11 Ağustos 2014 Pazartesi
Hyundai i20
Üretimi Türkiye'de yapılan Hyundai modellerinden i20 ikinci nesil modelleriyle karşımızda. İzmit fabrikasında basın mensuplarıyla buluşturulan otomobilin dış mekan fotoğrafları eşzamanlı olarak dünya ile paylaşıldı.
Tasarım anlayışı gelişmeye devam eden Güney Kore merkezli üretici yeni nesil i20'yi farklılaştırmayı başarmış gibi görünüyor. Ön panjura doğru uzayan LED gündüz aydınlatmalarına sahip farlar, öne doğru çıkık ön hava girişi, sportif görünümlü ön tampon, şık jant seçenekleri, siyaha boyanmış C sütunu ve LED stoplarıyla ilginç bir görünüm sunan otomobilin donanımı da zenginleştirilmiş.
4.035 mm boya sahip olan otomobilin 2.570 mm'lik aks mesafesi eskisinden 45 mm daha uzunken bagaj hacmi de 320 litreye ulaşmış. Yeni i20'nin iç mekanı da eskisinden daha köşeli fakat derli toplu bir görünüm hakim. Diğer Hyundai modellerinde de görev yapan direksiyon simidi ve göstege paneli gibi parçalar şık bir görünüm sunarken panoramik cam tavan ve geri görüş kamerası donanıma eklenmiş.
Avrupa pazarında 1.25 ve 1.4 litre hacimli iki benzinliyle 1.1 ve 1.4 litre hacimli iki turbo Diesel motor seçeneğine sahip olacak otomobilin küçük hacimli benzinli ünitesi 75 ve 84 beygir güç üretebilen iki versiyona sahip. Sadece 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan ikilinin yanında 100 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli motor 6 ileri vitesli manuel veya 4 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabilecek.
1.1 litre hacimli turbo Diesel motoru 75 beygir güç üretebilen otomobilin 1.4 litre hacimli ünitesi 90 beygir gücünde. Her iki motor da 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip. Bu arada 2015 yılında tanıtılacak olan turbo beslemeye sahip 1 litre hacimli benzinli motor 120 beygir güç, 172 Nm tork üretebilecek.
polo cakmasi olmus. fiyat avantaji sunamazsa insanlar yine cakmasini degil gercek poloyu tercih eder..
YanıtlaSilşu araç ile polo arasında aynı segmentte olmaları dışında başka bir benzerliği söyler misiniz?
YanıtlaSilustteki on yan gorunus fotosu polonun aynisi bence
YanıtlaSilFiyat ve donanım avantajı olacaktır mutlaka ama ben asıl motor seçeneklerini merak ediyorum. Bu arada şimdiden söyleyeyim. İç mekanı biraz daha hoş görünüyor Polo'nunkinden.
YanıtlaSilPolo kullanmis birisi olarak, bu aracin uzaktan yakindan polo ile alakasi yok. Bence fena gorunmuyor c sutunu falan guzel tasarim olmus. B segmentinde polo kadar ruhsuz, kibrit kutusu hissi veren basikligin bu aracta olacagini sanmam. Ic mekan fotolarini da gorup kesin konusmak lazim.
YanıtlaSilne polosu daha cok citroenin bir modeli var ona benzemis. ama sizin gozunuzu vw burumus artik:-)
YanıtlaSilBuna polo çakması diyen ya troll ya da şaşırmış olmalı, daha çok c4'ü andırıyor, güzel olmuş gerçekten.
YanıtlaSilPolo çakması diyen troller basmış burayı, Poloyla uzaktan yakından alakası yok. Sadece Citroen modellerine benziyor ki günümüzde pek çok araba birbirine benziyor...
YanıtlaSilİç mekan fotoğraflarını da ekledim arkadaşlar.
YanıtlaSilbence içi de dışı da hem polodan hem de sınıfındaki bir çok araçtan güzel olmuş. özellikle c sütununun tasarımı farklı ve güzel olmuş.
YanıtlaSilAraçtaki otomatik şanzıman hakkında bilgisi olan var mı
YanıtlaSil4 ileri vitesli tork konvertörlü ünite. Gelecek ay test edeceğim ama i10 1.2'de kullanılanla aynı olduğundan bu teste yönlendirebilirim şimdiden.
Sil