16 Ağustos 2014 Cumartesi
Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BMT DSG CUP
Kompakt SUV ve Crossover pazarı son yılların en hareketli günlerini yaşıyor. Hemen hemen her segmentte bir ürün sunabilen nadir firmalardan olan Volkswagen'in de ilgi duyduğu bu araçların arasında yeri sağlam olan Tiguan 2007 yılından beri bizlerle. 2011 yılında makyajlanan crossover birkaç motor seçeneğine sahip olsa da yüksek vergiler nedeniyle Türkiye'de en çok ilgi gören versiyon 1.4 litre hacimli benzinli üniteyle donatılmış olanı.
2013 yılına kadar 122 ve 150 beygir güç üretebilen iki versiyona sahip olan 1.4 litre hacimli TSI motorun daha yüksek güç sunan versiyonu geçtiğimiz yıl modifiye edilerek önden çekişli versiyonlarda da 160 beygir güç üretmeye başladı. Firmanın çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı DSG ile de donatılan otomobil bu sayede şehir içi kullanımı için de daha çekici hale gelmiş.Bakalım daha önce platform kardeşi Škoda Yeti'yi test ettiğim Tiguan kardeşini geride bırakabilecek mi.
Dış Mekan
Sınıfının en ağırbaşlı tasarımlarından birisini sunan Tiguan'ın genel görünümü makyaj sonrasında büyük bir değişikliğe uğramadı. Genel hatları köşeli olarak tanımlanabilecek otomobilin ön bölümünde diğer Volkswagen modellerini andıran bir yüz görülebiliyor. Panjur ve tamponda bulunan hava girişi kromajlı çıtalarla donatılırken yuvarlak sis farları tamponun köşelerine eklenmiş.
Makyajla birlikte şık duran LED gündüz aydınlatmalarına kavuşan araçta bi-xenon farlar, 18 inç çaplı jantlar, hafifçe şişirilmiş çamurluklar, metalik gri renkli tavan rayları ve sinyal entegre edilmiş, yuvarlak hatlı yan aynalar dikkat çekerken kapıların alt bölümünde yer alan plastik korumaların üst bölümlerine eklenen mat metal renkli çıtalar şık dokunuşlar dikkatlerden kaçmıyor.
Arka bölümde, bagaj kapağı üzerine eklenen spoiler, LED stoplar, alt bölümü siyah plastikle korunan tampon ve çift egzoz çıkışı görülebilen Tiguan'ın boyu 4.426, genişliği 1.809, yüksekliği 1.703 ve aks mesafesi 2.604 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Genel hatları tanıdık olan iç mekanda çift çıkışa sahip havalandırma ızgarası grupları alışılmışın dışında bir görünüm sunuyor. Ön kapılarda geniş sayılabilecek gözler sunan Tiguan'ın sürücü kapısında elektrikli cam ve ayna kumandalarıyla birlikte merkezi kilit butonu da yer alıyor.
İlginç havalandırma çıkışlarının altında tanıdık far kumandası bulunurken daha aşağıda kapaklı bir göz kullanılmış. Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi ve gösterge tablosunu da aynı markanın başka modelleriyle paylaşan aracın orta konsolu üzerinde bir tepsi bulunuyor. Daha aşağıda dokunmatik ekrana sahip ses sistemi ve çift bölgeli havalandırma sisteminin kumandaları görülebilirken bu bölümün altına kapaksız bir göz yerleştirilmiş.
Üst bölümden farklı bir açıyla yerleştirilen kapaklı küllük ve altında bulunan kapaksız göz, kart tutacakları, ESP ve Start/Stop düğmeleriyle birlikte vites kolunun önüne eklenirken şık görünüm sunan bu parçanın arkasında kapaklı bardaklıklar, elektronik park freni kumandası ve yokuş kalkış desteğinin düğmesi bulunuyor. Bu kısım arkasında yer alan kol dayanağının hem ileri geri kaydırılabilmesi hem de açısının ayarlanabilmesi olumlu. Dayanağın altında yer alan gözün içinde AUx ve 12 Volt girişleri sunulmuş.
Donanımında orta bölümleri Alcantara ile kaplanmış koltuklar bulunan test aracında ileri geri kaydırılıp sırtlıkları dik konumda sabitlenebilen arka koltuklar sunulmakta. Cam tavanı da donanıma ekleyen Volkswagen ön kol dayanağının arkasına havalandırma ızgaraları, iki bardaklık ve 12 Volt soket yerleştirirken arka kol dayanağı hem bardaklık hem de bagaja ulaşım kapağı olarak kullanılabiliyor.
Bagaj hacmi 470 litre olarak açıklanan Tiguan'da bu hacim, ileri geri kaydırılabilen, sırtlıklarının açısı değiştirilip tamamen katlanabilen arka koltuklar sayesinde 1.510 litreye ulaşabiliyor.
Konfor
Segmentte sunulan araç sayısıyla birlikte yıllar içinde konfor seviyesinin de artırıldığı görülebiliyor. Tiguan standart paketleri arasında en büyük jantları sunan Cup donanımıyla gelen 18 inç çaplı jantlar 50 yanaklı lastiklerle eşleştirilmiş. Lastiklerin 235 mm genişlikte olması sayesinde yanak kalınlığı çok azalmazken orta sertlikteki süspansiyon sistemi de konfor ve sportiflik arasındaki bağı iyi kurmuş.
Başarılı bir darbe emişi sunan süspansiyon sisteminin daha çok güvenliğe dönük olarak ayarlandığı söylenebilir. Sportif bir motor sesine sahip olan Tiguan'ın egzoz sesi iç mekana tam kıvamında alınırken lastik sesi sınıfı standartlarında bir izolasyonla engellenmiş. Asıl başarılı olan bölümse otomobilin köşeli yapısına rağmen rüzgar sesinin yaşam alanına az alınması olmuş.
Oturma alanı sınıf standartlarında olan koltuklar ve omuz genişliğinin yanında bütün yolcular için oldukça başarılı baş mesafesi sunan Tiguan'ın arka koltuklarda sunduğu diz mesafesi de boyuna oranla etkileyici.
Cup paketiyle konfor donanımı konusunda da başarılı olduğu söylenebilen otomobilde elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, yağmur ve far sensörleri, açılabilir panoramik cam tavan, bi-xenon farlar, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, Alcantara döşemeler, yol bilgisayarı, dokunmatik ekranlı, Aux girişli ses sistemi, arka park sensörleri, ön koltuklar arasında açı ve ileri geri ayarlanabilme özelliğine sahip kol dayanağı, arka koltuklar için tepsiler ve havalandırma kanalları, ileri geri ve sırtlık açısı ayarına sahip arka koltuklar gibi donanımlar standart olarak sunulmakta.
Araçta eksikliğini hissettiğim donanımlarsa Bluetooth ve USB bağlantıları, ön park sensörü ve direksiyon arkasına yerleştirilen vites değiştirme kulakçıkları olarak sıralanabilir.
Konu konfor olduğunda önde gelen donanımlardan olan otomatik şanzımansa tanıdık. Çift kavramalı yarı otomatik ünite daha önce test ettiğim Volkswagen grubu araçlarında kullanılan 7 ileri ünitenin aksine 6 ileri vitese sahip. Geçişleri aynı şekilde sarsıntısız ve hızlı olan şanzımanın vites kolundan manuel olarak kullanılabilmesi de olumlu.
Sürüş
Yapı olarak dinamik bir duruşa sahip olmayan Tiguan'ın sürüş sırasında bunu pek belli etmediğini söyleyebilirim. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi ve geniş yapılı, 50 yanaklı lastikler yol tutuşu başarılı bir konuma taşımış. Ağırlık değişimlerinde sürpriz olmayan bir şekilde önden kaymaya başlayan Tiguan'ın ESP'si çabucak devreye girerek kopmanın tehlikeli bir duruma dönüşmesini engelliyor.
Sertliği iyi ayarlanmış olan direksiyon simdi ele de iyi oturuyor. Direksiyon sistemi sürücüden gelen tepkilere çabuk cevap verirken çok hisli olmaması be segmentte doğal karşılanabilir. Tok bir ses veren egzoz sistemi, dikkatli dinlendiğinde duyulabilen turbo ve kompresör besleme sesleriyle birleştiğinde sportif bir hava yaratmayı başarıyor. Yere sabitlenen gaz pedalıyla da spor otomobillere gönderme yapan Tiguan'ın fren sistemi de bir Alman otomobilinden beklendiği gibi dengeli ve kolay dozlanabilir.
Ağırlığı 1.550 kg olan yüksek yapılı bir aracın 1.4 litre hacimli motorla harikalar yaratması zor. Zaten daha yüksek performans için Volkswagen'in sunduğu 2 litre hacimli motorlar da mevcut. 160 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli DSG ile eşleştirilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 8.9 saniyede ulaşabilen Tiguan'ın maksimum süratiyse 198 km/s olarak açıklanıyor.
Sarsıntısız vites geçişleriyle dikkat çeken şanzıman vites kolundan verilen manuel kumandaya da çabuk cevap verse de direksiyon simidine eklenmeyen vites değişim kulakçıkları bazen aranıyor. Aranan bir diğer özellik de daha önce test ettiğim Volkswagen modellerinin çoğunda kullanılan 7. oran. Özellikle spor modunda motoru kırmızı çizgi ötesine kadar zorlayan şanzıman eksik olan oranın yokluğuyla sürekli savaşıyormuş gibi.
Sık vites düşürmenin bedeli de haliyle benzincide ödeniyor. Otoyolda yapılan sabit süratli sürüşlerde tüketim ortalaması 7 litre/100 km değerinin altına düşürülebilse de test ortalaması 9.9 litre/100 km olarak gerçekelşti.
Fiyat/Donanım
Trend & Fun donanımı ve 122 beygir güç üretebilen TSI motoruyla fiyatı 28.350 Euro + 910 TL'den başlayan Tiguan'ı aynı donanım ve 160 beygir güçle almak için 34.100 Euro + 910 TL harcamak gerekiyor. Cup donanım paketi düşük güçlü motorla 34.400 Euro + 910 TL'den başlayan fiyatlara alınabilirken Test aracının fiyatı 40.000 Euro + 910 TL.
Standart donanımında elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom iç ayna, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, yağmur ve far sensörleri, açılabilir panoramik cam tavan, Start&Stop, bi-xenon farlar, far yıkama sistemi, çift bölgeli otomatik havalandırma sistemi, Alcantara döşemeler, 18 inç çaplı jantlar, LED gündüz farları ve stoplar, yol bilgisayarı, dokunmatik ekranlı, Aux girişli ses sistemi, arka park sensörleri, ön koltuklar arasında açı ve ileri geri ayarlanabilme özelliğine sahip kol dayanağı, arka koltuklar için tepsiler ve havalandırma kanalları, 6 ileri vitesli DSG, ileri geri ve sırtlık açısı ayarına sahip arka koltuklar bulunan otomobilin opsiyonel donanımı da dikkat çekici.
Metalik gövde rengi için 580 Euro isteyen Volkswagen deri döşemeyi 2.020, park asistanını 790, geri görüş kamerasını 470, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemini 410 Euro'ya sunuyor.
Sonuç
Giderek büyüyen bir segmentte ve bol seçeneğin arasında ağırbaşlı tasarımıyla dikkat çeken Volkswagen Tiguan özellikle geniş ve değişken iç hacmiyle rekabete renk katmış. Güvenlik yönü ağır basan sürüş özellikleriyle küçük aileler için uygun bir seçenek olan Tiguan'ın 1.4 litre hacimli benzinli motoru da turbo ve komresör beslemeler yardımıyla hacmine oranla oldukça canlı.
Donanım konusunda da büyük bir sıkıntısı olmayan otomobilin şehir sürüşlerinin olmazsa olmazı otomatik şanzımanı da alıştığımız DSG kalitesinde. Aracın belki de en büyük sorunu aşırı beslemeli küçük motorla DSG'nin 6 ileri vitesli versiyonunun birleşmesinin benzin istasyonuna gelindiğinde cebe negatif yansıması.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
2010 yılında 1.4 TSI, 4 Motion, 150 BG versiyonunu almıştım. Aşırı yakıt tüketimi nedeni ile 40,000 km' de araca Prins LPG sistemi taktırdım. Şu an 85,000 km'de ve herhangi bir sıkıntı yaşamıyorum. Ortalama 10 lt. LPG tüketiyor. İsteyen arkadaşlar bu alternatifi göz önünde bulundurabilirler. ( Ankara Ege Otogaz )
YanıtlaSilFiyatlar inanılmaz artmış daha 2 sene önce(2012) sıfır fiyatları euro kuru sabitleme kampanyası ile baz donanım 55.000TL den başlıyordu. Tabiki euro 2.4 civarında idi ve kampanya ile 2.15 e sabitlemişlerdi. O zamandan bu zamana sadece euro fırlamadı 2 kez ötv zammı geldi. Üstüne Doğuş da boruları genişleterek döşeyince sonuç; boş donanımı 90.000 den başlayan alınası saçma bir araca dönüştü..
YanıtlaSilYakında yeni kasası çıkacakmış,kimisi 2015 başı kimiside 2015 sonu diyor,daha önce bu kadar açık aralıklı bir ikilem oluşmamıştı,acaba hangisi doğru olabilir?
YanıtlaSilBaşı planlanmış ama sarkabilir tabi. Büyük bir aralık değil bu arada. Yeni nesil Mondeo 2 yıldır gelecek Avrupa'ya. Tarihi değiştirip duruyorlar. Ben testini yazalı iki yıldan fazla oldu.
SilHakkaten Aston martin'e benzeyen mondeo hala gelmedi ülkemize.
SilOkyanusun karşısına geçemedi bir türlü.
Sil2012 senesinde tiguan almaya niyetlendim, bayiye gittim dedim ben tiguanla ilgileniyorum, sağ olsunlar çok ilgiliydiler bir tanesine bindim. sports&style paketti sanıyorsam, ekstradan sunroof'u vardı. çok beğendim ve aynısından almak istediğimi söyledim. her şeyi konuştuk, ödeme planını rengini ekstradan geri görüş kamerası da istemiştim indirimle yarı fiyatına vereceklerdi. bir haftaya elimde olur değil mi dedim ancak ilgili hanım şimdi alırsanız eylülde elinizde olur dedi, ben gittiğimde mart ayıydı arabamı yeni satmıştım ve acil arabaya ihtiyacım vardı. tiguan alma girişimim aynı gün sıfır hyundai ix35 almamla sonuçlandı. tiguan güzel araba ama ithalatçısı doğuş grubu olunca ve altı yedi ay sıra beklenmesi gerekince cazip bir araba olamıyor ne yazık ki.
YanıtlaSilQashqainin tüm modellerini bu araca tercih ederim.1.2 benzinliyi 1.4e, 1.5 ve 1.6 dizelleri de vergiden dolayı 2.0 olana tercih ederim. Kaldıki qashqai 1.6 dizelin 2.0 tdi motordan hiçbir şekilde aşağıda kalmayacağını düşünüyorum.zevkler renkler tartışılmaz tabi ama yeni qashqainin hem dış,hem de iç mekanda tiguandan çok daha güzel olduğunu düşünüyorum.artı olarak doğuşla uğraşmamak ta cabası.
YanıtlaSilbagaj çok geniş
YanıtlaSil