20 Mayıs 2014 Salı
Nissan Pulsar
Nissan'ın Avrupa atağı başlıyor. Qashqai ve Juke gibi yüksek yapılı modellerle başarılı satış grafiklerine imza atan marka şimdi de bu pazarın en sevdiği segmentlerden olan C segmenti için yeni bir araç hazırladı.
4.385 mm boya sahip olan hatchback 2.700 mm'lik aks mesafesiyle dikkat çekerken diz ve omuz mesafesi konusunda sınıfının standartlarını zorlayacağı Nissan tarafından açıklandı. Genel olarak yuvarlak olan hatları taze duran otomobilin ön bölümü markanın diğer modellerini andırırken arka bölümde daha köşeli yapıyla birlikte ok ucu biçimli stoplar, alt kısmı V biçimli bagaj kapağı camı ve spoiler görülebiliyor.
İç mekanında büyük bir sürpriz sunmayan otomobilin gösterge tablosu çift yuvarlak gösterge ve araya yerleştirilen ekrandan oluşurken kalın kollara sahip direksiyon simidi, dokunmatik ekranla donatılabilen orta konsol ve dijital göstergeli havalandırma kumandaları dikkat çekiyor.
Kaputu altında iki benzinli, bir de Diesel motor kullanılacak olan Pulsar'ın bütün üniteleri turbo beslemeye sahip. 1.2 litre hacimli benzinli motoru 115 beygir güç üretebilen otomobilin 1.6 litre hacimli ünitesi 190 beygir güç, 240 Nm tork üretecekken 1.5 litre hacimli Diesel motor 110 beygir güç, 260 Nm tork üretebilecek.
1.6 dediğiniz sanırım 1.618 cc yani 1.7 deseniz daha iyi olur.insanlar boş yere düşük vergi diliminde sanıp beklemezler.
YanıtlaSilEvet o motor ama 1.7 dersem yanlış olur. 1.650 cc'ye kadar 1.6 sayılıyor. Devletin saçma vergi dilimleri yüzünden değiştirmemek lazım teknik jargonu.
Silteknik olarak demeyelim de matematiksel olarak doğru.tabiki normade 1618 cc'yi 1,7 litre diye söylemek mantıksız ama otomotiv dünyasında 1.7 diye söylemek daha doğru olur diye düşünüyorum :) hatta 2 örnek veriyim,1248 cc hacmindeki motorun 1.3 multijet diye söylenmesi.diğer bir örnek de 6208cc hacmindeki motorun c63 amg'de 6.3 v8 diye yazılması.matematiksel olarak tabiki mantıksız ama genelde durum böyle :) hatta şimdi aklıma geldi honda da 1339 cc hacmindeki motoruna 1.4 litre diyor aynı şekilde
SilBuna karşılık Alfa Romeo'nun 1.742 cc motoru 1.75 olarak geçiyor. İsteyen istediği yere yuvarlıyor. Bizim için küçük hacim artışları çok şey değiştirdiğinden belirli bir sayının üzeri otomatik olarak bir üst klasmana geçiyor.
Silorası öyle tabi :) mesela devletin gözünde bir aracın motor hacmi 1600cc'nin üstündeyse direkt lüks sayılıyo mesela vergi falan dayıyolar ondan sonra.tabiki onlardan iyi bilcek halimiz yok o yüzden de burda motorun hacmini tartışmak zorunda kalıyorsak bir bildikleri vardır...
SilMotor hacminden lükslük belirlenmesine de bayılıyorum. Honda Civic örneğini verirdim ben buna. 1.6, 1.8 ve 2.2 litre hacimli motorlarından en büyüğünü turbo Diesel diye kapış kapış alıyordu Avrupalılar. Bizdeyse lüks oluyor düşük tüketmek.
Silsormayın ya.performans değil ekonomi bile istesek yine lüks sınıfta kalıyoruz çok ilginç.hatta bunun en komik yanlarından biri 152 beygirlik accord'dan alınan verginin 180 beygirlik insignia'dan alınan vergiden daha yüksek olması.ya da ekonomik bir insignia'ya binmek isteyen birinin daha çok vergi vermesi.çok efsane olaylarımız var cidden.
SilQashqai gibi Focus'tan araklama arka stoplar..
YanıtlaSilAdı güzel tipi güzel motor seçenekleri güzel. Focus a benzemiş arka kısım biraz ama o kadarda olsun nissanda ileride tam olarak özgün tasarımlar çıkarabilir.
YanıtlaSil