21 Ağustos 2014 Perşembe
Nissan Qashqai 1.6 DCI Platinum Premium X-Tronic
Nissan'ın ilk olarak 2007 model yılında piyasaya sürdüğü kompakt crossover modeli Qashqai ilginç ismi ve şehir trafiğine uygun boyutlarıyla kısa sürede popüler bir araç olmayı başarmıştı. 2010 model yılına makyajlı ve daha sportif görünen yüzüyle giren otomobil başarısını yeni görünümüyle de devam ettirmeyi başardı.
2013 yılının sonunda ikinci nesil örnekleri ortaya çıkan Qashqai'nin tasarımı yine sportif bir çizgi tuttururken küçülen motor hacimleri sayesinde Türkiye pazarı için sunulan motor çeşitliliğinde artış oldu. Bu üniteler arasında en çok dikkat çeken örnekse kardeş firma Renault'nun da araçlarında kullanmaya başladığı 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor. Üstelik Renault'nun aksine Nissan'da otomatik vites seçeneği de sunuluyor. Bakalım Nissan'ın bu polüler modeli geçen hafta test ettiğim Volkswagen Tiguan ile nasıl çekişecek.
Dış Mekan
İkinci nesil Qashqai'nin görünümünde bombeli kaput, şişkin çamurluklar ve gövdenin alt bölümünü boydan boya dolaşan siyah plastik korumalar dikkat çekerken ön bölümün tasarımı diğer Nissan modellerine göndermeler yapıyor. Büyük bir hava girişine sahip olan ön tamponda kromajlı çerçevelere sahip sis farları ve park sensörleri görülebilirken şık duran gündüz aydınlatmasına sahip farlarda LED teknolojisi kullanılmış.
Otomobilin yan sinyalleri aynalara entegre edilirken yan cam çizgisinin arkaya doğru yükseldiği görülebiliyor. 19 inç çaplı jantlar çift renkli yapıya sahipken tavanda mat renkli tavan rayları ve cam panel bulunuyor. Yeni nesilde arka bölümü de oldukça dinamik görünen otomobilde yanlara doğru uzayan LED stoplar ve spoiler dikkat çekiyor.
4.377 mm boya, 1.806 mm genişliğe ve 1.590 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi de 2.646 mm. Bu verilere göre yeni nesil araç eskisinden daha uzun, daha geniş ve daha alçakken aks mesafesi de artmış.
İç Mekan
Qashqai'nin gelişimi yaşam alanında da kendisini gösteriyor. Dışarıda olduğu gibi çok çarpıcı özellikler bulunmayan alanda kapı içlerinde yuvarlak hatların kullanıldığı görülebiliyor. Piyano siyahı kaplamalar, deri döşeme, geniş olarak nitelendirebileceğimiz cepler, merkezi kilit düğmesi, elektrikli cam ve ayna kumandaları sürücü kapısında görülen detaylar.
Deri kaplı, üç kollu ve çok fonksiyonlu direksiyon simidinin solunda gösterge paneli ışık ayarı, ESP, park sensörü, Start/Stop ve Eco modu kumandaları eklenirken gösterge tablosunda büyük ve renkli bir ekranla beyaz aydınlatmaya sahip çift gösterge bulunuyor. Havalandırma ızgaralarının çevresi metal görünümlü çerçevelere sahipken orta konsolun solunda motoru çalıştırmaya yarayan düğme yer alıyor.
Piyano siyahı kaplamalara sahip orta konsolda yer alan dokunmatik ekranda Navigasyon, telefon, araç özellikleri, kameralar ve ses sistemi kontrol edilebilirken çift bölgeli otomatik havalandırma sisteminin kumanda elemanları da hemen aşağıda yer alıyor. Vites konsolunun ön bölümünde elektronik park freni şalteri, kapaksız cep ve 12 Volt soket görülebilirken şık tasarıma sahip vites kolunun arkasında iki bardaklık, bir kapaksız göz ve ön koltuk ısıtıcılarının kumandaları bulunuyor.
Ön kol dayanağının içerisinde gizli bir tepsi bulunan Qashqai'nin bu parça altında sunduğu hacim geniş. Ayrıca aynı bölümde USB, Aux ve 12 Volt girişleri de görülebiliyor. Birçok otomobilin sahip olduğu bu aksesuarların yanında kart ve bozuk para cepleri de bulunması olumlu.
Arka bölümde üç adet kafalık sunan aracın ön koltuk sırtlıklarında cepler yer alırken kapı içi cepler önde sunulanlardan çok daha küçük. Katlanabilir kol dayanağında iki bardaklık bulunurken ön koltuklar arasında kalan bölüme havalandırma ızgarası yerine kapaksız bir göz eklenmiş.
Çift zemine sahip bagaj bölümü 430 litre hacim sunan Qashqai'nin arka koltuk sırtlıkları yatırılarak bu hacim 1.585 litreye ulaştırılabiliyor.
Konfor
Yeni nesille birlikte konfor seviyesi de daha önemli hale gelmiş. 45 yanaklı lastiklere rağmen iç mekanda rahatsız edici sarsıntılara neden olmayan süspansiyon sistemi ve geniş oturma alanı sunan koltuklar yolculukların stressiz geçmesine katkıda bulunuyor. Elektrikli olarak ayarlanabilen sürücü koltuğunda bel destek ayarı da sunulması olumlu. Ön bölümde geniş bir hareket alanı da bulunurken arka koltuklarda sunulan baş, diz ve omuz mesafesi de segment ortalamalarında.
Qashqai'nin en dolu donanım paketine sahip olan test aracında elektrikli cam ve aynalar, dokunmatik ekrana sahip navigasyon ve ses sistemi, 360 derece görüş alanlı kamera sistemi, çift bölgeli havalandırma, Aux, USB ve Bluetooth bağlantısıyla SD kart yuvası, tek tuşla motor çalıştırma, hız sabitleme ve sınırlama sistemleri, sertliği ayarlanabilir çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yağmur ve far sensörleri, yol bilgisayarı, ön ve arka park sensörleri ve otomatik park yardımcısı, elektrokrom iç ayna, deri döşeme, ön koltuk ısıtıcıları ve panoramik cam tavan gibi aksesuarlar bulunuyor.
7 ileri vitesli manuel kullanıma olanak tanıyan sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılan test aracında bu ünitenin daha önce testime konuk olan Toyota Auris'te olduğundan biraz daha farklı çalıştığını gördüm. Teknik olarak bir vites geçişi olmasa da sürüş zevki adına Nissan, gaza orta seviyede basıldığında arada ufak da olsa devir düşürme işlemi yapıyor. Bunun dışında değişen bir vites olmadığından sunulan konfor seviyesi çok başarılı.
Motor sesi izolasyonu yoğun olmayan Qashqai'nin 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 1.5 litre hacimli kardeşinden daha sessiz çalıştığından bu büyük bir sorun olmuyor. Lastik sesi de iç mekana çok sızmazken rüzgar sesi konusunda aynı şeyi söylemek zor.
Aracın eleştirebileceğim iki noktasından birisi yan cam kumandaları. Sadece sürücü camı tek dokunuşla açılabilirken diğer cam kumandalarının aydınlatmasının dahi olmaması ilginç. Ayrıca faydalı bir donanım olan 360 derece kameranın biraz daha kaliteli bir görüntü vermesi hoş olurdu. Şıklık adına, vites konsolu kenarlarında kullanılan ambiyans aydınlatmalarının da iç mekana yayılması geceleri daha da elit bir görünüm sunacaktır.
Sürüş
Test aracının 225/45 ölçülü lastikleri ve 19 inç çaplı jantları bu bölümde kendilerine geliyor. Konforu sağlarken sürüş zevkinden ödün vermeyen süspansiyon sistemi ince yanaklı lastiklerle birleştiğinde otomobile dengeli bir yapı kazandırmış. Çok zorlandığında önden kaymaya başlayan Qashqai'yi doğru çizgiye sokmak da kolay. Sertliği ayarlanabilen direksiyon sistemi spor konumunda biraz suni gelen bir sertlik sunarken normal modu dinamik sürüşler için de rahatlıkla kullanılabilir.
1.461 kg boş ağırlığa sahip olan test otomobilinde kullanılan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor Renault'nun da birçok modelinde görev yapıyor. 130 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen ünite sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) aracı 0'dan 100 km/s sürate 11.1 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 183 km/s olarak gerçekleşiyor.
Kağıt üzerinde göründüğünden çok daha etkileyici olan motor-şanzıman ikilisi özellikle yüksek süratlerde yapılan ara hızlanmalarda başarılı. Değişken oranlı şanzımanın motoru sürekli optimum devirde tutabilmesi sayesinde araç, yolcularına fark etmeden çabucak hızlanıyor. Manuel kullanım moduna alındığı anda motor devrini yükselten şanzımanın direksiyon simidinden kumanda edilememesi üzücü.
Ön, yan ve perde hava yastıklarını standart olarak sunan test aracımda çarpışma önleme sistemi, trafik işareti tanımlama, lastik basınç sensörleri, otomatik uzun farlar, hareketli nesne algılama, şerit takip, yorgunluk algılama ve kör nokta uyarı sistemleri zengin güvenlik donanımının elektronik yardımcıları olarak sayılabilir.
Renault modellerinden alıştığımız üzere tüketim konusunda da cimri olan motor sabit süratli otoyol sürüşlerinde ortalama 5.5 litre/100 km civarına inerken test ortalaması olan 7.2 litre/100 km de başarılı bir değer.
Fiyat/Donanım
İkinci nesil Qashqai'nin fiyatları, motor ve donanım seçeneklerine bağlı olarak büyük değişiklik gösteriyor. 1.2 litre hacimli turbo benzinli motor seçeneği ve Visia donanımıyla 67.990 TL'ye alınabilen aracı 1.6 litre hacimli turbo Diesel üniteyle almak için en az 81.990 TL harcamak gerekiyor. Testime konuk olan 1.6 DCI Platinum Premium X-Tronic içinse 116.990 TL'yi gözden çıkarmak gerekli.
Bu fiyata sunulan aksesuarlar arasında elektrikli cam ve aynalar, dokunmatik ekrana sahip navigasyon ve ses sistemi, 360 derece kamera sistemi, çift bölgeli havalandırma, Aux, USB ve Bluetooth bağlantısıyla SD kart yuvası, elektrokrom iç ayna, tek tuşla motor çalıştırma, hız sabitleme ve sınırlama sistemleri, sertliği ayarlanabilir çok fonksiyonlu direksiyon simidi, 19 inç çaplı jantlar, yol bilgisayarı, ön ve arka park sensörleri ve otomatik park yardımcısı, yağmur ve far sensörleri, deri döşeme, elektrikli park freni, ön koltuk ısıtıcıları, panoramik cam tavan, ön, yan ve perde hava yastıkları, çarpışma önleme sistemi, LED aydınlatma grubu, trafik işareti tanımlama, lastik basınç sensörleri, otomatik uzun farlar, hareketli nesne algılama, şerit takip, yorgunluk algılama ve kör nokta uyarı sistemleri bulunuyor.
Sonuç
Sınıfının ilk örneklerinden olan Nissan Qashqai bu avantajını başarılı tasarım özellikleriyle de pekiştirince segmentin en popüler otomobillerinden olmayı başardı. Yeni nesil modellerinde de şık bir gövde yapısı sunan aracın asıl ilerlemesi iç mekan tasarım ve kalitesinde yaşanmış. Oldukça geniş bir fiyat skalasına yayılan seçeneklerle her müşteriye ulaşabilecekmiş gibi görünen ikinci nesil Qashqai'nin üst donanım paketlerinde sunduğu aksesuarlar birçok lüks segment otomobilde bile bulunmuyor.
Kardeş firma Renault'nun da kullandığı 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru etkileyici torkuyla, özellikle yüksek süratlerde bu cüssede bir otomobilden beklenmedik ataklık sunarken sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanın (CVT) üniteyle uyumu da başarılı. Görünüşe göre Qashqai, birinci nesilde elde ettiği başarıyı sürdürmeye devam edecek.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
bende bakmistim. otomobil firmalari cok kritik donanimlari illede bir ust pakete koymak denyolugundan vazgecerse o zaman alınır diye dusunuyorum. 100 bin ver, nissana bin. canavar gibi c180 dolu ortalik gerci bana sorarsan da muteahhit arabasi ama en azindan mercedese biniyorum dersin ki bu algi bizim ulkemizde onemlidir bilirsiniz :) siniflari farkli farkindayim ama eyyorlamam bu kadar :) selamlar
YanıtlaSilBu ülkede kimse gidip de 116.000 TL gibi bir parayı Nissan'a bağlamaz. Gider o paraya insanların gözünde daha prestijli markalara verir. Kimse "Benim komşuda da Nissan Qashqai var ya" deyip prim yapmaz, "Benim komşuda da BMW var" diyerek prim yapar. Bu zihniyet değişmediği müddetçe bu ve bunun türevleri arabalar satmaz.
YanıtlaSildünyanın her yerinde bmw nissan'dan prestijli. o algı yanlış değil, araç değeri kadar vergi alan devlet anlayışı yanlış.
SilSiz Benim komşuda BMW var diye prim mi yapıyorsunuz? Vay arkadaş bu nasıl iş, nasıl insanlar var.
SilYaw komşunun arabası ile nasıl prim yapılıyor, hangi kapılar açılıyor bir anlatın hele...
SilPlatinum aldım. Full Donanım gayet zevkli bir araç, valla komşu için almadım. Biraz yukardan baka baka gezeyim diye aldım.
SilSüper fikir..
SilBu tip araçların 500 hp ve üzeri güçlerde satılması gerektiğine inananlardanım.Koy kardeşim 600 hplik GTR motoru,gene satamazsan çık karşıma ama juke daki gibi uçuk fiyatlarla değil.
YanıtlaSilaynen kardesim sen daha iyisini bilirsin
Siltabi lan manyak mısın?
SilOnur abi Tiguan mı Qashqai mi?
YanıtlaSilGelecek hafta bir araç daha sokacağım karşılaştırmaya. Ondan sonra cevap vereyim.
SilEn üst donanımda xenon olmaması ilginç
YanıtlaSilLED olduğunu iddia ediyor Nissan ama bariz Xenon'du farlar. Ampullü LED görmedim şimdiye kadar.
Silbunun 1.2 benzinlisi için otomatik vitesi gelecek mi acaba ?
YanıtlaSilRenault ve Nissan kardeşler nedense birbirlerinin şanzımanlarından uzak duruyorlar. 1.2 Tce ve 1.5 dCi'da EDC sunulurken Qashqai bunlara sahip değil. Aynı şekilde Renault da 1.6 dCi motoru sadece manuel şanzımanla sunarken Nissan'da CVT kullanılıyor. Bence diğer seçeneklerde de otomatik şanzıman sunulması mantıklı ama Nissan nasıl düşünüyor bu konuda bilemiyorum.
SilX-trail ile karşılaştırıldığında biraz çiğ kalıyor di mi bu model?
YanıtlaSilX-Triail'in bir boy küçüğü oldu son makyajlarla Qashqai. Aynı motor ve şanzımanla da donatıldı. Biraz daha yüksek performans ve daha düşük tüketime sahip oldu. Fena bir liste değil bence.
SilOnur bey sen otomobil konusunda gayet iyisin benim sorum bende de platinium paket qashqai ve golf 7 var.internetten aeb carpisma onleyici sistemi goruyordum bu aracta da var internette gezindigimde donanimhaber de bir kac kisinin pek dogru olmayan yorumlari disinda bu konudan bahseden yok. Bu sistemi korkmadan denedin mi gercekten araci durduruyor mu? Ncap daki gibi onune bezden araba resmi koysak hasara mahal vermeden :) denesem merak ediyorum isin acikcasi. Telden yazdim yazi bicim bozuk olabilir selamlar
YanıtlaSilVolvo S60 bu sistemin testini yaptırmıştı bize. Çalışıyordu. Bununla birlikte donanıma sahip olan araçların tamamında istemeden aracı durdurduğu oldu. İstanbul'un trafiği malum. Milletten yol alabilmek için aracın burnunu akan trafiğe sokmak gerektiğinde öndeki araca yok yaklaşıldığını algılayıp manevranın ortasında durdurabiliyor aracı.
SilMerhabalar.. 2. el fiyatlarına baktığımız da her ikisi de otomatik olarak 1.2 ile 1.6 dci arasında 15.000 tl ye yakın fark var. Bu kadar farka değer mi diye düşünüyorum yıllık en fazla 9-10.000 km yol yapan birisi olarak.. Sizce hangisi (veya 1.4 tsi 160 bg dsg li bir tiguan mı?)
YanıtlaSilBen performans öncelikli düşündüğümden Tiguan biraz daha çekici gelir açıkçası. Şayet performans önemli değilse ve yılda da 10.000 km yapılacaksa Diesel'e gerek yok zaten.
Sil