Çek üretici Škoda'nın Cenevre için hazırladığı sürprizler birer birer ortaya çıkıyor. Markanın hazırladığı otomobillerden birisi de sıkıştırılmış doğal gazla çalışabilen
Octavia olacak.
Görünümü
kardeşlerinden farklı olmayan otomobilin 1.4 litre hacimli TSI motoru 110 beygir güç üretebiliyor. Doğal gazla çalışırken 100 km'de 5.4 metreküp yakıt tüketip 410 km menzile ulaşabilen Octavia G-TEC benzinli modda 920 km menzil sunuyor. Euro6 emisyon değerleri sağlayan motor Start/Stop ve fren enerjisi geri dönüşüm sistemine sahip.
Aklıma takılan bir soru var: Ülkemizde lpg dönüşümü çok popüler olduğu halde neden cng için aynı şeyleri söyleyemiyoruz? Neden sadece belediye otobüslerinde kullanılıyor doğalgaz? Yoksa o daha pahalı diye mi?
YanıtlaSilGüzel soru. Benim tahminim altyapı yatırımlarından kaçılması. Yoksa zamların ardındna LPG'den ucuza bile geliyor olması lazım. Artı doğalgazın evlerde de kullanılıyor olması zamların göreceli olarak daha insaflı yapılması anlamına geliyor ki o da avantaj.
SilBildiğim kadarıyla İtalya falan en az lpg kadar kullanıyor doğalgazı. alt yapı yatırımı ise zaten doğalgaz sistemi olan şehirler için normal benzin istasyonundan daha az maliyetli olur gibi geliyor düz hesap yapınca.
SilDaha az maliyetli olur da ortada kullanacak araç yokken para kazandırmayacaktır. Şu anda kısır döngüde bu konu. Araç olmadıkça kimse yatırımını yapmıyor, yatırım yapılmadığından da araç gelmiyor.
Sil