17 Şubat 2014 Pazartesi
Peugeot 108
Küçük otomobil pazarı büyümeye devam ediyor. Avrupa'da uzun zamandır bu segmentte söz sahibi olan Fransız üreticilerden Peugeot, 108 modeliyle iddiasını sürdürecek gibi görünüyor.
3.47 metre boya ve 1.67 metre genişliye sahip olan minik otomobilin ağırlığı 840 kg'a kadar düşürülebilmiş. 308'in küçültülmüş bir haline benzeyen aracın hem farlarında hem de tamponunda LED aydınlatmalar kullnılırken yan aynalar ve camların altında kişiselleştirme amaçlı grafikler bulunuyor.
Arka kısmına geçildiğinde tampon altında difüzör benzeri bir yapı dikkat çekerken LED farların tasarımı Volkswagen Polo'yu hatırlatıyor. İlk etapta üç kapılı versiyonu bulunacak olan aracın kumaş tavana sahip TOP isimli modeli de tanıtıldı.
İç mekan fotoğrafları paylaşılmasa da gövde rengi konsol kaplamasına sahip olduğu görülebilen 108'in donanımında 14 ve 15 inç çaplı jantlar yer alıyor. Ön aksında 247 mm çaplı fren diskleri kullanılan aracın arka aksında kampana bulunuyor.
Kaputu altında iki ayrı üç silindirli motora sahip olacağı açıklanan 108'in 1 litre hacimli motoru 68, 1.2 litre hacimli versiyonuysa 82 beygir güç üretebiliyor. Her iki seçenekle birlikte 5 ileri vitesli manuel şanzıman sunulurken yarı otomatik şanzıman küçük hacimli üniteyle alınabiliyor.
107 nin ağırlığı 845 kg olarak görünüyor. Fazla zayıflamamış gibi tabii 1007 yi göz ardı edersek.
YanıtlaSilAraçların sürekli büyüyüp ağırlaştığını düşünürsek hafiflemesi bile güzel.
SilBu tur kucuk boyulu arabalarda B sütununu kaldirip arka kapiyi geriye dogru acilir hale getirseler sanirim modeller daha bir cekici olur.
YanıtlaSilYolcu güvenliği acisinda herhangi bir sıkıntı yasatmaz ve ic kabin ferahligi da artirilmis olur.
Mini'nin 4 kapilisi, A1 ve diger modeller icin de dusunulebilir.
Uretim maliyetini kat be kat artirmayabilir ama modeli cok farkli kilacagina eminim.