18 Mart 2014 Salı
Peugeot 308 1.2 e-THP
Geçtiğimiz günlerde yılın otomobili seçilen Peugeot 308 yeni bir motor seçeneğine kavuştu. Bu üniteyle Türkiye gibi motor hacmine odaklı vergilere sahip ülkeler hedeflenirken tüketim değerleri de dikkat çekici seviyelere indirilmiş.
3 silindirli, 1.2 litre hacimli benzinli motor turbo besleme yardımıyla 130 beygir güç, 230 Nm tork üretebiliyor. İlk etapta 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan araca daha sonra 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman seçeneği de eklenecek.
Daha aerodinamik bir ön tamponla donatılmış bir örneği İspanya'da yapılan test sonrasında ortalama yakıt tüketimini 2.8 litre/100 km'ye indirmiş olsa da resmi veriler karma kullanımda 4.6 litre/100 km'lik ortalamaya işaret ediyor.
otomatik vitesin yakıt tüketimi kaç ?
YanıtlaSilAçıklamadılar henüz.
SilEski kasa i30 degil mi bu ya?
YanıtlaSilacayip benziyor katiliyorum.
SilAsıl tampon Mégane olmuş resmen.
SilAçıkçası yine dayanıksız ve teknolojisi pahalı bir motor ile karşı karşıyayız... Sizce de öyle değil mi? Güven verici değil gibi.
YanıtlaSilHenüz bir şey söylemek için erken. Ben benzinli motorlardan ümitliyim şahsen.
SilPeugeot bu motorla çok ödül kazanır
YanıtlaSilaraç nereye çeksen gidiyor tasarım konusunda.peugot'tan beklenmeyen bir durum.motor da heyecan verici.açıkçası peugeot'un eski arıza manyağı hallerinin geride kaldığını düşünüyorum.eski kasası yeterli iç hacim sunmuyordu ama o sorunu düzeltmişlerse,güçlü versiyonlarının da 1.6 litre hacminde olmasının da avantajıyla türkiyede başarılı satış rakamlarına ulaşır.dizel motoru zaten fransızlardan beklendiği gibi sorunsuz ve performansı yeterli düzeyde.tek soru işareti dizel motorlarda sunduğu yarı otomatik şanzıman.o sarsıntı manyağı şanzımandan bir an önce vazgeçmeleri lazım
YanıtlaSilÖğrendiğim kadarıyla 2015 başlarında dizel ile birlikte yeni otomatik şanzıman sunacaklarmış.
SilGeç bile kaldılar. Hala küçük Diesel motorlarda tek kavramalı yarı otomatik ve benzinlilerde 6 ileri tam otomatik kullanıyorlar. Yenilenmesi şart oldu.
Sil