8 Mart 2014 Cumartesi
Porsche 919 Hybrid
Alman üretici Porsche'nin LMP1 kategorisine dönüşü muhteşem olacak gibi. Le Mans'da yarışacak olan yeni aracını tanıtan firma 918 Spyder'da kullandığı hibrit teknolojisini ilginç bir benzinli motorla eşleştirmiş.
Tasarımı sırasında rüzgar tünelinde 2.000 saatin üzerinde zaman geçiren Porsche'nin yarattığı otomobil dört projektörlü farlarıyla kendisini belli ediyor. Ön lastikleri üzerinde açılan boşluklara ızgara koymayan Porsche arka kısımdaki yüzgeci de oldukça büyük tasarlamış.
Son zamanlarda Le Mans'da zaferden zafere koşan Diesel ünitelerin aksine 919'un kaputu altında benzinli bir motor bulunuyor. Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorun bir v4 olması da ilginç. Gücü ön tekerleklere aktaran elektrik motoruna enerji, fren ve egzoz enerjisi geri kazanım sistemleri tarafından sağlanıyor.
audi'ye karşı bir şansı var mı?
YanıtlaSilAerodinamik yapı üzerinde bu kadar çalıştılarsa olabilir. Motor dayanıklıdır kesin ama hibrit sistemlerin de en az o kadar dayanıklı olması lazım. Dayanıklı olmazsa hem güç kaybı hem de tüketim artışı kaçınılmaz olacağından şansı kalmaz.
SilYa porsche'nin v motoru neden boxer a tercih ettiğini bilen biri var mı? carrera gt de bi başladı, şu anki 918 de bile v kullanıyor artık. 917lerin ve 935lerin kemikleri sızlıyor.
YanıtlaSilAr-Ge masraflarıyla ilgili büyük ihtimalle. Boxer motorların yağlaması da daha zor. Çok para harcamadan ömürlerini uzatamıyorlardır belki.
Sil