23 Nisan 2014 Çarşamba
Range Rover Hybrid LWB
Range Rover'ın hibrit model ailesi genişliyor. Uzun aks mesafeli araçlar diyarı Çin'de tanıtılan yeni versiyonla marka bu ülkenin ilk Diesel hibrit aracını da tanıtmış oluyor.
5.2 metreye uzayan boyuyla arka koltuklarda 186 mm ek diz mesafesi sunan araç executive paketle ısmarlandığında arka bölümde, sırtlıkları 17 dereceye kadar yatırılabilen iki adet tekli koltukla birlikte geliyor.
3 litre hacimli v6 turbo Diesel motorla birlikte kullanılan elektrik motoru 48 beygir güç, 170 Nm tork üretebiliyor. Sadece elektrik motoruyla 48 km/s maksimum sürate ulaşabilen aracın bu durumda menzili sadece 1.6 km. Yaklaşık 2.4 ton ağırlığa sahip olan SUV karma kullanımda 340 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 218 km/s olarak açıklanan hibrit aracın ortalama yakıt tüketim değeriyse 6.4 litre/100 km.
Neden Çin'i uzun aks mesafeli araçlar diye tanımladınız? BMW de şuan hatırlayamıyorum başka bazı markalar-modeller de hep Çin için daha uzun versiyonları üretiyor? Mesela Türkiye, Arabistan, ABD vs pazarları için neden böyle şeyler yok? (Veya var da ben mi kaçırıyorum..?)
YanıtlaSilMercedes C ve E Serisi, BMW 3 ve 5 Serisi ve Audi A4 ve A6 gibi araçların tamamının uzun aks mesafeli versiyonları mevcut Çin pazarında. BMW'nin Türkiye'ye getirdiği 5 Serisi Long da Çin üretimi.
SilÜreticilerin bu yollara başvurmasının sebebi pazar istekleri ve tabii ki satış rakamları. Arabistan ve ABD gibi pazarlarda daha fazla diz mesafesi isteyenler zaten parasını verip bir üst segment araç alabiliyor. Türkiye'deyse vergiler yüzünden komik büyüklükte bir otomobil pazarı olduğunan ek bir modelin ithalatının getirdiği mali yükün altına giremiyorlar genelde. BMW deniyor bakalım. Belki başkaları da peşinden gelir.
Yani Mercedes S, BMW 7, Audi 8'ye vereceği parayla biraz daha az para verip Benz C, E, BMW 3 ve 5, A4 ve A6 almak istiyorlar, öyle mi? Pazar isteği bu demek sanırım.
SilSatış rakamlarıyla ilişki kuramadım, bu kısmı aydınlatırsanız çok memnun olurum.
Teşekkürler.
Çin'de gümrük birliği gibi bağlayıcı bir sistem olmadığından eskiden bizde olduğu gibi yerli otomobillere düşük, yabancılaraysa çok yüksek vergiler var. Bu nedenle Alman üreticiler bile burada üretim yapıyor. Bunun yanında bütün modelleri üretmiyorlar. Örneğin S, 7 ve A8 ithal ediliyor ki bu da fiyat farkını çok yükseltiyor.
SilDurum böyle olunca üst sınıfın diz mesafesini bir altta, onların diz mesafesini de onun altındaki sınıfta sunan araçlar yaratılıyor Çin için. Tabi bunlar yaratılırken satış rakamları öne çıkıyor. Hiçbir büyük marka 10 tane satılacak diye yeni bir araç geliştirmez. Çin pazarında da bir model için yüzbinler seviyesine çıkabilen yıllık satış rakamları iştahı kabartıyor