6 Mart 2014 Perşembe
Audi TT
Audi'nin dikkat çeken iki kapılı modellerinden TT yeni nesil versiyonuna Cenevre'de kavuştu. Volkswagen ailesinin MQB platformu üzerine geliştirilen otomobil artık daha hafif.
İlk bakışta yeni nesilden çok kapsamlı bir makyaj görmüş gibi duran otomobilin bombeli tavan çizgisi korunurken LED farlar, altıgen ızgara ve tamamen farklılaşan tamponda daha köşeli çizgiler dikkat çekiyor. Yandan önceki nesil modelleri andıran yeni otomobilin arkasına geçildiğinde de ilk nesil TT'de olduğu gibi birbirine yaklaştırılmış egzoz çıkışları dikkat çekiyor. Araçta sunulan jantların çapları 17 ile 20 inç arasında değişiyor.
Genelde yeni nesille birlikte otomobiller büyüme trendinde olsa da TT'ye bu haber gitmemiş. İkinci nesil modellerden 20 mm daha kısa olan aracın genişliği de 8 mm azaltılırken aks mesafesinde 37 mm uzama var. Modeline göre ağırlığı 1.230 kg'a kadar çekilebilmiş otomobilin yüksekliğiyse değişmemiş.
Daha önce fotoğrafları paylaşılan iç mekanda değişim daha kapsamlı. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve Porsche modellerini hatırlatan yüksek vites konolunun yanında tamamen dijital olan gösterge paneli ve içlerinde havalandırmayla koltuk ısıtma kumanda düğmelerini barındıran dairesel havalandırma ızgaraları dikkat çekici yenilikler. Bu arada 2+2 coupé artık 305 litre bagaj hacmi sunuyor.
İlk etapta 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli ve Diesel üitelerle satılacak olan otomobilin önden çekiş sistemi ve manuel şanzımanla alınabilen Diesel versiyonu 184 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 235 km/s, ortalama yakıt tüketimiyse 4.2 litre/100 km.
Benzinli motoru 230 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen TT önden çekiş sistemi ve manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilirken 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman, dört tekerlekten çekiş sistemi ve kalkış kontrolüyle bu süre 5.3 saniyeye geriliyor. Her iki durumda da otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı.
TT ile birlikte ailenin daha sportif versiyonu TTS'i de tanıtan Audi bu modelde daha agresif görünümlü tamponlar, bol kromajlı ön panjur, metalik renkli yan aynalar, daha geniş yan etekler, farklı jantlar, 10 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi, difüzör ve dört çıkışlı egzoz sistemi gibi farklılıklar sunuyor.
Yine 2 litre hacimli bir motorla donatılan otomobil 310 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemi ve manuel şanzımanla donatılan otomobil yarı otomatik üniteyle 0'dan 100 km/s sürate hızlanmasını 4.7 saniyede gerçekleştiriyor.
Izgaradaki amblemin kaputa taşınması için TT yi sonraki jenerasyon R8 için tasarım ögelerinin bir ön gösterimi olarak gördüğümü söylesem ne düşünürdünüz?
YanıtlaSilAmblem r8 de zaten kaputta
YanıtlaSilR8 de öyle olduğunu bizde biliyoruz. Kast ettiğim bu zamana kadar audinin sadece R seviyesinde amblemi kaputta tasarlaması bu yüzden 2. jenerasyon R8 gelirse TTnin tasarımından büyük ölçüde etkilenebileceği
SilR8 in kaputu bir yana ben de sizinle ayni fikirdeyim. Zaten ilk uretilen TT den beri bu model her zaman Audi'nin gelecege yonelik tasarim planlarinin ipuclarini vermistir. Mesela izgara ve yan cizgi...
YanıtlaSil