22 Haziran 2014 Pazar
BMW 520i Modern
İş lüks sedanlara gelince Alman markaları insanın aklına gelen ilk üreticiler oluyor. Büyük üçlünün önemli bir parçası olan BMW'nin en uzun soluklu modeli 5 Serisi Münih merkezli markayı 1972 yılından bu yana segmentte temsil ediyor. Sedan ve station wagon gövde seçeneklerinin yanında altıncı nesilde Gran Turismo isimli liftback versiyonuna da kavuşan otomobilin Türkiye'de en çok tutulan modeliyse sedan.
Özellikle büyük hacimli motorlarıyla zevk veren bir otomobil olan 5 Serisi'nin bu üniteleri, ülkenin motor hacmine dayalı vergi sistemi nedeniyle çok şans bulamasa da sorunun çözümü çok zor olmamış. Avrupa'da 2 litre hacimli bir motorla satılan 520i Türkiye'de yine turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli üniteyle donatılıyor. Bu büyüklükte bir araç için küçük olup olmadığı tartışılan motor bakalım 520i'nin genel performansına nasıl etki etmiş.
Dış Mekan
E60 kasada şimdiye kadar kullanılandan çok daha organik hatlarla karşımıza çıkan 5 Serisi güncel modellerde daha ağırbaşlı bir duruşa sahip. Geçtiğimiz yıl geçirdiği makyaj operasyonuyla birlikte farklı donanım seviyelerinde değişen dış süslemelere de kavuşan aracın Modern paketinde ön ve arka tamponlarda metalik gri renkli parçalar dikkat çekerken LED "Angel Eye" gündüz farları, stoplar ve bi-xenon farlar gece görünümünü de olumlu şekilde etkiliyor.
18 inç çaplı jantlarla donatılan test otomobilinde yuvarlak sis farları, sinyal entegre edilen yan aynalar, mat kaplamaya sahip çift egzoz çıkışı, kromajlı kapı kolları ve yan cam çerçeveleri gibi donanımlar dikkat çekiyor. Klasik sedan çizgilerine sahip olan 5 Serisi'nin sade hatları, aracın olduğundan daha küçükmüş gibi algılanmasını sağlıyor.
4.907 mm boya, 1.860 mm genişliğe ve 1.462 mm yüksekliğe sahip olan otomobil büyük boyutlarını 2.968 mm'lik uzun aks mesafesiyle süslüyor.
İç Mekan
Premium D segmenti otomobillerin belki de en etkileyici yerleri iç mekanları. Yolcularına konforulu yolculuklar yaşatmak isteyen bu araçların yaşam alanında sunulan özellikler ve kalite seviyesi de dikkat çekici oluyor.
Açık renkli döşeme ve plastik kullanımıyla ferah bir havaya bürünen iç mekana girerken kapı eşiklerine yerleştirilen BMW armalı, ışıklandırmalı kaplamalar görülüyor. Kapılara ortalam büyüklükte cepler koyan BMW sürücü kapısının kol dayanağına elektrikli cam, yan ayna ve arka perde kumandalarının yanında bu bölümün altına koltuk hafıza ayarını da eklemiş.
Tanıdık bir tasarıma sahip çok fonksiyonlu, üç kollu direksiyon simidi soluna far düğmeleri ve büyük bir kapaklı göz yerleştirilirken sürüş moduna göre farklı tasarımlara bürünen gösterge paneli tamamen dijital ekranlardan oluşuyor. Orta konsolun üst bölümünde iDrive ekranı ve havalandırma ızgaraları bulunurken daha aşağıda geniş yapılı ses ve havalandırma sistemi kumandaları görülebiliyor. Ön yolcunun ayak boşluğuna eklenen file de küçük eşyalar için kullanışlı bir depolama alanı.
Üst sınıf görünümü pekiştiren açık renkli ahşap kaplama ve mat alüminyum süslemeler şık görünürken vites konsolunda kapaklı bir bardaklık, iDrive kumandası, vites kolu, ESP, park sensörleri, elektronik park freni, kaydırmama fonksiyonu ve sürüş modu seçme düğmeleri, küçük bir kapaklı göz ve kilitlenebilir, çift kapaklı kol dayanağı bulunuyor. İçerisinde derin bir göz yer alan kol dayanağına USB ve Aux girişleri de eklenmiş.
Arka koltuklara geçildiğinde bu bölüme özel havalandırma ızgaraları ve altlarında yer alan iki kapaksız gözle 12 Volt soket görülebilirken ön koltukların arkasına yerleştirilen genişleyebilen cepler aynı zamanda şık bir tasarıma sahip. Üç kişi için oturma alanı sunulan arka koltuklarda katlanabilir bardaklık ve kapaklı göze sahip bir kol dayanağı bulunuyor.
Bagaj kapağı yaylı olsa da sanki elektrikliymiş gibi yavaşça açılan 520i'nin 520 litre hacimli bagajı geniş. Sağ tarafında oldukça derin bir bölme de sunan bagaj test aracında arka koltuk sırtlıkları katlanarak genişletilemiyor.
Konfor
BMW 520i'nin segmentinin gerekliliklerinden birisi de konfor. Ortalama sertliğe sahip süspansiyon sistemi ve 245 mm tabana 45 yanağa sahip lastiklerle sürüş konforu çok başarılı olan otomobil hem geniş dalgalanmaları hem de küçük yol bozukluklarını iç mekana minimum seviyede iletiyor.
Konfor ağırlıklı bir tasarıma sahip olan koltuklarda geniş oturma alanları bulunurken sürüş modlarından Comfort isimli olanı isminin gerektirdiği gibi ihtiyaç olduğu zamanlarda gücü kullanıma çabuk şekilde sokerken sakin kullanımda vitesi mümkün olduğunca düşük devirde değiştiriyor.
Ek paketlerin de yardımıyla konfor donanımı konusunda da çok başarılı olan test otomobilinde elektrikli cam ve aynalar, çift bölgeye sahip, her bölgede hava sıcaklığı haricinde üfleme yeri ve hızı da ayarlanabilen havalandırma sistemi, elektrokrom aynalar, deri döşeme, elektrikli ön koltuklar, ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, yükseklik ve derinliği elektrikli olarak ayarlanabilen direksiyon simidi, USB ve Aux girişlerine sahip ses sistemi, Bluetooth bağlantısı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yol bilgisayarı, iDrive, sunroof, ısıtmalı ön koltuklar, elektrikli arka cam perdesi, ek aydınlatma elemanları, ahşap kaplama ve tam kapanmama durumunda kapıların otomatik olarak kapanmasını sağlayan Soft Close sistemi sunuluyor.
İç mekanda sunulan diz, omuz ve baş mesafeleri de sınıfı standartlarını karşılayan otomobilin rüzgar, yol ve motor sesi izolasyonları da etkileyici. Özellikle motor sesi, sportif sürüşlerde BMW'nin o metalik sesini duymak isteyenler için çok bile geri plana atılmış. Turbo beslemeye sahip olan ünitenin açık bir şekilde duyulabilen sesler çıkarması için neredeyse dakikada 5.000 devir çevirmesi gerekiyor.
Otomobilin konforuna en büyük katkıyı sağlayan kalemse şüphesiz 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı. Daha önce test ettiğim BMW modellerinde de deneme şansı bulduğum tam otomatik ünite inanılmaz yumuşaklıktaki geçişleriyle konfordan ödün vermezken 8 vites sayesinde motorun ihtiyacı olan devirleri kolay ve hızlı bir şekilde buluyor.
Sürüş
Test edilen marka BMW olduğunda sürüş başlığının önemi de biraz daha artıyor. Dinamik sürüş özellikleriyle ünlenen markanın en düşük güce sahip benzinli modeli de sürücüsünü üzmüyor. Başarılı süspansiyon sistemi aracın zorlandığında bile kontrolün kaybedilmemesini sağlarken sürücünün hareketlerine hızlı bir şekilde tepki veren direksiyon sistemi yönlendirmeyi bir zevk haline getiriyor. Arkadan itiş sistemi sayesinde direksiyona ek ağırlık binmezken yine bu sayede araç zorlandığında arkadan kayma eğilimine sahip.
ESP sayesinde büyük bir probleme dönüşmeyen arka bölüm kopması, sistem devre dışıyken zevk veren bir olay haline gelebiliyor. Koltukların geniş oturma alanları yüksek yan desteklere sahip olmasa da sırtlıkların destekleri başarılı.
Yere sabitlenen gaz pedalı kolay bir dozlama sağlarken motorun pedala verdiği tepkiler de sürüş moduna göre büyük farklılık gösteriyor. Eco Pro modunda vites küçültmek için uzun süre bekleyen otomobil Comfort modunda gücü yumuşak bir biçimde kullanıma sunuyor. Kırmızıya bürünen gösterge paneliyle Sport moduysa devirleri yüksek tutuyor.
Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motoru 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 8.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 226 km/s olarak açıklanıyor.
Hızlanması gibi yavaşlaması da başarılı olan otomobilin fren pedalı çok rahat dozlanırken dört tekerlekte kullanılan havalandırmalı diskler, 1.690 kg ağırlığa sahip aracın dengeli ve kısa mesafede durmasını garantiliyor. Ağırlık ve aşırı beslemeli motorun canlılığı faturayı benzincide kesiyor. 110-120 km/s civarında sabit süratle yol alındığında ortalama yakıt tüketimi 7 litre/100 km seviyesinin altına inebilse de gücün büyüsüne kapılırsanız 11 litre/100 km ortalamasını aşmak mümkün.
Çok başarılı bir start/stop sistemiyle donatılan 520i'de bu özelliğin devreye girmesi sarsıntısız ve hızlı bir şekilde gerçekleşiyor. Özellikle uzun duraklamalar yaşanan yoğun trafikte işe yarayan sistemin de kullanımıyla test süresince yakıt tiketim ortalaması 10.2 litre/100 km oldu.
Fiyat/Donanım
Alman otomobil üreticilerinin diğerlerine oranla yüksek kalan fiyatları ve sayfalar uzunluğunda olan opsiyon listeleri zaten artık bilinen gerçekler. En düşük ÖTV dilimine giriyor olsa da üzerinde %70'ten fazla vergi olan 520i'nin giriş donanımıyla fiyatı yaklaşık 57.000 Euro seviyesinde.
Türkiye paketinde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, velur paspaslar, elektrikli cam ve aynalar, elektrokrom aynalar, LED sis farları, bi-xenon farlar, far yıkama sistemi, ön ve arka park sensörleri, USB ve Aux girişleri, Bluetooth bağlantısı ve karter koruması yer alırken 2.750 Euro (+Vergiler) karşılığında sunulan Comfort paketinde elektrikli sunroof, elektrikli arka perde, ısıtmalı, elektrik ayarlı ve hafızalı ön koltuklar sunuluyor.
18 inç çaplı jantlar, gri renkli dış süslemeler ve Modern logosu sunan Modern Line paketi 3.250 Euro (+Vergiler) karşılığında alınabilirken aynı pakete dahil açık renkli ahşap kaplama için 548 Euro (+Vergiler) isteniyor.
Metalik kahverengi gövde için 1.013 Euro (+Vergiler) istenirken 1.750 Euro (+Vergiler) değerinde olan Premium paketinde elektrikli kapanabilen kapılar, geri görüş kamerası, dijital gösterge paneli ve daha çok özellik sunan otomatik havalandırma sistemi bulunuyor. Bütün opsiyon ve vergilerin ardından anahtar teslim fiyat 72.900 Euro'yu buluyor.
Sonuç
BMW 5 Serisi'nin içerisinde bulunduğu premium segmentte eksik bulmak gerçekten zor. Yüksek üretim kalitesi, opsiyonel de olsa biraraya geldiğinde zengin olan donanım listesi, yüksek konfor ve performans seviyesi herkesin beğenisini kazanabilecek türden. Arkadan itiş sistemi ve BMW'nin başarılı süspansiyon sistemiyle hem uzun yol hem de kısa soluklu dinamik sürüşlerde direksiyondaki kişiyi üzmeyen otomobilin şanzımanı da sınıfının en başarılılarından.
Son zamanlarda iyiden iyiye artışta olan vergi oranları nedeniyle fiyatları uçuşa geçen otomobillerin bu handikapını yenmek için piyasaya sürülen küçük hacimli motora sahip versiyonlar aşırı beslemeler sayesinde düşük performansa sahip olmasalar da performanslı sürüşlerde tüketim değerleri artıyor. Fiyat seviyesi dışında aracın belki de tek zayıf yanı da zaten bu: Performans/Tüketim oranı.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Bir derginin testinde 100 km de 13.5 ltr. yaktığı yazmış,doğrumu acaba?
YanıtlaSilSürekli otoyolda zorlanırsa veya start/stop kapatılıp olduğu yerde çalıştırılırsa olabilir ama dergilerin genelde kullandığı parkur ortalamalarında zor.
SilARACIN RENGİNİ RİCA EDEBİLİRMİYİM
YanıtlaSilB65 METALIK KAHVERENGI / JATOBA
Silsevdiğimin ülkesine vergi denetelemesinin ne kadar şeffaf yapıldığı konusunda çok sağlam bilgiler gerekli :) benzin 1,7 tl vergisiyle birlikte 5 tl ?
YanıtlaSil2013 kaçak benzin payı dolaşımdaki benzinin %39unu içeriyor !
araçlar konusunda vergiyi bana söylemek düşmez ustadım bu konuda ne kadar yakındığınızı sizi takip eden herkes biliyor
özellikle dolaylı vergi nedir toplam vergideki payı nedir gelişmiş ülkelerle kıyaslamak nasıl olur vatandaşımızın iyi kavraması gerekli gıhı çıkmıyor mazlumların!
Onur bey açık göğüslük rengi güneşli zamanlarda camda yansıma yapıp görüşü düşürüyor mu? BMW'nin modern line araçlarında genelde bu şikayet var.
YanıtlaSilHep güneşte gezindim ama sorun olmadı. Görüşü etkilenecek gibi olanlar üst kısmı siyah seçebiliyor.
SilGenel olarak son 10 senede BMW'de malzeme kalitesinde düşüş gözlendiği söyleniyor. Amerika'da ki forumlarda bile bu konularda şikayet çok fazla var. Bu konuda ki yorumunuzu merak ediyorum. Bu arabada veya daha önceki sürdüğünüz BMWlerde böyle bir soruna rastladınız mı?
YanıtlaSilBen katılmıyorum. Amerika forumlarında "Bile" değil asıl onlarda böyle şikayetler olabilir, malum orada satılan bazı BMW modelleri A.B.D.'de üretiliyor.
SilA6 testin var mı arşivde onur abi ben bulamadım
YanıtlaSilİnş. Onun da testini görürüz ama henüz yok a6 testi...
SilEvet, henüz yok A6 testi blogda.
SilI read this blog,its awesome.If anyone Buy BMW 520i Tyres Online in very affordable price then visit tyreon wheels.
YanıtlaSilBro if you read this blog you must know turkish, if so why are you writing in english? You high bro?
SilDile baktığını zannetmem. Belli bir trafik yoğunluğu üzerine çıkan sitelerin tamamında bu tip mesajlar oluyor malesef.
SilTanıtım güzel olmuş ellerinize sağlık bmw de güzel araç yapmış bir tek motoru becerememiş istediği kadar az yaksın iyi gitsin önemli değil önemli olan bu aracın motor hacmi büyük olmalı bu aracın hakkı büyük motordur okadar zaten düşük hacimli motor alacaksam başka marka araba alırım.
YanıtlaSil