24 Haziran 2014 Salı
Jaguar F-Type Project 7
Jaguar'ın yeni model atağı özel araçlar bölümünün katkılarıyla da devam ediyor. F-Type Project 7 isimli aracı 250 adetlik sınırlı üretime alacağı açıklanan üretici bu otomobili başarılı roadster modeli standart F-Type temelleri üzerine geliştirmiş.
Bazı tasarım detaylarını klasik model D-Type'tan alan aracın genel hatları F-Type ile aynı olsa da daha geniş havalandırma girişlerine sahip olan ön tampon, karbon fiber splitter, 20 inç çaplı siyah renkli jantlar, daha sportif görünümlü yan etekler, kısaltılmış A sütunu, sabit karbon fiber arka spoiler ve uzatılan difüzör farklılık yaratıyor.
Bagaj kapağı üzerinde yer alan kamburu D-Type'ı andıran otomobilde dört çıkışa sahip farklı bir egzoz sistemi, sertlik ayarlı süspansiyon sistemi, elektronik aktif arka diferansiyel ve karbon seramik disklere sahip fren sistemi de kullanılmış. Yerinden çıkabilir bir tavana sahip olan aracın bagaj hacmi de 196 olarak açıklandı.
İç mekanını F-Type ile paylaşan otomobilde özel üretim plakaları bulunurken kaputu altında kullanılan motor da detaylandırıldı. Kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motor 575 beygir güç, 680 Nm tork üretebiliyor. 1.585 kg ağırlığa sahip olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.9 saniye sürerken maksimum sürat 300 km/s'te sınırlandırılmış.
epey iyi bi geliştirme olmuş ama sürücü koltuğu arkasında kalan çıkıntı neden tek? (f1/le mans gibi otomobillere benzemek için mi yoksa porsche 918'e benzememek için mi anlamadım.)
YanıtlaSil3. Fotoğrafın altında yazıyor cevabı. İpucu veriyorum: D-Type.
Silkaroser formu olarak d-type ile bir alakası yok ama bir saygı duruşu amacı olmalı
SilHer ikisi de kısa ön camlı roadster. Daha çok benzerlik için aşırı ar-ge yatırımı gerekecekti büyük ihtimalle. Zaten hala ellerinde parçaları bulunan klasik yarışçılarını üretecekmiş tekrardan Jaguar. Daha çok benzeyenine gerek kalmayacak.
Sil