19 Nisan 2014 Cumartesi
Ford Escort
Ve efsane geri döndü. Geçtiğimiz yıl Çin'de sergilenen Ford Escort konseptinin seri üretim hali yine aynı ülkede tanıtıldı. Avustralya'da tasarlanan otomobil şimdilik sadece Çin pazarında satışa sunulacak.
Altıgen ön panjur ve şık görünen farlara sahip olan aracın ön tamponunda kromajlı süslemeler kullanılmış. Yan aynalara entegre edilmiş sinyaller ve beş bijonlu alaşım jantlarla donatılan Escort'un arkasında yatay stoplar ve geriye gidildikçe alçalan bagaj kapağı görülüyor.
Sade bir tasarıma sahip iç mekanda cam, ayna ve far kumandaları, direksiyon simidi ve vites kolu gibi parçaları Avrupa'da satışta olan Ford modellerinden de tanıyoruz. Kapı içleri köşeli bir yapıya sahip olan otomobilin arka koltuklarında sabit kafalıklar kullanılmış.
Kaputu altında 1.5 litre hacimli benzinli motor kullanılacağı açıklanan otomobilin performans değerleriyse henüz açıklanmadı.
Volkswagen Golf R400
Volkswagen'in efsane modeli Golf güçlenmeye devam ediyor. Şimdilik bir konsept olan R400'ün seri üretimi düşünülmüyor olsa da Porsche 911 modellerine kafa tutabilen seri üretim bir Golf kulağa kötü gelmiyor.
Golf R modeline göre 20'şer mm genişletilmiş çamurluklar, 19 inç çaplı jantlar, bi-xenon farlar, karbon fiberden üretilmiş splitter, yan etekler ve difüzör, aynı malzemeden üretilmiş yan ayna muhafazaları, geniş hava girişlerine sahip ön tampon, çift egzoz çıkışı, daha sportif görünen arka tampon, büyüyen spoiler, bagaj kapağının üst kısmını kaplayan 3. stop lambası, sarıya boyanan far iç çizgileri, fren kaliperleri ve ön panjur alt bölümüyle siyah renkli tavan konseptin dikkat çeken detayları.
Çok da şaşırtıcı olmayan bir şekilde iç mekanı sade bir görünüme sahip olan konseptte karbon fiber kaplamalar, Alcantara ve karbon fiber görünümlü deriyle birlikte kullanılmış. Dikiş iplikleri de gösterge tablosunda kullanılan sarı renkte olan aracın çok fonksiyonlu direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilmiş.
Farklı görünüme sahip bir vites topuzuna sahip olan Golf R400'de metal pedal seti ve piyano siyahı kaplamalar da kullanılmış. İç mekanda en çok dikkat çeken unsursa sabit kafalıklar ve yüksek yan desteklere sahip R logolu ön koltuklar.
Kaputu altında Golf GTI ve Golf R temelli 2 litre hacimli bir motor görev yapan konsept yeni bir turbo besleme yardımıyla 400 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan 1.420 kg ağırlığa sahip otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 280 km/s'te sınırlandırılmış. Volkswagen aracın 6 ileri vitesli DSG ile donatıldığını söylese de fotoğraflar manuel bir şanzımanı işaret ediyor.
Audi TT Offroad Concept
Bu yıl Çin'de tanıtılacak olan konseptler arasında bir de Audi sürprizi yer alacak. Alman üretici sportif modeli TT'nin ismini taşıyan hibrit bir SUV konseptini Pekin'de sergileyeceğini açıkladı.
Son zamanlarda sergilenen diğer Audi konseptleri gibi hatları köşeli olan otomobilde altıgen ön panjur, LED aydınlatma grubu, sportif görünümlü ön tampon, şişirilmiş çamurluklar, 21 inç çaplı jantlar, kapılara gömülmüş kollar, gövdenin alt kısmını baştan başa saran koyu renkli koruma, çift egzoz çıkışı ve bombeli tavan yapısı dikkat çekiyor.
İç mekanda da köşeli hatlar görülebilirken TT Quattro Sport konseptinde kullanılan parçalar da gözlerden kaçmıyor. Alt kısmı düzleştirilmiş çok fonksiyonlu direksiyon simidi, tamamı dijital gösterge paneli, yuvarlak havalandırma ızgaraları, metal pedal seti, yükseltilmiş vites konsolu ve minimal orta konsol şık görünürken iç mekanda görülen kapı kolları da iç kaplamalara gömülmüş.
Tavanı ve kapı içlerinde Alcantara kullanılan konseptte bulunan dört adet tekli koltuk yüksek yan destekleriyle TT ruhunu yansıtırken arka koltuklar için eğlence sistemi ve ara bölümde ek depolama alanları bulunuyor. Sırtlıkları katlanabilen arka koltuklar sayesinde şık görünümlü bagaj bölümü genişletilebiliyor.
Kaputu altında bulunan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor 292 beygir güç, 380 Nm tork üretebilirken bu güç ön aksa 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla aktarılıyor. Arka aksa, 115 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen iki elektrik motoru hükmederken toplamda 408 beygir güç, 650 Nm tork kullanıma sunulmuş.
Ortalama yakıt tüketim değeri 1.9 litre/100 km olarak açıklanan konsept 54:46 ağırlık dağılımına sahip. 0'dan 100 km/s ssürate 5.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış. Sadece elektrik motorlarıyla kullanıldığında 50 km menzile sahip olan araç bu halde 130 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor.
Mazda MX-5 25th Anniversary Edition
Mazda'nın küçük roadster modeli MX-5 25. yaşını kutluyor. Bu nedenle sınırlı üretim bir versiyon geliştiren Mazda yeni nesil aracı bekleyenlere bu şekilde küçük bir sürpriz yapmış oldu.
Sert tavanlı aracı temel alan bu otomobilin gövdesi kırmızıya boyanırken tavan, roll barlar, A sütunu ve yan aynalar siyah renkli. 17 inç çaplı jantları da koyu renkli olan otomobilin süspansiyon sistemi elden geçirilirken farlar koyulaştırılmış.
Ön çamurlukların arkasına bir de sınırlı üretim plakası eklenen aracın iç mekanında siyah ve beyaz deri döşeme, kırmızı dikiş iplikleri, gövde rengiyle uyumlu konsol kaplaması, piyano siyahı süslemeler ve metal pedal seti dikkat çekerken koltuk kafalıkları ve kapı eşik kaplamalarında da 25. yıl logoları yer alıyor.
Kaputu altında 2 litre hacimli motor görev yapan otomobil 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanla ısmarlanabiliyor.
Volvo S60L PPHEV
Volvo, Çin'de satışa sunduğu uzun aks mesafeli S60 modeli S60L için bir de hibrit motor geliştirdi. Sadece düşük tüketimiyle dikkat çekmeyen aracın performansı da oldukça yüksek.
Dışarıdan bakıldığında hafifçe rötuşlanmış ön tampon, iç kısımları, daha aerodinamik olmaları için doldurulmuş jantlar ve sol ön çamurluğun arkasına eklenen şarj kapağıyla diğer modellerden farklılaşan otomobilin iç mekanında da orta konsola eklenen birkaç düğme, daha çok mavi renge sahip dijital gösterge paneli ve hibrit tüketim değerlerini farklı görsellerle ileten bilgi ekranı dışında bir farklılık bulunmuyor.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor ve bir elektrik motoru bulunan otomobilin içten yanmalı ünitesi 240 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken diğer motoru 69 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor. Ortalama tüketim değeri 2 litre/100 km olarak açıklanan araç dört tekerlekten çekiş sistemine sahip.
11.2 kWh kapasiteli pilleri 4.5 saatte şarj olabilen S60L PPHEV 0'dan 100 km/s sürate 5.5 saniyede ulaşabilirken sadece elektrik motoruyla 80 km menzil sunabiliyor.
Peugeot 408
Fransız üreticilerin Çin şovu devam ediyor. Büyük bir sedan pazarı olan ülke için geliştirdikleri araçları farklılaştıran firmaların arasında yer alan Peugeot C segmentinde bulunan yeni sedanı 408'i tanıttı.
Yeni nesil 308'in sedan versiyonu olan otomobilin ön kısmında bu otomobilin izlerini görmek mümkün. Full LED farlar ve hafifçe makyajlanmış tamponlarıyla dikkat çeken otomobilde 17 ve 18 inç çaplı jantlar seçenekler arasında yer alıyor.
Arka bölümünde yüksek yapılı bagaj bölümü ve 301'inkileri andıran stoplar dikkat çekerken tamamı gövde rengi tamponlar ve şık görünüme sahip çift egzoz çıkışı gözlerden kaçmıyor. En şık sedanlar arasında olmasa da otomobilin bir önceki nesil 408'den daha şık olduğu kesin.
İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan otomobilde 1.6 litre hacimli motorun atmosferik ve turbo beslemeye sahip versiyonları kullanılacak.
18 Nisan 2014 Cuma
Mercedes-Benz A180 CDI 7G-DCT Urban
Mercedes'in kompakt hatchback modeli A Serisi premium sınıfa adım attığından beri markanın imajı çok daha gençleşti. Firmanın önden çekişli diğer araçları B ve CLA ile birlikte Türkiye'de başarılı satış rakamlarına ulaşan modellerin en büyük eksiğiyse 1.6 litre klasmanında sunulacak bir turbo Diesel motordu. Geçtiğimiz yıl Renault'dan alınan 1.5 litre hacimli üniteyi kullanmaya başlayan Alman marka bu yıl da aynı motoru 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanıyla eşleştirdi.
Dış Mekan
Mercedes'i premium C segmentinde temsil eden A Serisi'nin görünümü alıştığımız sedan versiyonlardan farklı. 2012 yılında yaptığım A180 testinde sürdüğüm otomobille aynı donanıma sahip olan test aracımın görünümü de bu modelle aynı.
4.292 mm boy, 1.780 mm genişlik ve 1.433 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.699 mm. Boyutlarıyla bulunduğu segmentin özelliklerini yansıtan A Serisi, kardeşi B gibi yuvarlak hatlara sahip gövdesiyle dikkat çekiyor. Yüksek burun kısmıyla güçlü bir duruşa sahip olan aracın yan yüzeyindeki dalgalanmalar yeni nesil Mercedes modellerinin özelliklerinden.
Önden bakıldığında B Serisi'ni andıran panjur ve farlarla bir Mercedes olduğunu belli eden otomobilin arka kısmındaysa durum farklı. Yuvarlak hatlı küçük stoplar, yan kısımlarında deflektörler bulunan spoiler ve çift egzoz çıkışıyla sportif bir görünüm sunan aracın 17 inç çaplı jantları da şık bir görünüm sunuyor. Diğer Mercedes modellerinde kullanılan parçalarsa sinyal entegre edilmiş yan aynalar ve kapı kollarından ibaret.
Bu arada Mercedes'i bir konuda kutlamam gerek. Hatırlarsanız A180 testimde otomobilin kaput önünde aşırı ısınma bulunduğu ve kaput kilidi açma parçasının görülemediğinden bahsetmiştim. İlk güncellemede bu olumsuzlukları gidereceğini umduğum Mercedes beni yüzüstü bırakmadı. Motor bölümü havalandırması geliştirilen otomobilin kilit klipsi de sarı bir plastik parçayla kaplanmış.
Kapılar açılıp iç mekana göz atıldığında da hem tanıdık, hem de farklı tasarım özellikleriyle karşılıyor bizi A Serisi. Büyük kardeş B Serisi ile olan organik bağı yeni nesil modellerde de koruyan otomobil iç mekanda bu araçla aynı tasarımı sunuyor. Yuvarlak havalandırma ızgaraları, 0 konumu aşağıda bulunan göstergeler ve çok şık bir tasarıma sahip olduğunu düşündüğüm direksiyon simidi sportif bir görünüm sunarken tamamı siyah renkli iç mekan yaşam alanını biraz boğmuş. Bu durumdan rahatsız olanlar önceki test aracında kullanılan beyaz renkli iç mekanla sorunu çözebilir.
Dört bir yanda kullanılan yumuşak malzemelerle iç mekan kalitesi artarken B Serisi'nden aynen aktarılan orta konsol, kapı içi kumandaları ve koltuk arası konsollarında sadelik ön planda. Mat renkli metali cömertçe kullanan Mercedes, havalandırma ızgaraları, ses sistemi kumanda bölümü çerçevesi, COMAND kumandası, direksiyon simidi ve klimanın dairesel kumandaları çevresinde yer verdiği bu kaplamaya kapı kolları ve tutamaklarında da kullanmış. Ön koltukların arasında bulunan konsolda iki adet bardaklık, bir adet kapaklı büyük göz ve bir de kapaklı küllük bulunurken ileri geri kaydırılabilen kol dayanağının altında yer alan depo alanına USB portları yerleştirilmiş.
Mercedes'in ezelden beri başarılı bulduğum özelliklerinden birisi olan koltuk konforu bu araçta tasarım olarak da kendisini göstermiş. Sabit kafalıklı koltuklarda baldır desteği ayarı da bulunurken özellikle üst kısımda sunulan yan desteklerin kavraması çok başarılı. İlginç şekilde arka kısımda da yan desteği yüksek ve sabit kafalıklı koltuklar sunan aracın bu kısmında orta kol dayanağının sunulmamasını bir eksiklik olarak not edebiliriz. Makul diz mesafesi sunan arka koltuklar için orta kısımda kapaksız bir depolama bölümü sunan Mercedes aynı bölümde küllük ve 12 Volt güç çıkışına da yer vermiş.
Arka koltuklar katlandığında 1.157 litre hacim sunabilen 341 litre hacimli bagajın ağız kısmı, günümüzde üretilen hatchback modellerinin çoğunda olduğu gibi çok geniş olmasa da hem yan duvarlar hem de tabanının altında sunulan ek gözlerle işlevsel.
Test aracımın belirtmeden geçemeyeceğim bir diğer hoş özelliği de iç mekan aydınlatması. Kapı içleri ve orta konsolu loş biçimde aydınlatan ambiyans ışıklandırmasının koltuklarda bulunan sabit kafalıkların da altına yerleştirilmesi çok şık bir görünüm yaratırken kapılar açıldığında iç mekanın gündüz gibi aydınlatılması dikkatlerin üzerinize çekilmesini sağlıyor. Ön kapılar açıldığında ortaya çıkan, ışıklandırmalı Mercedes-Benz yazılarına sahip eşiklerse bence her Mercedes modelinde alınması gereken bir donanım.
Konfor
A Serisi'nin Urban donanım paketiyle daha önce yaptığım testte sürüşün konfordan çok dinamik sürücüleri mutlu edeceğini yazmıştım. A180 CDI'da da durum farklı değil. Sertçe ayarlanmış süspansiyon sistemi ve 17 inç çaplı jantları çevreleyen 45 yanaklı lastikler yolcuların yolun yapısını hissetmesini sağlıyor. Motor sesi çok iyi izole edilen otomobilin lastik ve rüzgar sesi izolasyonuysa benzinli modelin aksine ortalamalarda.
Konfor donanımı konusunda cömert olan test aracında çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yarı otomatik havalandırma sistemi, elektrikli cam ve yan aynalar, yol bilgisayarı, başarılı bir ses sistemi, Bluetooth bağlantısı, hız sınırlandırma ve sabitleme sistemi, otomatik park yardımcısı, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, otomatik kararan iç ve sol dikiz aynası, yağmur ve far sensörleri bulunurken panoramik sunroof sayesinde iç mekan çok daha ferah bir yapıya bürünüyor.
Mercedes'in 7G-DCT ismini verdiği 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanını daha önce birçok modelde test etme imkanım oldu. Çift kavramalı yarı otomatik ünitelerin en başarılılarından olan şanzıman hissedilmeyen geçişleri, yokuş kalkış desteği ve fren pedalı brakıldığında hareket etme fonksiyonlarını geri görüş kamerası ve otomatik park yardımcısıyla birleştirdiğimizde çok kolay park edilen bir araç çıkıyor karşımıza. Görüntüsünü orta konsol üzerinde bulunan ekrana yansıtan geri görüş kamerasının gece sunduğu görüntülerin kalitesi özellikle dikkatimi çekti.
İç mekan genişliği sınıfı standartlarında olan otomobilin şık ön koltukları arkada oturanların görüşünü biraz kısıtlıyor. Omuz ve diz mesafeleri de makul sınırlar dahilindeyken tavan yüksekliği ilginç farklılıklar gösteriyor. Arka koltukta ortada oturan yolcu için bol bol baş mesafesi sunan A Serisi yanlara doğru alçalan tavanıyla uzun boylu yolcular için sorun yaratabilir.
Ses sisteminin altında bulunan düğmelerden birisi aracı ECO, Manuel ve Spor modlarına geçirmek için kullanılıyor. ECO modunda vitesleri düşük devirlerde değiştiren A180 CDI aynı zamanda Start/Stop sistemini de devreye alıyor. Tekrar bu tuşa basıldığında devreden çıkan sistemi aktive etmemek için bir yol daha var ki bu yol sayesinde çok yavaş akan trafikte motor ve alternatör gereksiz yere zorlanmıyor. Aracın fren pedalına bir sensör yerleştiren Mercedes bu pedal belli bir açının üzerinde dururken sistemi devreye almıyor. Ani yavaşlamalarda pedala uzun stroklu bastıktan sonra durmadan hemen önce otomobili yerinde tutacak kadar basınç uygulandığında motor çalışmaya devam ediyor. Duraklamanın uzun süreceğini anlarsanız motorun durması için yapmanız gereken tek şey pedala biraz daha sert basmak.
Sürüş
A Serisi'nin Urban donanım paketinde sunulan ince yanaklı lastikler ve sertçe ayarlanmış süspansiyon sistemi sürüş karakteristiklerini olumlu etkiliyor. Dengeli bir altyapı sunan A180 CDI'ın yan rüzgardan neredeyse hiç etkilenmemesi de etkileyici. Çok hisli bir direksiyon sistemine sahip olmayan otomobil yine de tepkilere direkt olarak cevap veriyor. Bu sistemin uzun yol performansıysa harika.
Ani yön değişimlerine çok başarılı tepkiler veren araç standart süratlerle yaptığım testlerde ESP'sini devreye sokma gereği bile hissetmedi. Aşırı zorlandığında da sürpriz yaşatmayan A180 CDI hafifçe önden kaydıktan hemen sonra devreye giren ESP sayesinde güvenli çizgiye kolayca dönüyor.
1.425 kg ağırlığa sahip olan A180 CDI 7G-DCT Renault modellerinden tanıdığımız 1.5 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılmış. Mercedes tarafından elden geçirilen ünite 109 beygir güç ve 260 Nm tork üretebilir hale getirilip zaten düşük olan tüketim değerleri daha da aşağıya çekilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 11.6 saniyede ulaşabilen otomobil 190 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor. Otoyolda 110-120 km/s sabit süratte yapılan yolculuklarda ortalama tüketim değeri 4.5 litre/100 km altına düşebilen aracın 5.5 litre/100 km'lik test ortalaması da başarılı.
A180 testinde çok net olmayan bir bölümse bu araçta anlam kazanmış. Orta konsolda yer alan ve aracı sportif kullanım moduna geçiren düğme benzinli motorda neredeyse gereksiz kılınmış olsa da Diesel motorla birlikte anlam kazanmış. Eco modunda, kick down yapmadan vites küçültmeyen otomobil sportif moda alındığında canlanıyor. Yakıt ekonomisi önceliğiniz değilse aracı sürekli bu durumda bulundurmanızı öneririm.
Fiyat/Donanım
Kıran kırana mücadelelere sahne olan lüks C segmentinde fiyatlandırma da oldukça önemli bir hale geldi. Urban donanım paketiyle anahtar teslim satış fiyatı 108.300 TL olan A180 CDI 7G-DCT'nin test ettiğim versiyonunda sunulan metalik boya 1.878, panoramik sunroof 4.312, kadife paspaslarsa 383 TL ek ücret karşılığında alınıyor.
Standart donanımında yükseklik ayarlı halojen farlar, ECO Start/Stop, çarpışma uyarısı, hız sabitleme ve sınırlandırma, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, beyaz zeminli göstergeler, yol bilgisayarı, elektrikli camlar, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastığı, konsantrasyon kaybı yardımcısı ve yarı otomatik klima sistemi bulunan A180'in Urban paket kapsamında geri görüş kamerası, aktif park yardımcısı, 7G-DCT şanzıman, MP3 çalabilen, USB portuna ve Bluetooth bağlantısına sahip ses sistemi, yarı deri döşemeli sportif koltuklar, yangın söndürücü, elektrikli katlanabilen yan aynalar, 17 inç çaplı jantlar, run flat lastikler, yağmur sensörü ve aydınlatmalı kapı eşikleri bulunuyor.
Sonuç
Mercedes'in satışlarında önemli bir yüzdeye sahip olan A Serisi'nin Türkiye gibi bir Diesel pazarında küçük bir turbo Diesel motordan sonra sahip olması gereken son şey de otomatik şanzımandı. Bu eksiğini de 2014 yılında gideren firma premium C segmentinde avantajlı bir konuma geçerken çift kavramalı yarı otomatik şanzıman konforu ve geliştirilmiş Renault motorunun cimriliğini birlikte sunmayı başarıyor.
En küçük motorlu araçlar için bile %70'in üzerine çıkan vergiler yüzünden bu otomobillerin de fiyatı 100.000 TL barajını aşsa da premium olmayan markaların bile aynı direnç noktasına dayandığı düşünüldüğünde fiyatlar göreceli olarak çok pahalı durmuyor.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Rolls-Royce Pinnacle Travel Phantom
Rolls-Royce'un en büyük pazarlarından olan Çin özel modellere geldiğinde de üreticinin yüzünü güldürüyor. İşte bundan dolayı İngiliz firma 2014 Pekin otomobil fuarına Bespoke bölümü tarafından özel olarak hazırlanmış bir Phantom modeliyle geldi.
Series II LWB temelleri üzerine geliştirilen otomobilin dışarıdan dikkat çeken detayları çift renkli gövdesi ve bütün Rolls-Royce modellerinin yan kısmında bulunan, elle çizilen çizginin ön kısımda üç parçalı olarak kırılması.
İç mekanı da özel hazırlanmış olan aracın deri döşemeleri dış mekanla uyumlu renklerde seçilirken masif ahşap kaplamalar da el yapımı grafiklerle dikkat çekiyor. Beyaz zeminli göstergelere sahip olan aracın tabanı da paspasları gibi yün kaplı.
Arka blümü önden bir separatörle ayrılırken camın altına ahşap tepsiler, havalandırma ızgaraları, ve analog saat sikkat çekiyor. İki adet tekli koltuğa sahip olan arka bölümde kapı içlerinde özel işlemeler dikkat çekerken tavanda kullanılan özel fiber optik ışıklandırma yıldızların gece vakti gökyüzünde görülme şekillerini kopyalamış. Ayak desteklerine de sahip olan yatırılabilen arka koltuklarda özel logolar ve birer yastık da sunulmakta.
17 Nisan 2014 Perşembe
Subaru Outback
Subaru'da değişim devam ediyor. Geçtiğimiz aylarda WRX ve WRX STI modellerinin yeni versiyonlarını tanıtan Japon üretici şimdi de Outback'in yeni nesil versiyonunu tanıttı.
Genel hatları çok dikkat çekici olmayan otomobilin ön ve arkası biraz daha toparlanmış. Diğer yeni ubaru modellerinde kullanılan farlarda LED gündüz aydınlatmaları bulunurken ön tamponda büyük plastik ve metal korumalarla yuvarlak sis farları dikkat çekiyor.
17 ve 18 inç çaplı jant seçeneklerine sahip olan Outback'in arka bölümünde daha büyük bir spoiler görülebilirken yan eteklerin altında görülebilen siyah plastik koruma arta tamponun alt kısmında da devam ediyor.
İç mekanı daha rafine bir görünüme kavuşan otomobil hala sade bir duruşa sahip. Çok fonksiyonlu direksiyon simidi, derine yerleştirilmiş çift gösterge, renkli ekrana sahip yol bilgisayarı, navigasyon ekranı, dijital ekranlı tam otomatik havalandırma sistemi, deri döşeme, metal ve ahşap kaplamalar donanıma eklenirken üst donanım paketinde elektrikli ön koltuklar, ön ve arka koltuk ısıtıcılarıyla Harman Kardon ses sistemi standart olarak sunuluyor.
Kaput altında bilindik motorlar görev yapıyor. 2.5 litre hacimli ünite 175 beygir güç, 235 Nm tork üretebilirken 3.6 litre hacimli motor 256 beygir güç, 335 Nm tork üretebilmekte. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) Outback'in standart donanımında yer alıyor.
Dodge Challenger
2014 New York otomobil fuarına iddialı hazırlanan Dodge oldukça farklı bir tasarımla davetlilerin beğenisine sunduğu Charger ile birlikte daha hafif bir makyajla ödüllendirilen Challenger'ı da tanıttı.
Farklı bir ön panjur, yeni LED gündüz farları, rötuşlanan ön tampon ve sis farlarıyla ön görünümü farklılaşan otomobilde yeni renk ve jant seçenekleri de sunulmakta. Arka tampon da makyajlanan parçalar arasına katılırken yeni şekilli LED stoplar ve daha büyük bir spoiler de farklılıklar arasında.
Dış mekanında sunulan yenilikler çok dikkat çekici olmasa da aracın iç mekanı baştan yaratılmış. Charger'ın kokpitiyle donatılan Challenger'da daha yuvarlak hatlarla birlikte yeni direksiyon simidi, programlanabilir ekrana sahip gösterge paneli, büyük dokunmatik ekrana sahip orta konsol, yeni kapı kolları ve vites topuzu gözlerden kaçmıyor.
Tanıtılmasının üzerinden daha iki hafta geçmeyen yeni Scat Pack ile donatılabilen otomobilde 6.4 litre hacimli bir v8 motor görev yapıyor. 485 beygir güç, 645 Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. Bu pakette aynı zamanda Bumblebee logoları, 20 inç çaplı jantlar, Brembo imzalı fren sistemi, xenon farlar ve parlak siyah ön panjur çerçevesi bulunuyor.
Hem 5.7 hem de 6.4 litre hacimli v8 motorlarla alınabilen Scat Pack Shaker donanımındaysa daha sert süspansiyon sistemi, Good Year Eagle F1 lastikler, daha yüksek yan desteklere sahip ön koltuklar, siyah renkli gövde grafik paketi, kaput üzerinde büyük bir yarık ve işlevsel hava girişleri sunuluyor.
Volkswagen Touareg
Volkswagen'in büyük SUV modeli Touareg makyajlandı. Ufak tefek yeniliklerle Çin'de sergilenecek olan otomobilin kaputu altında da hem tüketimi hem de egzoz emisyonlarını düşürmeye yönelik farklılıklar var.
Hafifçe makyajlanan farlar, ek krom şeritlere sahip ön panjur, daha sportif görünen ön tampon ve farklı görünüme sahip sis farları dikkat çekerken kapı alt bölümlerinde görülen krom şeritler tamponların altına da eklenmiş. Daha büyük bir spoilere sahip olan makyajlı Touareg'de yeni jant ve renk seçenekleri de sunulmakta.
İç mekanda değişimin daha da az olduğu görülürken daha çok kullanılmaya başlayan metal kaplamalar, farklı renklerde sunulan deri döşemeler ve beyaz aydınlatmalar değişikliklerin tamamını oluşturuyor. Bu arada aracın donanımında da ufak tefek değişiklikler yapıldığı açıklandı.
Dodge Charger
Ana markada bir süredir büyük değişiklikler yapmayan Fiat satın aldığı Amerikan firmalarındaysa yeniliğe doymuyor. Bunun bir örneği 2014 New York otomobil fuarında Dodge standında görülebiliyor.
Neredeyse bütün gövde panelleri yenilenen Charger'ın en büyük farklılığı ön kısımda. Büyük bir Dart'a benzetilen aracın farlarında LED gündüz aydınlatması kullanılırken üst donanıma sahip olan modellerde sis farları da aynı teknolojiyi kullanıyor. Ön panjuru genişleyen Charger'ın tamponuna da siyah bir bölüm eklenmiş.
Yeni jant ve renk seçenekleri sunmaya başlayan Dodge arka bölümde daha küçük bir spoiler, yeniden tasarlanmış LED stoplar ve farklı bir tampon bulunuyor.
İç mekanda gösterge panelinin elden geçirildiği görülürken direksiyon simidinin de tasarımı yenilenmiş. Orta konsolun alt bölümünde de yeni kumanda elemanları kullanılırken vites kolunun da tasarımı değişmiş. Gösterge panelinin orta bölümünde yer alan ekran biraz daha büyürken yeni döşeme renkleri de donanıma eklenmiş.
Kaputu altında bir yenilik olmayan otomobilde kullanılan 3.6 litre hacimli v6 motor 292 beygir güç, 353 Nm tork üretebilirken 5.7 litre hacimli v8 ünite 370 beygir güç, 535 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor da 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş.
Scion FR-S Release Series 1.0
2014 New York otomobil fuarında Scion standında bulunan tek özel seri araç bir xB değil. Toyota ve Subaru'nun da kendi logolarıyla donatıp sattığı küçük coupé FR-S sonunda ilk Release Series versiyonuna kavuştu.
Özel sarı rengiyle dikkat çeken otomobilde Toyota Racing Development (TRD) imzalı birçok parça kullanılmış. Ön tampon altına splitter ekleyen firma bu parçanın görünümüne uygun yan etekler ve arka tamponu da donanıma katmış. Süspansiyon sistemi sertleşirken arka kısıma bir spoiler, TRD logolu tampon ve dört çıkışlı egzoz sistemi eklenmiş.
İç mekanında farklı bir direksiyon simidi ve vites topuzu kullanılan otomobilde metal pedal seti, TRD logolu paspas ve bagaj kaplaması, motor çalıştırma düğmesi, çift bölgeli tam otomatik havalandırma sistemi, kontrast renkli dikiş iplikleri ve sınırlı üretim plakası da yer alıyor.
6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzıman seçenekleriyle ısmarlanabilecek olan otomobilden 1.500 adet üretileceği ve başlangıç fiyatının 30.000 Dolar altında olacağı açıklandı.
Acura TLX
Üç ay önce Detroit'te tanıtılan ve Acura TL ailesinin yerine geçeceği açıklanan TLX konsepti seri üretim haliyle yüzünü New York'ta gösterdi. Daha Avrupai özelliklere sahip olan otomobilin kaputu altındaysa yenilik yok.
Ana hatları konsept modelden farksız olan aracın tamamı LED aydınlatma grubu, diğer Acura modellerinkine benzeyen ön panjur ve tampon tasarımı, büyük jantları, hafifçe şişirilmiş çamurlukları, kısa tutulmuş bagaj kapağı ve ince tasarımlı stopları sportif bir görünüm yaratmış.
İç mekana geçildiğinde kaliteli plastikler, metal ve ahşap kaplamalarla deri döşemenin birleşimi görülebilirken çok fonksiyonlu direksiyon simidi, kırmızı renkli motor çalıştırma düğmesi, orta konsolun üst ve orta kısımlarına yerleştirilmiş iki ekran ve dikey havalandırma ızgaraları dikkat çekiyor. TLX'in iç mekanında bir Japon otomobili için en sıradışı görünen kısımsa vites konsolu. Düğmelerden oluşan vites kumandası ve elektronik park freni düğmesi bu bölümün kalabalığını azaltmış.
Elektronik yardımcıları arasında mesafe takip radarlı hız sabitleme, şeritte kalma asistanı, acil durum frenleme yardımcısı, kör nokta ve şeritten çıkma uyarısı yer alan otomobilin kaputu altında 2.4 ve 3.5 litre hacimli iki benzinli motor seçeneği bulunuyor.
Dört silindirli ünite 208 beygir güç, 246 Nm tork üretebilirken v6 motor 294 beygir güç, 361 Nm tork üretebiliyor. Küçük hacimli motor 8 ileri vitesli, çift kavramaya sahip yarı otomatik şanzıman ve önden çekiş sistemiyle alınabilirken v6 ünite 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve iki veya dört tekerlekten çekişli olarak ısmarlanabiliyor.