 metreye, aks mesafesiyse 2.494 mm'ye ulaşmış.


İç mekanda sunulan şirin detaylar yeni nesil modellerde de korunmuş. Canlı renklerle donatılabilen yaşam alanında dairesel havalandırma ızgaraları, basit bir gösterge paneli, çift parçadan oluşan orta konsol ve bolca depolama alanına sahip vites konsolu dikkat çekerken yeni nesil Mercedes modellerinden alınmış gibi görünen ve Ferrari modellerinde olduğu gibi bazı kumanda elemanları entegre edilen direksiyon simidi de gözlerden kaçmıyor.


Kaputu altında 3 silindire sahip iki farklı motor seçeneği bulunacağı açıklanan Smart'ta ilk ünite 1 litre hacimden 71 beygir güç, 91 Nm tork üretebilirken turbo beslemeli ikinci motor 0.9 litre hacimden 90 beygir güç, 135 Nm tork alabilmiş. Her iki motor da 5 ileri vitesli manuel veya 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla alınabiliyor.

16 Temmuz 2014 Çarşamba

Enerji Verimli Ulaşım: Araç Bakımı



Enerji ve Tabii kaynaklar bakanlığı ve Enerji Verimliliği Derneği tarafından lansmanı yapılan Enerji Takımı projesi dahilinde hazırlanan tavsiyelerin ilk ikisini Toplu Taşıma ve Hız Sınırları başlıklarında incelemiştik. Şimdiyse üçüncü başlık olan Araç Bakımı'na bir göz atalım. Önceki makalelerde olduğu gibi aslında bildiğimiz başlıklardan oluşan Araç Bakımı, otomobili en verimli şekilde, diğer bir değişle en düşük yakıt tüketimiyle sürebilmeyi sağlıyor.


Motorlar yeni durumdayken henüz parçaları birbirine tam olarak alışmamış olduğundan performans düşüklüğü ve yüksek yakıt tüketimi gibi durumlara sebebiyet verebilirken aynı belirtiler üniteler yaşlandığında da, bu sefer parçalar aşındıkları için karşımıza çıkar. Aşınmanın önüne geçmek mümkün olmasa da yavaşlatılması olası. Aracın filtre, (varsa) buji ve diğer sarf malzemelerini önerilen zaman aralıklarında kontrol edip gerektiğinde değiştirmek hem cebe hem de çevreye yararlı olacaktır.


Küçük kontroller sürücüler tarafından da yapılabilirken egzoz gazı ölçümü gibi makinelerle yapılabilecek daha büyük kontrollerin yetkili servisler tarafından yapılması gerekiyor. Ülkemizde egzoz muayenesinde belirli sınırların altında kalınması yeterli olsa da seviyenin yükseliyor olmasının motor içerisinde veya egzoz sisteminde bazı terslikler olduğunu belirtebileceği unutulmamalı.


Son yıllarda çok rağbet görmeseler de araçların kullanım kitapçıklarında bakım konusunda önemli bilgiler bulunur. Özellikle otomobil boş ve dolu durumdayken lastiklerdeki basınç ve motor yağı akışkanlığını belirten uyarılara uymamak toplamda %20 gibi bir tüketim artışına neden olabileceği gibi lastik patlaması ve motor sarması gibi kimsenin istemeyeceği olaylara da sebebiyet verebilir. Önemi büyük olan bu ikili hakkında gerekli uyarılar sürücü kapısı içerisinde ve motor kaputunun altında da görülebilir.

Bir sonraki konumuz: Yolculukta Dikkat Edilmesi Gerekenler.

15 Temmuz 2014 Salı

Range Rover


Yeni nesil Range Rover henüz genç bir araç olsa da bu, güncellemeleri engellemiyor. Donanımı zenginleştirilen aracın kaputunun altında da ufak tefek yenilikler bulunuyor.

Yeni tasarım jant seçenekleriyle birlikte farklı gövde rengi seçenekleri de donanıma eklenirken hem Range Rover hem de Range Rover Sport'un tavan ve sütunları siyaha veya gövde rengine boyanabiliyor. İlk olarak Evoque'ta dikkat çeken yan ayna altındaki aydınlatmaların araç şeklinde olması büyük kardeşlerde de kullanılmaya başlanmış.


İç mekanda tasarım farklılığı olmasa da sabit cam tavanın donanıma eklendiği görülebiliyor. InControl Remote ve InControl Secure sistemleri acil durumlarda gerekli yerlere yardım çağrısı yapabilirken aynı donanım Wi-Fi ve araç çalınması halinde otomobilin izlenebilmesini sağlayan özellikler de sunuyor.

Yeni bir akıllı bagaj sistemini de donanıma katan Range Rover arka koltuklar katlanırken kafalıkların ön koltuk sırtlıklarına değeceğini fark edip ön koltukları otomatik olarak ileriye doğru itebiliyor. Arka koltuklar yattıktan sonraysa ön koltuklar eski haline en yakın pozisyona geri dönüyor.


Kaputu altında bir yenilik sunan Range Rover'ın 4.4 litre hacimli v8 motoru artık 740 Nm tork üretebiliyor. 340 beygir güç üretmeye devam eden ünitenin 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı yeni bir tork konvertörüne sahip.

14 Temmuz 2014 Pazartesi

Mercedes-Benz A, CLA ve GLA Serisi


Mercedes'in önden çekiş sistemine sahip modellerinden A, CLA ve GLA Serisi araçlar yeni motor ve çekiş sistemlerine kavuştu. Yeni motorlar genel olarak düşük tüketim odaklı.

Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip benzinli motorlu A Serisi örneklerinin giriş modeli olan A220 4MATIC'te görev yapan 2 litre hacimli ünite turbo besleme yardımıyla 184 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilen aracın ortalama yakıt tüketim değeri 6.3 litre/100 km olarak açıklandı.


CLA200 CDI'da 1.8 yerine 2.1 litre hacimli turbo Diesel motorun 136 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen versiyonunu kullanmaya başlayan Mercedes bu üniteyi 6 ileri vitesli manuel, 7 ileri vitesli çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunacağını açıkladı.

Aynı motorun 170 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen versiyonuyla donatılan CLA220 CDI için de dört tekerlekten çekiş sistemi sunulurken GLA180 CDI'ın kaputu altına eklenen 1.5 litre hacimli turbo Diesel ünite 109 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor.

Audi A7 Sportback 3.0 TDI Competition


TDI motorların 25. yılını kutlamak amacıyla mayıs ayında RS5 TDI konseptini bizlere tanıtan Audi şimdiyse seri üretim bir aracı bu vesileyle elden geçirmiş. A7 Sportback 3.0 TDI temelleri üzerine geliştirilen araç hem görünüm hem de performansta farklılıklar sunmakta.

Dört gövde rengi seçeneği sunulacak olan özel seride ön panjur, ön tampon alt süslemeleri, yan aynalar, 20 inç çaplı jantlar, egzoz çıkışları, cam çerçeveleri ve arka tampon alt bölümü siyaha boyanırken geriye kalan detaylar S Line paketinden ödünç alınmış.


20 mm alçaltılmış süspansiyon sistemine sahip olan Competition'ın iç mekanında siyah renkli deri döşeme, kırmızı dikiş iplikleri, siyah renkli konsol kaplamaları, kapı eşiklerine eklenen Quattro logoları ve opsiyonel olarak sunulan yüksek yan destekli koltuklar dikkat çekiyor.

Standart olarak kırmızı fren kaliperlerine sahip olacak otomobilin kaputu altında görev yapan 3 litre hacimli çift turbo beslemeye sahip Diesel motor 326 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Overboost fonksiyonu sayesinde kısa süreliğine 20 beygir ek güç üretebilen ünite dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.

0'dan 100 km/s sürate 5.1 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış. Ortalama yakıt tüketim değeri de 6.1 litre/100 km olarak açıklanan aracın Almanya satış fiyatı 72.000Euro seviyesinden başlıyor.

Mercedes-Benz S65 AMG Coupé


Alman üretici Mercedes geçtiğimiz Mart ayında ilk AMG versiyonunu tanıttığı S Serisi Coupé'nin en güçlü versiyonu üzerindeki perdeyi de kaldırdı. Görünüm olarak büyük farklılıklar sunmayan otomobilin kaputunun altında prestijli bir v12 yer alıyor.

Dış görünümü S63 AMG Coupé ile neredeyse aynı olan otomobilde daha fazla krom kullanıldığı görülebiliyor. Ön panjur ve tamponun hava girişlerinde dikkat çeken parlak ızgaralar yan bölümde kendisini mat renkli geniş yan etek kaplamalarına bırakmış. 20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin fren kaliperleri sarı renkli.


Arka bölümde de büyük bir fark görülmezken yan kısımlarında hava çıkışları bulunan tamponun altına difüzör yerleştirilmiş. Bu AMG modelin imzası niteliğinde olan dört çıkışlı egzoz sistemi de ön çamurlukların arkasına eklenen V12 Biturbo logosuyla birlikte araca renk katmış.


İç mekanı lüks dolu olan C65 AMG Coupé'de virajlarda gövdenin aşırı yatmasını önleyen adaptif süspansiyon sistemi, sürekli yolu inceleyerek süspansiyon sertliğini ayarlayabilen yardımcı, karbon seramik fren diskleri, adaptif hız sabitleme sistemi ve uzun far yardımcılı LED farlar donanımda yer almakta.

Kaput altında yer alan çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli v12 motor 630 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 veya 300 km/s'te sınırlandırılıyor.