28 Şubat 2014 Cuma
Koenigsegg One:1
Koenigsegg'in beklenen modeli sonunda geldi. 2014 Cenevre otomobil fuarında görücüye çıkacak olan One:1 sadece görünümüyle değil performansıyla da dikkat çekiyor.
İsveç merkezli üreticinin diğer modellerinde de kullandığı tasarıma sahip olan otomobilin gövdesi üzerinde kullanılan ek aerodinamik parçalar arasında büyük bir splitter, birçok deflektör, dev spoiler ve yeniden şekillendirilmiş difüzör bulunuyor. Gövdesiyle birlikte 19 ve 20 inç çaplı jantları da karbon fiberden üretilen otomobilin ağırlığı 1.341 kg.
İç mekanında da bol bol karbon fiber kullanılan One:1'ın yaşam alanında kullanılan diğer malzemeler arasında titanyum, alüminyum ve Alcantara yer alıyor.
Seviye ve sertlik ayarlı süspansiyon sistemine sahip olan otomobil bu özelliğini aktif olarak da kullanabiliyor. 3G ve GPS kullanarak öndeki yolun durumunu öğrenen süspansiyon sistemi sertlik ve yüksekliği buna göre ayarlıyor. Fren sistemini Agera R ile paylaşan araçta 397 ve 380 mm çaplı karbon seramik diskler 6 ve 4 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.
Kaputu altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motoru 1.341 beygir güç, 1.371 Nm tork üretebilen otomobilin ismi de ağırlık:güç oranından geliyor. Çift kavramaya sahip, 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla donatılan One:1'ın 0'dan 400 km/s'e hızlanması yaklaşık 20 saniye sürerken maksimum süratin 440 km/s'in üzerinde olacağı açıklandı.
arkasında vw çapında bir desteğe sahip bugatti'ye karşı rakip üretebilen koenigsegg'e dev saygı duyuyorum. inanılmazlar.
YanıtlaSilBu modeliyle muhtemelen geçmişlerdir Bugatti'yi güç ve hızlanma anlamında?...
Silbugatti veyron supersport modeli bugatti.com'da 1200hp 1500nm 415km/h değerlerine sahip. 0-300km/h hızlanması 14.6s (0-400 belirtilmemiş). velhasıl kelam one:1 veyron ss'ten daha hızlı görünüyor. uno kullanıcısı bir fakir olarak bu araçlar benim için ufo teknolojisi düzeyinde.
SilBüyük ihtimalle dört tekerlekten çekiş sisteminin avantajıyla 0-100 km/s hızlanması daha iyidir Bugatti'nin fakat geriye kalan değerlerde Koenigsegg daha başarılıdır.
Sil0 km'den 400'e 20 saniyede mi..?!
YanıtlaSilBeyler benim Fizik bitti. Siz devam edin.. Koenigrrraaagghhhh !!
1341 yazım hatası sanırsam... 5 litre hacimli v8'den 1341 beygir çıkarmak gerçekten inanılmaz. Maksimum süratin 440 km/s'in üzerinde olması ise apayrı bir durum, hakikaten ağzım açık kaldı.
YanıtlaSilSen olayı yanlış anlamışsın: Adamlar cimrilik yapıp beygir başına sadece 1 kilo dağıtmışlar. Ayrıca yukarıdakilere ek olarak: Aracın ismi gücünün bir megawata eşit olmasıyla da ilgili, toplam ağırlığına yarım depo yakıt, bütün sıvılar tam ve 70 kiloluk sürücü de dahil.
YanıtlaSilYine duşa soktun Onur kardeş
YanıtlaSiluçaçaz mı? kanatları eksik takmayı unutmuşlar
YanıtlaSil1341 beygir arabaya V12 motor yakışırdı neden V12 yapmıyor Koenigsegg anlamıyorum...
YanıtlaSilNedenlerden birisi ağırlıktır büyük ihtimalle. İkincisi de Ar-Ge masrafıdır. Sonuçta adamlar küçücük bir firma ve kendi motorlarını üretiyorlar. Durum böyle olunca aynı bloğu kullanabildikleri kadar kullanmaları gerekiyor büyük ihtimalle.
Silanlamadigim bir nokta var bu adamlar kucuck bir atolyede nasil oluyorda 5 litre motordan 1341 beygir elde ediyorlar .....ustelik v8 ....ya ferrari lamborgini mercedes pagani mc laren porcshe. bu isi bilmiyor yada bunlarin arabasinda bi ibnelik var.....eger 5 litre motordan 1341 beygir elde edip 20 saniyede 400 km hizin ustune cikiyos bir otomobil ben bu abilerin mubarek olmayan ellerinden operim
YanıtlaSilBu, farklı markaların araçlarını farklı yerlere konumlandırmasıyla açıklanabilir. Günümüz süperspor otomobillerinde genelde turbo besleme kullanılmıyor. Koenigsegg'in en büyük avantajı da bu. Örnek vermek gerekirse Lamborghini Aventador'un gücü bu araca yaklaşamıyor bile fakat çeşitli modifikasyon firmaları turbo beslemeyle gücü 1.500 beygire ulaştırdılar.
Sil