2 Eylül 2014 Salı
Dodge Viper
Dodge Viper geri döndü. 2012 yılında tanıtılan yeni nesille birlikte Dodge markasını isminden silen süperspor otomobil yine bu markayla anılmaya başladı. 2015 yılında biraz daha güçlü olacak araçta farklı donanım paketleri de sunulmakta.
Tasarımında farklılık olmasa da yeni gövde ve şerit renklerine sahip olan Viper'a bir de GT donanım seviyesi eklendi. Sürücü tarafından kumanda edilen ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve beş farklı ayara sahip çekiş kontrolü gibi donanımlara sahip olan pakette Alcantara döşemeler de bulunuyor.
Daha agresif bir sürüş için Viper TA 2.0 Special Edition'ı da tanıtan Dodge bu araçta karbon fiber aerodinamik paketin yanında sert ayarlı süspansiyon sistemi, ön kule gergisi, Sabelt imzalı emniyet kemerleri ve Brembo marka frenler sunuyor.
8.4 litre hacimli v10 motoru artık 645 beygir güç üretebilen Viper'ın elden geçirilen 6 ileri vitesli manuel şanzımanı sayesinde yakıt tüketim ortalaması %5 aşağıya çekilmiş. Maksimum süratse 331 km/s.
8.4 litreden 645 beygir.. israf resmen.
YanıtlaSilTavan çift kubbe, Zagato'yla bir alakası var mı acaba?
YanıtlaSilYok. İlk ve ikinci nesillerde de böyleydi. Hoşlarına gitmiş heralde detay.
SilZaten çok saçma gelmişti SRT şeklinde ayrı marka oluşturup, dodge'tan bağımsız gibi gösterilmesi (dodge charger yerine srt charger ismine sahip olması). Bu yaptıkları sanki bmw m departmanını alpina gibi göstermek yanlış anlamadıysam. Bu konu hakkında yorumlarınızı merak ediyorum açıkcası.
YanıtlaSilMarka imajı nedeniyle bu tip şeyler yapan üreticiler var fakat yapılmak istenen şey için geç kalındı. Viper, Dodge markasıyla anılan bir model olarak popüler olduktan sonra bu işe girişmek mantıksız. İlk nesil SRT olarak tanıtılsaydı şimdi yeni bir alt markayı konuşuyor olurduk.
Sil