27 Haziran 2014 Cuma
Ford Focus ST
Ford'un şubat ayında makyajladığı Focus modelinin sportif versiyonu ST de değişimden payına düşeni alıyor. Görünümde yapılan değişiklikler bilindik olsa da kaput altında sunulan yenilik şürpriz yaratacak gibi.
İncelen farlarını diğer kardeşleriyle paylaşan ST'de yine daha büyük bir ön panjur kullanılırken eskiden yuvarlak olan sis farları artık dört kenarlı. Yeni jant seçenekleri farklı renklerde alınabilen otomobilin yan aynaları da farklı. Arka bölümde incelen stoplar ve bagaj kapağının cam altında kalan bölümünün makyajlanması dikkat çekerken tamponda yer alan siyah bölüm genişlemiş.
İç mekanda da ufak tefek farklılıklara sahip olan otomobilde artık üç kollu bir direksiyon simidi görev yapıyor. Alt bölümü düzleştirilen simitte ST logosu da yer alıyor. Merkezi kilit butonu sürücü kapı kolu önüne alınırken orta konsolda yer alan ses ve havalandırma sistemi kumandaları makyajlanmış. Vites kolu yanında yer alan kapaksız gözün yerine kumanda düğmeleri yerleştirilirken göz orta konsol altına alınmış. Vites konsolunda bulunan bardaklıklarsa artık kayar kapaklı.
Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motoru 250 beygir güç, 360 Nm tork üretmeye devam eden otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 247 km/s olarak açıklanıyor. Avrupa pazarında 2 litre hacimli turbo Diesel motorla da sunulacak olan Focus ST'nin bu versiyonu 185 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 8.1 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 217 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketimi 4.4 litre/100 km.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder