16 Temmuz 2014 Çarşamba
Enerji Verimli Ulaşım: Araç Bakımı
Enerji ve Tabii kaynaklar bakanlığı ve Enerji Verimliliği Derneği tarafından lansmanı yapılan Enerji Takımı projesi dahilinde hazırlanan tavsiyelerin ilk ikisini Toplu Taşıma ve Hız Sınırları başlıklarında incelemiştik. Şimdiyse üçüncü başlık olan Araç Bakımı'na bir göz atalım. Önceki makalelerde olduğu gibi aslında bildiğimiz başlıklardan oluşan Araç Bakımı, otomobili en verimli şekilde, diğer bir değişle en düşük yakıt tüketimiyle sürebilmeyi sağlıyor.
Motorlar yeni durumdayken henüz parçaları birbirine tam olarak alışmamış olduğundan performans düşüklüğü ve yüksek yakıt tüketimi gibi durumlara sebebiyet verebilirken aynı belirtiler üniteler yaşlandığında da, bu sefer parçalar aşındıkları için karşımıza çıkar. Aşınmanın önüne geçmek mümkün olmasa da yavaşlatılması olası. Aracın filtre, (varsa) buji ve diğer sarf malzemelerini önerilen zaman aralıklarında kontrol edip gerektiğinde değiştirmek hem cebe hem de çevreye yararlı olacaktır.
Küçük kontroller sürücüler tarafından da yapılabilirken egzoz gazı ölçümü gibi makinelerle yapılabilecek daha büyük kontrollerin yetkili servisler tarafından yapılması gerekiyor. Ülkemizde egzoz muayenesinde belirli sınırların altında kalınması yeterli olsa da seviyenin yükseliyor olmasının motor içerisinde veya egzoz sisteminde bazı terslikler olduğunu belirtebileceği unutulmamalı.
Son yıllarda çok rağbet görmeseler de araçların kullanım kitapçıklarında bakım konusunda önemli bilgiler bulunur. Özellikle otomobil boş ve dolu durumdayken lastiklerdeki basınç ve motor yağı akışkanlığını belirten uyarılara uymamak toplamda %20 gibi bir tüketim artışına neden olabileceği gibi lastik patlaması ve motor sarması gibi kimsenin istemeyeceği olaylara da sebebiyet verebilir. Önemi büyük olan bu ikili hakkında gerekli uyarılar sürücü kapısı içerisinde ve motor kaputunun altında da görülebilir.
Bir sonraki konumuz: Yolculukta Dikkat Edilmesi Gerekenler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder