28 Şubat 2014 Cuma
Abt RS Q3
Modifiye ettiği Volkswagen grubu araçlarla tanınan Alman firma Abt, Audi'nin sportif kompakt SUV modelini güçlendirdi. Etkileyici performans değerleri sunan aracın görünümü de farklılaşmış.
Yenilenmiş ön tampon ve panjurla daha ilk bakışta dikkat çeken araçta 21 inç çaplı jantlar, yeni difüzör, dört çıkışa sahip egzoz sistemi ve gövde grafikleri bulunurken süspansiyon sistemine de yükseklik ayarı eklenmiş.
Turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motoru 410 beygir güç, 530 Nm tork üretebilen aracın detaylı teknik verileri açıklanmamış olsa da 100 beygir ek güç ve 110 Nm ek tork kulağa hoş geliyor.
Koenigsegg One:1
Koenigsegg'in beklenen modeli sonunda geldi. 2014 Cenevre otomobil fuarında görücüye çıkacak olan One:1 sadece görünümüyle değil performansıyla da dikkat çekiyor.
İsveç merkezli üreticinin diğer modellerinde de kullandığı tasarıma sahip olan otomobilin gövdesi üzerinde kullanılan ek aerodinamik parçalar arasında büyük bir splitter, birçok deflektör, dev spoiler ve yeniden şekillendirilmiş difüzör bulunuyor. Gövdesiyle birlikte 19 ve 20 inç çaplı jantları da karbon fiberden üretilen otomobilin ağırlığı 1.341 kg.
İç mekanında da bol bol karbon fiber kullanılan One:1'ın yaşam alanında kullanılan diğer malzemeler arasında titanyum, alüminyum ve Alcantara yer alıyor.
Seviye ve sertlik ayarlı süspansiyon sistemine sahip olan otomobil bu özelliğini aktif olarak da kullanabiliyor. 3G ve GPS kullanarak öndeki yolun durumunu öğrenen süspansiyon sistemi sertlik ve yüksekliği buna göre ayarlıyor. Fren sistemini Agera R ile paylaşan araçta 397 ve 380 mm çaplı karbon seramik diskler 6 ve 4 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.
Kaputu altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motoru 1.341 beygir güç, 1.371 Nm tork üretebilen otomobilin ismi de ağırlık:güç oranından geliyor. Çift kavramaya sahip, 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılan One:1'ın 0'dan 400 km/s'e hızlanması yaklaşık 20 saniye sürerken maksimum süratin 440 km/s'in üzerinde olacağı açıklandı.
Arash AF8
İngiltere merkezli sportif otomobil üreticisi Arash uzun süredir tanıtacağını duyurduğu aracının üzerindeki sır perdesini sonunda kaldırdı. Otomobilin isminin de AF8 olduğu açıklandı.
AF10'dan daha köşeli bir tasarıma sahip olan aracın boyu 4.15, genişliği 1.9 ve yüksekliği 1.1 metre olarak açıklanırken jant çapları önde 19, arkada 20 inç çaplı. Fren sisteminde önde 380, arkadaysa 362 mm çaplı diskler görev yaparken kaliperler 6 ve 4 pistonlu.
1.200 kg ağırlığa sahip olan otomobilin kaputu altında kullanılan 7 litre hacimli v8 motor 550 beygir güç, 640 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan AF8 0'dan 96 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 322 km/s.
Lexus RC F GT3
Son yıllarda sportif araç modelleri için ciddi yatırımlar yapan Japon üretici Lexus 2014 Cenevre otomobil fuarında bir de pist yarışçısı tanıtacak. Otomobil, geçtiğimiz haftalarda gün yüzüne çıkan RC F'in ismini taşıyor.
Genişletilmiş çamurluklar, ek hava çıkışlarına sahip kaput, hafifletilmiş jantlar, büyük splitter, spoiler ve difüzör gibi detaylara sahip olan konsept 4.705 mm boya, 2.000 mm genişliğe, 1.270 mm yüksekliğe ve 2.730 mm aks mesafesine sahip. Ağırlığı 1.249 kg olarak açıklanan aracın 5 litre hacimli v8 motoru 540 beygir güç üretebiliyor.
Alfa Romeo MiTo ve Giulietta Quadrifoglio Verde
Alfa Romeo'nun popüler modelleri MiTo ve Giulietta'nın sportif versiyonları güncellendi. Görünümleri neredeyse hiç değişmeyen araçların kaputlarının altında yenilikler bulunuyor.
Standart ve ek donanımlarda güncellemeye giden Alfa Romeo, MiTo'nun kaputu altında görev yapan 170 beygir gücündeki motorda performans güncellemesi yapmamış olsa da tüketim değerleri %10 aşağıya çekilmiş.
Giulietta Quadrifoglio Verde'nin motoruysa 4C'de sunulan ikiziyle değiştirilmiş. Artık 240 beygir gücünde olan 1.75 litre hacimli motor 340 Nm tork üretmeye devam ediyor. Motorlarda değişim az olsa da şanzıman konusunda konu farklı. Alfa'nın 6 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı artık iki araçta da ısmarlanabiliyor.
Sportif modellerde yapılan yenilikler benzinli motorlarla sınırlı değil. 2 litre hacimli turbo Diesel ünite artık 175 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen haliyle de alınabilecek. Aynı yarı otomatik şanzımanla ısmarlanabilen otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 4.4 litre/100 km. 0'dan 100 km/s sürate 7.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 219 km/s.
27 Şubat 2014 Perşembe
Abt RS6-R Avant
Alman modifikasyon firması Abt, güçlendirmeyi sevdiği araçlardan olan Audi RS6 için bir modifikasyon kiti daha tanıttı. Bir önceki versiyondan az da olsa daha güçlü olan otomobil sınırlı sayıda üretilecek.
Ön tamponuna daha büyük bir splitter ve deflektörler eklenen otomobilin yan eteklerine eklemeler yapılırken arka tamponun altına büyük bir difüzör eklenmiş. Bagaj kapağı üzerinde daha büyük bir spoiler yer alırken egzoz sistemi de dört çıkışlı. 25 örneği üretilecek olan araçta 22 inç çaplı jantlar kullanılmış.
İç mekanında da farklılıklar bulunan RS6-R Avant farklı renklerde sunulan karbon fiber kaplamalar, özel logolu vites kolu ve motor çalıştırma düğmesi, Alcantara kaplı ve vites değiştirme uyarısına sahip direksiyon simidiyle özel logolu paspaslar donanıma eklenmiş.
Çift turbo beslemeye sahip 4 litre hacimli v8 motorun gücünü 730 beygire, torkunuysa 920 Nm'ye ulaştıran Abt süspansiyon sistemini de yüksekliği ayalanabilir hale getirmiş.
Škoda VisionC
Son yıllarda iyice popüler hale gelen dört kapılı coupé gövde Çek marka Škoda'nın da radarına girmiş gibi görünüyor. Üreticinin bu yıl Cenevre'de sergileyeceği konsept gelecekte Octavia ailesine katılması muhtemel bir versiyonu işaret ediyor.
Tanıdık Škoda ön panjuruna sahip olan aracın geriye kalan her noktası yeni. Köşeli bir tasarıma sahip olan VisionC'de LED aydınlatma grubu, ince yapılı yan aynalar, dev jantlar, şık tasarımlı stoplar ve geriye doğru açı almış bagaj kapağı tasarımı dikkat çekiyor. Kapı kolları gizlenen otomobilin hava sürtünme katsayısıysa 0.26.
İç mekanında aracın konsept olduğunu belli eden bir tasarım dili kullanan Škoda kapılar ve ön konsolda şeffaf kaplamalara yer verirken orta konsolda dokunmatik ekran yer alıyor. Sportif yan desteklere sahip ön koltuklar, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve küçük vites topuzu sportif görünümü pekiştiriyor.
Kaputu altında büyük bir sürpriz olmayan konsepti harekete geçiren makine geçtiğimiz günlerde tanıtılan Octavia G-TEC'te kullanılan ünite. 1.4 litre hacimli benzinli motor 110 beygir güç üretiyor ve sıkıştırılmış doğalgazla da çalışabiliyor.
Volvo Concept Estate
Volvo'nun geçen yıl sergilemeye başladığı şık konsept ailesine bir model daha katıldı. Concept Coupé ve Concept XC Coupé ile başlayan seri Concept Estate ile devam ediyor.
Bu sefer şık bir shooting brake olarak karşımıza çıkan konsept XC Coupé'nin alçaltılmış hali gibi görünüyor. LED farlar ve geniş ön panjuruyla ön görünümünü Concept Coupé ile paylaşan aracın platformu da diğer iki konseptle aynı. Şişkin çamurluklar ve 21 inç çaplı jantlarla güçlü bir görünüme sahip olan otomobilin küçük yan aynaları ve B sütununun iptal edilmiş olması yan görünümü sadeleştirmiş.
Cam tavan ve ilginç şekilli LED stoplarla da dikkat çeken otomobilin arka kısmında da Concept XC Coupé'nin izleri görülebiliyor. Bagaj kapağının üzerine bir spoiler ekleyen Volvo arka tamponun altına iki adet dörtgen egzoz çıkışı yerleştirilmiş.
Sade sayılabilecek bir iç mekana sahip olan konseptte üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, bir tablet olarak düşünülmüş orta konsol, ince uzun havalandırma ızgaraları ve sade bir vites konsolu dikkat çekiyor. Dört adet tekli koltuğa sahip olan aracın sütunlarıyla birlikte tavanı da koltukların arkasında kullanılan kumaşla kaplanmış.
Taban ve emniyet kemerleri için turuncu rengi seçen Volvo şeffaf bir zemine sahip olan bagaj bölmesinin altına ikinci bir saklama alanı eklemiş. Yükleme bölümünün duvarlarına da kapaklı gözler eklenirken arka koltuklar yatırılarak bagaj hacmi büyütülebiliyor.
26 Şubat 2014 Çarşamba
Volvo V40 ve V40 Cross Country Drive-E
Volvo'nun şık modelleri V40 ve V40 Cross Country'ye yeni versiyonlar eklendi. Markanın düşük tüketim değerlerine sahip olan araçlarına verdiği Drive-E eki bu sefer tutumlulukla birlikte performansı da simgeliyor. Her ikisi de turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorlarla donatılan Drive-E modellerinin ilki benzinli ikincisiyse Diesel.
Benzinli modeli 245 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen otomobillerin Diesel versiyonuysa 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Her iki motorla birlikte de 8 ileri vitesli otomatik şanzıman alınabilirken Diesel versiyon 6 ileri vitesli manuel şanzımanla da sunuluyor. Bu arada ortalama yakıt tüketim değerleri de dikkat çekici. Otomatik şanzımanlı, benzinli V40, 5.8 litre/100 km ortalamsını yakalarken manuel şanzımanlı Diesel model 3.3 litre/100 km'ye inebiliyor.
Opel Astra OPC EXTREME
Opel'in sportif araçları arasına bir yenisi katılacak gibi görünüyor. Bu yıl Cenevre'de Astra OPC'nin daha da güçlü bir versiyonunu sergileyecek olan üretici bu otomobili sınırlı üretime almayı da düşünüyor.
Tavanından 19 inç çaplı jantlarına kadar hemen hemen her noktasında karbon fiber kullanılan araç 100 kg hafifletilirken ek hava çıkışlarına sahip kaput, büyük bir splitter, çift spoiler, difüzör ve dört çıkışa ahip egzoz sistemi dikkat çeken detaylar arasında.
İç mekana geçildiğinde karbon fiber kaplamalar, yenilenmiş kapı iç döşemeleri, Recaro imzalı yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve arka kısımda bulunan takla kafesi dikkat çekerken arka koltuklar da bu araçta bulunmuyor.
6 ileri vitesli manuel şanzıman ve 370 mm çaplı disklere sahip Brembo imzalı fren sistemine sahip olan otomobilin performans verileri açıklanmasa da turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorun 300 beygir üzerinde güç ürettiği belirtildi.
Volkswagen Polo
Haber yoğunluğu arasında bu yıl Cenevre'de sergilenecek olan en önemli otomobillerden birisini atlamışım. Volkswagen, B segmentinde yer alan başarılı temsilcisi Polo'yu makyajladı. Görünümünde büyük farklılıklar olmayan otomobilin asıl dikkat çeken yanı kaput altında.
Üst donanım versiyonlarında LED farlar sunmaya başlayan Polo'nun ön tamponu daha sportif bir yapıya bürünürken arka tamponda da küçük değişiklikler yapılmış. Stopların iç desenleri farklılaştırılırken jant seçeneklerinde de yenilikler yapılmış. CrossPolo'da yapılan yenilikler tampon seviyesinde yoğunlaşırken 17 inç çaplı jantların yeni tasarımı şık.
İç mekana geçildiğinde de büyük değişikliklerle karşılaşılmayan Polo'nun kapı içleri hafifçe rötuşlanırken yeni direksiyon simidi ve farklı düğme tasarımıyla orta konsol dikkat çekiyor. Bu bölümde ayrıca daha büyük bir ekran ve yenilenmiş havalandırma sistemi kumandaları da bulunuyor.
Önceden olduğu gibi birçok motor seçeneği sunan Polo'nun en büyük yeniliklerinden birisi 1.2 ve 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorların yerini alan 1.4 litre hacimli üniteler. 3 silindirli bu motorların 75, 90 ve 105 beygir güç üretebilen versiyonları bulunacak.
Benzinli motorlar, 60 ve 75 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip, atmosferik emişli, 1.2 litre hacimli üniteyle başlıyor. 1 litre hacimli TSI motor 90 beygir güç üretebilirken 1.2 litre hacimli TSI ünite 90 veya 110 beygir güç üretebilen şekilde alınabiliyor.
Sportif versiyonları da güçlendiren Volkswagen, Polo GT'nin kaputu altında görev yapan 1.4 litre hacimli motorun gücünü 150 beygire yükseltirken GTI'ın ürettiği güç de 190 beygiri bulmuş.
MINI Clubman Concept
Geçtiğimiz yıl yeni nesil modelleri tanıtılan MINI'nin farklı gövde versiyonları da yavaş yavaş gün yüzüne çıkmaya başladı. 2014 Cenevre otomobil fuarında aracın Clubman modeli konsept haliyle sergilenecek.
Henüz bir konsept olsa da dış tasarımı seri üretim modelde çok değişikliğe uğramadan kullanılacak olan otomobilde sportif görünümlü tampon ve ön panjur, 19 inç çaplı jantlar, kapılarda oldukça aşağıya yerleştirilmiş yan aynalar, ince kapı kolları, ön çamurluk arkasına eklenen hava çıkışı, yatay yerleşime sahip LED stoplar ve spoilerin tasarımını aynalayan arka tampon dikkat çekiyor.
4.223 mm boya, 1.844 mm genişliğe ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin bagaj kapağı çift kanatlı tasarımı korusa da öndeki nesilde geriye doğru açılan küçük arka kapılar yerlerini ileriye doğru açılan standart kapılara bırakmış.
İç mekanda ana hatlar seri üretim modelleri hatırlatsa da detaylarda konseptin farklılıkları görülebiliyor. Dijital göstergelere sahip olan otomobilde Alcantara kaplı koltuklar, gri renkli tavan iç kaplaması, alt kısmı boşaltıılmış orta konsol ve dokunmatik kumanda elemanlarına sahip vites konsolu bulunuyor.
25 Şubat 2014 Salı
Bentley Flying Spur
Bu yıl Cenevre otomobil fuarında en hızlı modelinin güncellenmiş halini sergileyecek olan Bentley büyük sedan modeli Flying Spur'e eklediği yeni motor seçeneğiyle de dikkatleri üzerine çekecek.
Yeni seçeneğin ön tampon hava girişlerini siyaha boyayan Bentley logoların zeminini kırmızıya çevirirken egzoz çıkışlarını yatık 8 şeklinde sunuyor.
Daha önce Continental GT ailesinde tanıtılan çift turbo beslemeye sahip v8 motor 500 beygir güç, 660 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 295 km/s.
Bentley Continental GT Speed
Bentley model ailesinin en hızlı üyesi Continental GT Speed güçlenmeye devam ediyor. İki kapılı büyük otomobile artan güçle birlikte birkaç küçük tasarım detayı da eklenmiş.
Splitter, yan etekler ve difüzörü makyajlayan başlayan Bentley 21 inç çaplı jantlarla birlikte far ve stopları da koyulaştırmış. İç mekanda farklı döşeme ve kaplama renkleri de sunmaya başlayan üretici fren kaliperlerini kırmızıya boyamış.
Süspansiyon sistemi sertleştirilip alçaltılan otomobilin çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli w12 motorunda büyük bir yenilik olmasa da güç ve tork değerlerinde artış var. 626 beygir güç, 820 Nm tork üretebilen ünite coupé modelin maksimum süratini 331, convertible versiyonunkiniyse 327 km/s'e ulaştırmış.
Jaguar XFR-S Sportbrake
Jaguar'ın sportif model ailesi genişliyor. 2012 yılında tanıttığı XFR-S modeliyle dikkatleri üzerine çeken üretici şimdi de bu aracın station wagon versiyonunu satışa sunuyor.
Tasarım detaylarını sedan modelle paylaşan otomobilde siyah renkli ön panjur, sportif görünümlü tamponlar, 20 inç çaplı jantlar, daha geniş yan etekler, ek hava çıkışlarına sahip kaput, difüzör, spoiler, kırmızı renkli fren kaliperleri ve dört çıkışlı egzoz sistemi yer alıyor.
İç mekanını da dört kapılı kardeşiyle paylaşan aracın süspansiyon sistemi, arka aksta artan yüke paralel olarak modifiye edilirken fren sisteminde 380 ve 376 mm çaplı diskler görev yapıyor.
Kaputu altında kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motor görev yapan XFR-S Sportbrake 542 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 300 km/s'te sınırlı.
24 Şubat 2014 Pazartesi
Citroën C1
Bu yıl Cenevre'de karşımıza çıkacak olan minik Fransızlardan birisi de Citroën C1'in yeni nesil modeli olacak. Peugeot 108'in teknik ikizi olan otomobil yine geçtiğimiz hafta tanıtılan Renault Twingo'ya da rakip olacak.
3.46 metre boya ve 1.62 metre genişliğe sahip olan otomobil 9.6 metrelik dönüş çapı ve 840 kg'lık ağırlık da sunuyor. Genel hatları kardeşi 108'i andırsa da far tasarımında Nissan Juke'tan esinlenmiş gibi görünen C1'in arka kısmında cam bagaj kapağı ve koyu renkli stoplar dikkat çekiyor.
İç mekanı oldukça sade bir tasarıma sahip olan C1'in orta konsolunda büyük bir dokunmatik ekran yer alıyor. Gövde rengi ön panel kaplaması sunan otomobilin gösterge paneli Fiat 500'ün makyaj öncesi versiyonlarını hatırlatırken direksiyon simidinin görünümü oldukça şık.
Kaputu altında 68 ve 82 beygir güç üretebilen motor seçenekleri sunulan küçük hatchback 5 ileri vitesli manuel veya yarı otomatik şanzımanla alınabilecek.
Hyundai Intrado
2014 Cenevre otomobil fuarında konsept araç tanıtacak firmalar arasına Hyundai de katıldı. Güney Kore merkezli üreticinin otomobili fütüristik görünümlü bir crossover.
Köşeli hatlarıyla dikkat çeken otomobilin ön kısmında siyah renkli, büyük bir panjur görülebilirken aydınlatma grubunun tamamı LED teknolojisine sahip. Çamurluklarının hem önü hem de arkası ilgiç şekilli kaplamalara sahip olan konseptin yan aynaları bulunmazken kapı kolları da kapılara gizlenmiş.
Büyük jantlarıyla güçlü bir görünüme sahip olan Intrado'nun dar yan cam yüzeyleri ve kalın tutulmuş yan etekleri de sportif duruşa katkıda bulunuyor.
İç mekanda minimalist bir yaklaşım içerisine giren Hyundai dijital gösterge panelinin önüne oval sayılabilecek bir direksiyon simidi yerleştirlmiş. Dış mekanda bazı yüzeylerin iç kısımlarında kullanılan turuncu renk iç mekanın büyük kısmını kaplamış. Orta konsolunda düğme sayısı fazla tutulmayan otomobilin hem bu bölümünde hem de kapı içlerinde karbon fiber kaplamalar bulunuyor.
Kaputu altında da oldukça fütüristik bir motor bulunan konsept hidrojen yakıt hücresine sahip. 36 kWh kapasiteli pillere sahip olan Intrado'nun menzili yaklaşık 600 km. 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabildiği açıklanan crossover 180 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor.