2 Ekim 2014 Perşembe
Renault Espace
Fuarın yeri Paris olunca Fransız üreticilerden de dikkat çekici yenilikler beklemek yanlış olmaz. Bunun bilincinde olan Renault, Avrupa'nın ilk MPV modeli olan Espace'ı tamamen yenileyerek yeni bir çağa adım attı.
Daha önce Avantime ile deneyip pek başarılı olamadığı mpv-crossover segmentinde bir kere daha şansını denemeye karar veren üretici bu sefer başarı için yeterli silaha sahipmiş gibi görünüyor. Standart olarak sunulan LED farlar, çapları 17 ile 20 inç arasında değişen jant seçenekleri, şişkin çamurluklar, yüksek burun kısmı, farklı görünen LED stoplar ve kısa bırakılmış arka tamponla farklı bir görünüm yakalayan otomobil oldukça dikkat çekici.
Hem 5 hem de 7 koltuklu seçeneği için aynı gövdeyi kullanacak olan yeni nesil Espace 4.85 metre boya, 1.87 metre genişliğe ve 1.68 metre yüksekliğe sahip. 2.88 metre aks mesafesi sunan aracın hava sürtünme katsayısıysa 0.30 olarak açıklandı. Ortalama ağırlığı yaklaşık 250 kg azaltılan Espace'ın dış görünümü geçtiğimiz yıl tanıtılan Initial Paris konseptinden kopyalanmış gibi.
İç mekanı da çok modern görünen aracın gösterge tablosunun tamamı dijitalken orta konsol da dokunmatik bir ekrandan oluşuyor. Farklı renklerde seçilebilen ambiyans ışıklandırması, şık bir tasarıma sahip otomatik vites kolu, panoramik cam tavan ve bir çekmece gibi açılabilen torpido gözünün yanında üç sıra koltuklu modellerde elektrikli olarak katlanabilen 3. koltuk sırası sunulacak.
Direksiyonel arka aks gibi bir donanım da sunan Espace'ın asıl dikkat çekici özellikleriyse kaput altında saklı. Geçmişte hacmi 3.5 litreye ulaşmış v6 motorlarla donatılan Espace ailesinin yeni motorlarının tamamı bu ünitenin yarısından küçük.
Tek benzinli motoru Clio RS'ten alınan ve 200 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli ünite olan Espace'ın Diesel motorları da aynı hacme sahip. 130 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen tanıdık motorun yanında ünitenin çift turbo beslemeye sahip versiyonu da 160 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. Bu şekilde Honda'nın çıkışına cevap veren Renault yenilediği ve 6 ilerinin yanında 7 ileri vitesli versiyonunu da sunmaya başlayacağı çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla da dikkat çekecek.
hayatımda gördüğüm açık ara en güzel mpv/crossover. akıtmışlar ne varsa. dci160 muazzam, 7 ileri edc güzel. abi çok fazla iyi olmuş ya.
YanıtlaSil1.6 dci 160ps muazzam olmuş.tasarımı da ben beğendim açıkçası.
YanıtlaSilİç tasarımı da güzel bi Renault gördük sonunda. Kesinlikle içi, dışı, motor seçenekleri güzel olmuş. Bir de SUV olsaydı tadından yenmezdi
YanıtlaSiltasarim olarak en harika mpv sanirim. kaputun altinda sunduklari cesitlerle de harikalar yaratmis renault. tutar bu arac, hatta param olsa ben alirdim o kadar diyim.
YanıtlaSiltürkiye de pazara sunulacak mı?
YanıtlaSilbir tahmin: bence sadece dizel motorlarla satılır.çünkü benzinli motor bizim vergilere uymuyor.1.6 litre hacimli ama 1618 cc olduğundan üst vergi diliminde kalıyor.eğer satılırsa bence mpv isteyenler için harika bir seçim olur.
SilAynı şeyleri tahmin ediyorum ben de.
Silplatform olarak yeni nissan qashqai, x-trail ile kardeşmişler. şimdi bu araç crossover mu mpv mi. türkiye de crossover kitlesine hitap etmez gibi, etmesede güzel araç olmuş.
YanıtlaSilCrossover kelime anlamı olarak farklı segmentleri birleştiren araç olarak geçiyor. Bu da MPV ve SUV segmentlerini birleştiren bir crossover. Son yıllarda yapılan araştırmalar Espace'ın potansiyel müşterilerinin SUV pazarına kaydığını gösterdiğinden bu ikiliyi birleştirmeyi seçmişler.
SilUmarim iyi bir fiyatla gelir de aliriz.
YanıtlaSilvallahi zor.2015'te geleceğini düşünürsek 90 bini aşar fiyatı.zira scenic bile 70-80 bin tl aralığında
SilMinimum 110.000 diyorum ben.
SilBöylece vergileri saygıyla anmış olduk bir kez daha...
YanıtlaSilRenault Espace'ın yeni nesli , Renault Clio'yu B segmentinden C segmentine transfer etmiş gibi olmuş.
YanıtlaSil