6 Nisan 2014 Pazar
Hyundai i10 1.0 Style LPG
Geçtiğimiz yıl yeni nesil modellerine kavuştuğumuz minik hatchback Hyundai i10'un ilk testini 2013 yılının sonuna doğru yayınlamıştım. 1 litre hacimli motor ve giriş donanımıyla donatılan otomobilin ardından sıra aynı aracın LPG ile de çalışabilen versiyonuna geldi. Sürekli artan yakıt fiyatları karşısında müşteriye daha bol alternatif sunan Hyundai i10 LPG'yi de ailenin diğer üyeleri gibi Türkiye'de üretiyor.
Dış Mekan
Hyundai'nin giderek daha da köşeli hale gelen dış tasarımlarına i10 ile bir yenisi eklenmiş. Asya merkezli otomobil üreticilerinin yuvarlak hatlarından Avrupalıların keskin çizgilerine geçiş yapan otomobilin bu halinde Avrupalı tasarımcıların katkısı büyük. Sinirli bir görünüme sahip ön kısımda köşeli farlar ve tamponda yer alan altıgen hava girişi dikkat çekerken kalınlaştırılmış yan koruma çıtaları, küçük stoplar ve tamponlarda bulunan arka sis farları gözden kaçmıyor.
Giriş modelde kullanılan siyah renkli yan aynalar ve kapı kolları yaratılan kontrast sayesinde kötü görünmeseler de 14 inç çaplı sac jantlar ve bunları kaplayan jant kapakları için aynı şeyi söylemek güç. Kısa tampon tekerlek mesafelerine sahip olan i10'un bagaj kapağının üst kısmı da küçük bir spoiler şeklinde tasarlanmış. Arka sis farları tampona entegre edilen aracın tasarımında, yakıt olarak LPG kullandığını belli eden tek şey bagaj kapağında yer alan "Blue" logosu. LPG dolumunun depo kapağı altından yapılması da modelin avantajları arasında sayılabilir.
3.665 mm boya, 1.660 mm genişliğe ve 1.500 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.385 mm olarak açıklanıyor.
İç Mekan
Güney Kore ziyaretim sırasında fark ettiğim şeylerden birisi de kardeş firmalar Hyundai ve Kia'nın ortak platform kullanan araçları arasındaki tasarım farklılığı oldu. Hyundai modelleri daha yuvarlak hatlara sahipken aynı araçların Kia logolu kardeşlerinde daha köşeli tasarımlar görmek mümkündü. Otomobile sportif bir hava katan bu tip detayların şık durduğunu Hyundai de görmüş olacak ki yeni nesil modellerde tasarım anlayışında açık bir yakınlaşma yaşanmış.
Kia Cee'd'den alınmış gibi duran direksiyon simidi ve Picanto'yu hatırlatan orta konsolu araca daha dinamik bir hava katarken gövde rengiyle uyumlu alınabilen döşemeler hem daha kaliteli hem de daha şık bir duruş sergiliyor. Kapı içlerinde araç büyüklüğüne göre geniş sayılabilecek cepler bulunuyor. Ön kapılarda yer alan ceplerin içine büyük şişeler bile sığıyor.
Merkezi kilitle dört elektrikli cam ve yan aynaların kumandaları şoför kapısına alınırken far yükseklik ve konsol ışıklandırma şiddeti ayarlarıyla ESP devre dışı bırakma düğmeleri direksiyonun soluna eklenmiş. Şık görünümlü direksiyon simidinin üzerinde ses sistemi ve yol bilgisayarının kumanda düğmeleri yer alırken gösterge tablosu, büyük karakterleri sayesinde rahatça okunabiliyor.
Sadece benzinle çalışan kardeşinden ufak tefek farklarla ayrılan iç mekanda dikkatli gözler, sol havalandırma ızgarası altında yer alan düğmeler arasında LPG'yi devreye sokup çıkaran butonu görebilir. İkinci yakıtın izlerini gösterge tablosuna da yansıtan Hyundai motor sıcaklık göstergesinin yerini LPG seviyesi göstergesine vermiş.
Orta konsolun iki yanında yuvarlak havalandırma ızgaraları yer alırken bu ikilinin arasında ses sistemi kumanda elemanları ve daha aşağıda yuvarlak yapılı havalandırma düğmeleri yer alıyor. Direksiyon simidinin yakınına yerleştirilen vites kolunun önünde bulunan büyük saklama gözünün üst kısmına USB ve Aux çıkışları ile 12 Volt elektrik soketi eklenmiş.
Ön koltuklar arasına iki bardaklık ve irili ufaklı saklama gözleri yerleştiren Hyundai bu bölüme de bir 12 Volt soketi eklemiş. Üç kafalığa sahip olan arka koltukların sırtlıkları katlanarak 252 litre hacimli bagaj büyütülebiliyor. LPG tankının stepnenin yerini alması sayesinde bagaj küçülmezken yedek lastiğin yerini tamir kiti almış.
Konfor
Hyundai'nin en küçük otomobilinin baz versiyonunda konfor aramak çoğumuzun aklımıza gelmese de aracın başarılı donanımı insanı sevindiriyor. Orta seviyeden biraz daha sert bir süspansiyon sistemine sahip olan i10'un 65 yanaklı lastikleri darbelerin iç mekana iletilirken sönümlenmesine yeterince yardımcı oluyor. Yolları belli vitesler yumuşak sayılabilecek debriyaj pedalı sayesinde kolayda değiştirilebiliyor.
Test aracım baz donanımlı olsa da ilk etapta insanın düşünebileceği çoğu donanıma sahipti. Style paketinde standart olarak dört elektrikli cam, elektrikli yan aynalar, klima, MP3 çalabilen, USB ve Aux girişlerine sahip ses sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, yol bilgisayarı, yokuş kalkış desteği, lastik basınç ve vites değiştirme uyarıları sunuluyor.
Aşırı yumuşak olmayan süngerlere sahip olan koltuklar uzun yolculuklarda sorun çıkarmayacak yapıya sahipken arka kısımda sunulan diz ve baş mesafeleri dış boyutlar göz önünde bulundurulduğunda oldukça başarılı. Rüzgar sesi başarılı şekilde izole edilirken yol gürültüsü, yükselen süratle birlikte içeriye girmeye başlıyor. 3 silindirli motorun sesiyse beklediğimden çok daha iyi bir şekilde bloke edilmiş.
Sürüş
Minik i10'un direkiyonuna geçenlerin yüksek performans beklemesi pek mantıklı değil. 3 silindirli ve 1 litre hacimli motorun ürettiği 67 beygir güç ve 90 Nm tork bir tonun biraz üzerinde olan ağırlığa rağmen etkileyici bir ataklık sunmuyor. 5 vitesli manuel şanzımanın da bu durumda yapabileceği çok şey yok.
Asıl üzücü olansa i10'un daha yüksek performansı kaldırabilecek bir yapıda olması. Spektrumun sert tarafına alabileceğimiz süspansiyon sistemiyle, 175/65-14 ölçüsündeki ince yapılı ve kalın yanaklı lastiklerine rağmen başarılı bir denge sunan aracın ani manevralara verdiği tepkiler başarılı. Ön koltuklarda sunulan yan destekler de virajlarda vücudun savrulmasını engelleyebiliyor. Direksiyon sistemi şehir kullanımı öncelikli tutularak yumuşak olarak ayarlanmış olan i10'un gaz pedalı, güç eksikliği yüzünden çok çekici olmasa da fren ve debriyaj pedallarının dozlanması çok başarılı. Sportif araçlarda görev yapanlar gibi ayarlanan fren pedalı strok kullanımının başında güçlü bir frenleme sağlarken hafif sayılabilecek debriyaj pedalı da kavramayı dip pozisyonda yapıyor.
0'dan 100 km/s sürate 15.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati de 153 km/s olarak açıklanıyor. Benzinli modelinde, ortalama hızlarda akan trafikte tüketiminin 5.5 litre/100 km seviyesine düşebildiğini gördüğüm aracın test ortalamasıysa 6.4 litre/100 km olmuştu. LPG'li kullanımda motor lk çalıştırıldığında benzin harcandığından ortalamalar zor hesaplansa da 27.2 litre hacimli LPG tankıyla 300 km'nin üzerinde ek menzil elde edilebiliyor. Sert kullanımla ben bile LPG deposundan 280 km menzil alabildim ki bu da 9.7 litre/100 km'lik tüketime işaret ediyor.
Fiyat/Donanım
Türkiye'de vergilerin her geçen gün daha da insafsız hale gelmesi i10 gibi minikleri de vuruyor. 2013 yılı sonunda fiyatı 28.490 TL olan en ucuz i10'un fiyatı 34.700 TL seviyesine yükselirken bu otomobilin otomatik şanzımanlı veya LPG'li versiyonu 38.000 TL'ye alınabiliyor.
Fiyatıyla hala ülkenin en ulaşılabilir otomobillerinden olan aracın standart donanımında elektrikli dört cam ve aynalar, CD ve MP3 çalabilen, USB ve Aux girişleri sunan ses sistemi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, klima, ESP, yokuş kalkış destek sistemi, lastik basınç uyarısı, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, katlanabilir arka koltuk sırtlıkları, gövde rengiyle uyumlu döşemeler ve yol bilgisayarı bulunuyor.
Sonuç
Yeni nesil i10 ile küçük hatchback pazarında daha da güçlenecekmiş gibi görünen Hyundai bunun için sadece aracın tasarım ve donanım özelliklerine güvenmeyip alternatif yakıtlar üzerinde de çalışmış. Başarılı şekilde entegre edilmiş LPG tesisatıyla günlük kullanımda sadece benzinle çalışan versiyonundan farksız işlevselliğe sahip olan i10 1.0 LPG'nin biraz daha ucuz bir yakıtla çalışabilmesinin yanında ciddi ek menzil sunması da dikkat çekici.
Tasarım özellikleri sayesinde eskisinden çok daha tok bir görünüm sunan yeni nesil i10'un yürüyen aksamı da donanımı gibi başarılı. Sürekli artışta olan vergiler yüzünden yükselişte olan otomobil fiyatlarına ilaç gibi gelen modelin başarılı olması için bütün şartlar hazırlanmış durumda.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
a sınfının şuan en ıyısı fakat sanzıman 4 ileri motor gücü düşük.
YanıtlaSilBir turbo bir de farklı şanzıman lazım hepsine. Turbo Diesel'i gelirse Türkiye fabrikasına birincisi çözülür. Hem manuelde hem de otomatikte 6 ileri vites olmalı artık bu devirde.
Silen ucuz i10 35bin tl kafayı yicem ya
YanıtlaSilkredi çek b'olm 35bin nedir ki
Silfakirlik zor iş be
YanıtlaSilelektrikli koltuk olmaması büyük bir eksi..
YanıtlaSilsabahları uyandığında şuurunu komidine bırakıp hayatını sürdürmeye çalışıyor arkadaş.
Sila sınıfı arabada aradığın özellik var ya, c sınıfı araçların en üst paketlerinde belki oluyor, d sınıfı araçların en üstülerinde oluyor.
http://www.itusozluk.com/image/sikin_524574.jpg
2010 yılında Cherylerde bile standarttı bu özellik bence yeni nesil araçlarda bu tarz özellikler olmalı. En azından alan adam parasını ödeyip alabilmeli. (Opsiyonel)
SilHangi Chery'de standarttı elektrikli koltuk? Şu anda bile sunmuyorlar model gamında.
Silhttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-chery-chery-tiggo-156263793/detay
Silve
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-chery-chery-niche-2.0-lusso-2011-siyah-150990067/detay
ikinci el satış sitelerine bakabilirsiniz bizde yalan yanlış yok kendi web sitesine koymamışlar
SilSizde yalan olmayabilir de ikinci el satış sitelerinde olduğu malum. Adamlarda moderasyon neredeyse sıfır. Fazla donanım mı yazan istersiniz eksik kilometre mi. Bunun gibi lüks bir donanımın resmi sitede yazmayıp kullanılmış aracının değerini artırmak isteyen insanlarla dolu bir sitede görülmesi bence şüpheyi artırıyor. Daha dün Sahibinden.com'da bir ilanı şikayet ettim. Adam benim çektiğim fotorafları çalıp kendi aracını satmak istiyor. Bu tip durumlarda ne idüğü belirsiz yerler yerine resmi sitelere güvenmenizi öneririm. Sonuçta i30 dışında C segmentinde bile elektrikli sürücü koltuğunu standart donanımda sunan araç yok.
SilŞöyle bir inceledim de araçta gece görüş sistemi olduğu da yazıyor ilanda. Gülüyorum buna ancak. Mercedes S Serisi'nde opsiyonel sunuluyor bu donanım. Üçkağıtçılığın prim yaptığı bir ülkede yaşıyoruz. Bu tip sahtekarlıklara inanmayın.
Silallah razı olsun sizden
YanıtlaSilAsıl ix35 e LPG lazım değil mi?11.2 /100 km leri kullanım klavuzunda görüp şoke olmuştum.
YanıtlaSilix35'te o kadar küçük motorun turbo beslemesiz sunulmaması gerekiyor bence. 1.6 turbo benzinli üniteyi neredeyse bütün aileye uygulayabilir aslında Hyundai. Bence bunun üzerinde çalışmalılar şimdiye kadar başlamadılarsa.
SilŞu an 2,75 Lpg fiyatı, 4,45 benzin fiyatı.
YanıtlaSilAraba benzinde 6,4 Gazda ise 9,7 litre tuketim denmiş.
Bu durumda 100 kmde benzindeki maliyeti, 28,8 lira Gazdaki maliyeti ise 26,9 lira.
Şimdi değerli arkadaşlar, arabayı lpgli almanın bir manası varmı ?
Düzeltme, en pahalı LPG 2,3 liraymış. Burdan yola cıkıldığında LPG li kullanımda. 22 lira olmakta.
YanıtlaSilBiraz tüketimden kazanmak güzel de asıl güzellik ek menzil oluyor bence bu araçta.
Silsanırım bu aracın ikinci elini alcağım. Kadir topbaştan sıkıldım artık :)
YanıtlaSilBen darbeleri bu kadar iyi sönümleyen bir başka araba görmedim bu fiyat standardında. Abarttığımı düşünmesin hiçkimse bu araba şehir içinde Elantra'dan, i20'den, ix35'ten daha kaliteli bir sürüş kalitesi sunuyor. Tüm B sınıfı araçlardan daha iyi olduğuna da eminim ,A1'i kullanmadım ama GOlf ile A3'ü karşılaştırınca Polo ve A1 arasındaki farkı da tahmin edebiliyor insan. Böyle iyi sönümleme, bu kadar büyük bir huzur... insan gerçekten hayret ediyor.
YanıtlaSilMerhaba , Bu arabayı satın aldım. iki günde benzini dert etmeden her yere gittim geldim. 260 km yol yapıp 0,16 kuruş km başı masraf yakaladım. Şimdi acaba bayramda Memelkete günübirlik gitsemmi diye düşünüyorum. Bu arabayla şimdilik tek yaşadığım sıkıntı LPG filtresini temin edemiyor olmam.
YanıtlaSil