10 Aralık 2014 Çarşamba
Hyundai i30
Hyundai'nin yeni model atağı devam ediyor. i20 Coupé'nin ardından i30'un makyajlı halini de tanıtan Güney Kore merkezli üretici bu aracın kaputu altında büyük yenilikler sunuyor.
Standart modellerde makyajın fark edilebilmesi zor. Yeni renk ve jant seçeneklerine sahip olan otomobillerde farklı bir ön panjur ve LED stoplar kullanılırken asıl farklılık aileye yeni eklenen i30 Turbo'da. Daha köşeli çizgilere sahip yeni bir ön tampona sahip olan bu modelde yeni LED gündüz farları, alt bölümünde difüzör bulunan arka tampon, 18 inç çaplı jantlar, çift egzoz çıkışı, bi-xenon farlar ve farklı desene sahip LED stoplar dikkat çekiyor.
İç mekanda yapılan değişiklikler daha da zor fark edilse de Turbo'da 0 konumu aşağıya dönen göstergeler, kırmızı renkli süslemeler, sportif yan desteklere sahip koltuklar ve metal pedal seti bulunuyor. Direksiyon ve süspansiyon sistemleri de elden geçirilen bu otomobilin güçlendiren fren sisteminde 300 ve 284 mm çaplı diskler kullanılmış.
1.4 ve 1.6 litre hacimli, atmosferik beslemeye sahip benzinli motorları 100 ve 120 beygir güç üreten otomobilin Turbo beslemeye sahip benzinli motoru da 1.6 litre hacimli. Kia Cee'd ve Hyundai Veloster'ın kaputu altında 200 beygirin üzerinde güç üretebilen ünite i30'da 186 beygir güç, 265 Nm tork üretebilmekte. Sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılabilen bu model 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 219 km/s. Bu araç 3 ve 5 kapılı olarak alınabilecek.
Türkiye pazarını en çok ilgilendiren seçeneklerden birisi de 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan model. 110 ve 136 beygir üretebilen iki versiyona sahip olan ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alındığında 260 Nm tork üretebiliyor. Aileye yeni katılan 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımansa tork değerini 300 Nm'ye yükseltiyor.
Ceed gt ile torkları aynı, yakıt ekonomisini mi amaçladılar acaba? Farlardaki led dizaynı olarak bayağı gelişme kaydetti Hyundai, tampondaki yan sanayi gibi duranları da kaldırsalar tam olacak
YanıtlaSilGüç farkının bir nedeni markaları biraz farklılaştırmaya çalışmaları. Diğeri de bazı Avrupa ülkelerinde düşük gücün düşük vergi anlamına gelmesi.
SilOha şimdi farkettim hyundai bildiğin 7 ileri çift kavramalı şanzıman kullanmış şoktayım
YanıtlaSilşok yaşama Hyundai sessiz ve derinden geliyor. yarın bir gün almanların korkulu rüyası haline gelecekler!!!
Sildedi kore gazisinin torunu...
Silalmanları daha çok severim (ki şimdide nazi torunu deme onları sevmem) yalnız görünen köyde kılavuz istemez.. :)
Silsizinle farklı düşündüğüm şey, hyundai'nin sessiz ve derinden değil gümbür gümbür gelmesi :) son birkaç yılda inanılmaz geliştiler. şanzımanları çok önemli bir eksiydi, eski tip şanzımanlar gibi yakıtı inanılmaz olumsuz etkiliyordu(ki hala bazı modellerde 4 ileri şanzımanı kullanmaya devam ediyorlar malesef). henüz kullanan yok ama bir eksilerini daha kapatmış olduklarına inanıyorum bu hamleyle.
Sili10, sınıf lideri, i20 Clio-Polo'yu tokatlayarak sınıf lideri, i30'da turbolar geldiğinde kafaya oynar, ix35 ve kardeşi Sportage QQ ve Duster'ın ardından en çok satan SUV'lar. Hyundai gerçeğini kabul etmek için daha ne gerekiyor (Kalite, güzel tasarım, uygun fiyat, 5 yıl garanti=HYUNDAI)
YanıtlaSilhyundai gelişiyor evet. ama hala eksikleri var. örneğin kalite olarak vw'den, sürüş olarak ford'dan çok geride. bir de dayanıklılığı nasıl onu görmek lazım sonuçta yeni modeller bunlar ve dayanıklılıklarını ispat etmek için çok zaman geçmedi
Sil