19 Nisan 2014 Cumartesi
Ford Escort
Ve efsane geri döndü. Geçtiğimiz yıl Çin'de sergilenen Ford Escort konseptinin seri üretim hali yine aynı ülkede tanıtıldı. Avustralya'da tasarlanan otomobil şimdilik sadece Çin pazarında satışa sunulacak.
Altıgen ön panjur ve şık görünen farlara sahip olan aracın ön tamponunda kromajlı süslemeler kullanılmış. Yan aynalara entegre edilmiş sinyaller ve beş bijonlu alaşım jantlarla donatılan Escort'un arkasında yatay stoplar ve geriye gidildikçe alçalan bagaj kapağı görülüyor.
Sade bir tasarıma sahip iç mekanda cam, ayna ve far kumandaları, direksiyon simidi ve vites kolu gibi parçaları Avrupa'da satışta olan Ford modellerinden de tanıyoruz. Kapı içleri köşeli bir yapıya sahip olan otomobilin arka koltuklarında sabit kafalıklar kullanılmış.
Kaputu altında 1.5 litre hacimli benzinli motor kullanılacağı açıklanan otomobilin performans değerleriyse henüz açıklanmadı.
Onur Bey markaların aynı direksiyon,vites,ön panjur vb. kullanması hakkında ne düşünüyorsunuz? Tüm dünya buna iyiden iyiye alıştı ama ...
YanıtlaSilGönül ister ki her modelde farklı parçalar kullanılsın ama günümüzde yaşanan model curcunasında bir taraftan para kazanıp bir taraftan bunu gerçekleştirmek imkansız.
Silplanda var mı bilmiyorum ama escort'un yerli üretilmesini isterdim.
YanıtlaSilÜlkemiz B segmenti sedan sınıfında (özellike şirket/filo araçları pazarında) rekabete girmesini isterdim. 1.5 TDCi motorla da gideri olabilecek bir modele benziyor. Ama sanırım böyle bir plan yok?
YanıtlaSilPlanlarda yok ama Türkiye'de üretilmese de bir Diesel motorla Avrupa'ya gelmesi mantıklı olacaktır. Malum, Dacia ortalığı dağıtıyor bu segmentte. Ayrıca Kuzey Amerika pazarına da Fiesta sedan yerine satışa sunulabilir. Bu pazarda da uzun süredir Escort ismi kullanılmıyor.
YanıtlaSil