1 Temmuz 2014 Salı
Enerji Verimli Ulaşım: Toplu taşıma
Hatırlarsanız geçtiğimiz hafta, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve Enerji Verimliliği Derneği tarafından lansmanı yapılan Enerji Takımı projesini sizlere tanıtmıştım. Türkiye'ye 2023 yılına kadar 150 milyar TL kazandırması planlanan projenin yeni ayağı olan Enerji Verimli Ulaşım için ben de bir "Yarı sosyal sorumluluk projesi"ne katılmaya karar verdim.
Konu ulaşım olduğunda enerji verimliliği alanında yapılacak şey çok. Üstelik alınabilecek önlemlerin büyük çoğunluğu hiçbirimize yabancı değil. Dolayısıyla notlarım daha çok birer hatırlatma olarak görev yapacak.
Ulaşımda harcanan enerji miktarını aşağıya çekmek için yapılabileceğimiz ilk şey belki de en bariz olanı; bireysel araçlarımızı mümkün olduğunca kullanmamak. Özellikle büyük şehirlerde zaman kaybına neden olan trafikten hem kaçmak hem de oluşan trafiği azaltmak için tercih edilebileceğimiz bu yöntem çoğu zaman cebinize de daha faydalı. Toplu taşımanın en konforlu ulaşım şekli olmadığı malum olsa da özellikle raylı sistemlerin dakikliği, yoğun saatlerde bu handikapın önüne rahatça geçebiliyor.
Taşınan kişi sayısına bölündüğünde yakıt tüketimi otomobillerden çok daha aza denk gelen toplu taşıma araçlarının haricinde bu yöntemi kullanamayacak durumda olanlarınız için de benim bir önerim olacak. Özellikle büyük firma çalışanlarından şirkete yakın oturanların tercih ettiği bireysel ulaşım araçlarını paylaşabilirsiniz. Yakınlarda oturan iş arkadaşlarının tek otomobille ulaşım sağlamaları hem toplam yakıt tüketimini hem de trafiği azaltacağı gibi yolculuğu daha eğlenceli bir hale getirecektir. Şahsen ben, tek başıma olmaktansa yanımda konuşabileceğim birisi veya birileri olmasını tercih ederim. Özellikle de trafikte.
Bir sonraki konumuz: Hız Sınırları
bu tip şeylere limon sıkmayı sevmem.ama konu ne zaman istanbul trafiğinden açılsa söylediğim şeyleri burada da söylemek istiyorum.
YanıtlaSilartık kimse ben özel aracımı kullanayım hevesinde değil.hayatta toplu taşıma kullanmaz dediğim babam bile mümkün olduğunca toplu taşımayla gideceği yere gitmeye çalışıyor.insanlar eskisi gibi bilinçsiz değil.toplu taşımanın sıkıntısı konforsuzluk değil yetersizlik.iş çıkışı saatlerinde yollara baktığımızda,evet çok fazla özel araç var.ama otobüsler de boş gitmiyor ki.hani yollarda yığınla özel araç olup otobüsler boş gidip gelse eyvallah derim ama malesef durum böyle değil.toplu taşımanın yetersizliğine gelecek olursak.en kral belediyecilik yapılsa istanbula toplu taşıma yetersiz gelir.çünkü insan sayısı fazla.şehir yüz ölçümüne göre aşırı derecede insan barındırıyor.
kısacası toplu taşımanın yararlarını vs. anlatmak yerine istanbuldan uzaklaşmayı insanlara mantıklı hale getirecek ve bu mantıklı sebepleri insanlara aktaracak projeler yapılmalı ve bu desteklenmeli
Uzaklaştırma projesi de güzel fikir valla. Onu da yazsaymışım iyiydi.
Silyeni passat yarın tanıtılıyor demi onur abi
YanıtlaSilEvet tanıtılacak.
Silne çabuk ya.daha 3 yıl önce kasa değiştirmedi mi? galiba makyaj olcak?
Sil4 yıl oldu B7 tanıtılalı. Ayrıca ismi B7 olsa da aslında makyajlı versiyondu bu. Tanıtılacak olan araç tamamen yeni.
Silısrarla yeni kasa diyince aklıma şöyle bişey geldi.sanırım vw d sınıfında dinamik tasarım isteyenlere cc'yi yüksek fiyattan daha fazla kakalayamayacağını anladı ve passat'ı daha dinamik görünümlü yapıp cc'yi satmaktan vazgeçicek.sizce böyle bişey mümkün mü?
SilCC de gelecek. Üstelik arayı çok açmayacaklarmış bu sefer. Gerçi sadece Kuzey Amerika'da satılacağına dair söylentiler var ama sanmıyorum böyle bir şey yapacaklarını.
Silçok karışık işler bunlar.golf candır :) model yükseltilcekse de v40 candır :)
Silo değil de şimdi kamuflajlı fotoya baktım.c sütünu cc'deki gibi yatık biraz.amerika'daki passat'ın farklı olduğunu düşünürsek burda sadece passat'ı satıp orda cc'yi de piyasaya sürmeleri bir derece mantıklı.ne zaman tanıtılcak bu arada ya artık bu başlıkta değil de passat başlığında devam edelim sohbete :)
Sil