23 Mart 2013 Cumartesi

Jeep Wrangler


Konsept tanıtımlarına devam eden Jeep, Grand Cherokee Trailhawk ile birlikte efsanevi modeli Wrangler'ın temelleri üzerine geliştirdiği beş değişik aracı da sergiledi.


Flattop, 3 kapılı Wrangler temelli bir araç. Kapı menteşeleri ve kaput sabitleyicileri gibi yerlerde bakır rengi kullanılan aracın tamponları yenilenirken kaput üzerinde de hava çıkışlarına yer verilmiş. 17 inç çaplı jantlar ve 37 inç çaplı lastiklerle donatılan aracın önüne bir vinç eklenirken hem akslar hem de süspansiyon sistemi yenilenmiş.

5 cm alçaltılmış ön camı aracın sportif görünümüne katkıda bulunurken camsız sert tavan ve B sütununun iptal edilmesi görüş açılarını iyileştirmiş. Son olarak, aracın aydınlatma grubunda LED kullanılmış.


Standart görünüme en yakın tasarımı sunan Slim'in de ön ve arka tamponları Mopar'ın en hafif tamponlarıyla değiştirilmiş. 17 inç çaplı jantlarıyla birlikte ön panjur ve kaputun bir kısmı da siyaha boyanırken  yanlarda delikli koruma barlarına yer verilmiş. LED farlara sahip olan Slim'in aksları da yenilenirken 3.6 litre hacimli v6 motorunda bir değişiklik yapılmamış.


Standart Wrangler modellerinden en uzak görünüşe sahip olan Stitch gerçekten farklı bir konsept. Arka kısımda bulunan şeffaf gövde panelleri, kısaltılmış ön cam ve çamurlukları, karbon fiber motor kaputu ve yerlerini borulara bırakan tamponlarıyla hafifletilmiş olan araç 1.360 kg ağırlığa sahip.

Ön ve arkada zemin korumalarıyla donatılan konseptte de LED aydınlatma grubu, 17 inç çaplı jantlar, 35 inç çaplı lastikler, yeni akslar ve süspansiyon sistemi görev yapıyor. Arka koltukları bulunmayan aracın ön koltuklarıysa SRT Viper'dan alınmış.


5 kapılı konseptlerden ilki olan Sand Trooper II, yükseltilmiş süspansiyon sistemi ve yeni aksların yanında kısaltılmış tamponlar, 40 inç çaplı lastikler, siyah ön panjur, ek hava çıkışlarına sahip kaput, vinç, geri görüş kamerası, ve ek LED sis farlarına sahip.

5.7 litre hacimli v8 motoru 375 beygir güç, 542 Nm tork üretebilen araç 5 ileri vitesli otomatik şanzımana da sahip.


Son olarak tanıtılan Mopar Recon konseptinde yine farklı aks ve süspansiyon sistemi gibi teknik yenilikler bulunurken Çamurluklar, kaput, tamponlar ve aydınlatma grubu da yenilenmiş.

Kaputunun altında görev yapan 6.4 litre hacimli v8 motor 470 beygir güç üretebilen araçta 5 ileri vitesli otomatik şanzıman ve 39 inç çaplı lastikler görev yapıyor.

22 Mart 2013 Cuma

n°36 Alpine


Alpine, 35 yılın ardından pistlere geri dönüyor. Geçtiğimiz yıl şık bir süper spor otomobil konseptiyle karşımıza çıkan marka LMP2 kategorisinde yarışacak olan otomobilini tanıttı.


Le Mans'da da göreceğimiz araç, kategorisinin gerektirdiği şekilde bir tasarıma sahipken organizasyonlar sırasında direksiyonunda görev alacak olan pilotların Nelson Panciatici, Pierre Ragues ve Tristan Gommendy olacağı açıklandı.

Nissan'dan alınan 5 litre hacimli v8 motoru 500 beygir güç üretebilen otomobil 900 kg ağırlığa ve 6 ileri vitesli bir şanzımana sahip.

Toyota GT86 Cup Edition


Toyota GT86 ailesi genişlemeye devam ediyor. Pist için geliştirilen modellerin ardından şimdi de sıra sınırlı üretim bir araca geldi. Sadeec 86 örneği bulunacak olan Cup Edition Avrupa pazarında standart araçtan 2.860 Euro daha pahalı olacak.


18 inç çaplı jantlar ve gövde üzerine uygulanan grafiklerle tanınabilen aracın iç mekanında kırmızı renkli dikiş iplikleri, Alcantara döşemeler, Cup Edition logoları ve sınırlı üretim plakası bulunuyor.

2 litre hacimli Boxer motorunda bir değişiklik yapılmayan araç 200 beygir güç üretmeye devam ediyor.

Manhart BMW M6


Manhart Racing, BMW M6 ailesi için hazırladığı modifikasyon kitlerini tanıttı. Aracın bütün gövde seçeneklerine uygulanabilen kit çok etaplı motor modifikasyonunu da içeriyor.

Alçaltılan süspansiyon sistemi, güçlendirilmiş frenler, 21 inç çaplı jantlar ve daha büyük bir spoiler gibi farklılıklar sunan aracın egzoz sistemi de yenilenmiş.


Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motor ilk etap modifikasyon çalışmasının ardından 620 beygir güç, 720 Nm tork üretebilir hale gelirken ikinci etapta 640 beygir güç, 760 Nm tork alınabiliyor. 670 beygir güç, 790 Nm tork üretebilen üçüncü etap çalışmanın da yeterli olmadığını düşünen müşteriler 700 beygir güç ve 860 Nm tork alınabilen dördüncü etap modifikasyonu alabiliyor.

DMC Duro


Modifikasyon firmalarının favori lüks araçlarından olan Bentley Continental GT'ye DMC'den bir kit daha geldi. Görünümünde dikkat çekici yenilikler bulunan aracın motor gücü de artmış.


Çok daha dinamik bir görünüm sunan ön tamponuyla ilk bakışta dikkat çeken aracın ön panjuru da yenilenmiş. 22 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin yan etekleri de daha aerodinamik hale getirilmiş. Arka kısımda yenilenmiş tampon ve difüzör dikkatlerden kaçmazken bagaj kapağı üzerine de bir spoiler eklenmiş.

İç mekanda farklı renk ve desenlerde deri döşeme ile ahşap ve karbon fiber kaplamalar kullanılabilirken çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli w12 motor artık 672 beygir güç, 780 Nm tork üretebiliyor.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk


Jeep ve Mopar'ın her sene hazırladığı konsept modeller arasına bu yıl da yenileri katılıyor. 6 farklı koseptin arasında Grand Cherokee temelli tek örnek Trailhawk.

Güncel Grand Cherokee ailesinin farklı donanım seçeneklerinden birisi olan Trailhawk bu haliyle oldukça farklı bir görünüme sahip. SRT8 versiyonundan alınan kaputunda hava çıkışları bulunan aracın siyah renkli ön panjuru ve farları sportif bir görünüm sunmuş.


Çift çeki demirine sahip ön ve arka tamponları kısaltılarak yaklaşma ve uzaklaşma açıları artırılan konseptin 17 inç çaplı jantları siyaha boyanırken lastik çapları 35 inçe ulaşmış. Büyüyen çamurluklarına plastik korumalar eklenen aracın yan aynaları da siyaha boyanırken port bagaj rayları yenilenmiş.

Kapıları altına yeni basamaklar eklenen konseptin tamponları altına zemin korumaları yerleştirilirken arkada koyulaştırılmış stoplar ve siyah renkli spoiler dikkat çekiyor.

Kaputu altında Amerika'nın alışık olmadığı bir ünite barındıran aracın 3 litre hacimli turbo Diesel motoru 240 beygir güç, 570 Nm tork üretebiliyor.

21 Mart 2013 Perşembe

SRT Viper Time Attack


Yeni nesil modelleri geçtiğimiz yıl gün ışığına çıkan SRT Viper'ın özel üretim versiyonları da yavaş yavaş aileye katılıyor. Bu araçlardan ilki Time Attack ismi alırken yeniliklerin tamamı görüntüde kalmış.

33 adet turuncu gövde rengine sahip örneği bulunacak olan otomobilin jantları siyah renge boyanırken gövde üzerinde yer alan logolarda da aynı rengi görmek mümkün. Ön tamponu altına bir splitter eklenen otomobilin arkasında ek spoiler ve difüzör dikkat çekiyor.


Logoların tamamını çıkartma yaparak ağırlık tasarrufu sağladığını açıklayan SRT, aracın ağırlığını 1.537 kg'a indirebilmiş. İç mekanda siyah renkli deri döşemeler üzerinde turuncu renkli dikiş iplikleri kullanılırken Brembo imzası taşıyan fren sisteminde daha büyük diskler yer alıyor.

Süspansiyon sisteminde de yenilikler bulunna otomobilin kaputu altında görev yapan 8.4 litre hacimli v10 üzerindeyse bir değişiklik yapılmamış.

Fiyatı Viper GTS'in altında kalan araca A.B.D.'de 120.500 Dolar karşılığında sahip olunabiliyor. Otomobilin 159 örneği üretilecek ve bunların 93 adedi turuncuya boyanacak.

18 Mart 2013 Pazartesi

MANSORY GRONOS


Mercedes G500 Cabrio temelli aracı SPERANZA'nın ardından beş kapılı G Serisi modellerine yönelen MANSORY, G63 ve G65 AMG temelli GRONOS kitini sergiledi.

SPERANZA'nın aydınlatma grubu, tamponları, kaputu, yan aynaları, çamurlukları ve yan basamaklarına sahip olan aracın jantları 23 inç çaplı. Tavanın ön kısmına LED sis farları eklenirken arkada spoiler dikkat çekiyor.


İç mekanda gövde rengi göstergeler ve dikiş ipliklerinin yanında petek desenli deri döşemeler, karbon fiber kaplamalar, metal pedal seti ve özel paspaslar dikkat çekerken orta konsol üzerine büyük bir ekran yerleştirilmiş. Arka kısımda da iki adet tekli koltuk sunan aracın bu koltukları da elektrikli kumanda, ısıtma ve soğutma sistemlerine sahip.


G65 AMG'nin v12 motoru için modifikasyon kiti hala geliştirme aşamaında olsa da G63 AMG'nin çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 ünitesi modifikasyon sonrasında 760 beygir güç, 1.000 Nm tork (Sınırlandırılmış) üretebilir duruma gelmiş.

17 Mart 2013 Pazar

Audi RS5 DTM


Geçtiğimiz yıl DTM'de A5 modeliyle boy gösteren Audi bu yıl pistlerde daha sportif bir isimle yarışacak. 8 silindirli araçların yarıştığı organizasyonda bu şekilde orijinal haliyle de bir v8'e sahip olan bir Audi modeli bulunacak.

Teknik verileri açıklanmayan otomobilin geliştirilme çalışmalarının, teknik sınırlamalar nedeniyle büyük farklılıklarla sonuçlanmadığı belirtilse de 4.000 üzerinde parça üzerinde inceleme yapılmış.

MANSORY SPERANZA


MANSORY'nin G Serisi Mercedes modelleri üzerine geliştirdiği kitlere bir yenisi eklendi. G500 temelli aracın görünümüyle birlikte performansında da değişiklikler var.

Gövde üzerinde bulunan parçaların hemen hemen tamamında değişiklik yaşanan aracın ön tamponunda geniş hava girişleri ve LED aydınlatmalar dikkat çekerken ön panjur ve farlar da yenilenmiş. Kaputun ön kısmında hava girişi, üzerinde de hava çıkışı açılırken yan aynalar da karbon fiberle kaplanmış.


Çamurlukları ve basamakları genişletilen otomobilin jant çapları 24 inçe çıkarken stopları koyulaştırılmış. Arka kısımda da daha sportif bir duruşa sahip olan aracın tamponu yenilenirken stepneye özel bir muhafaza tasarlanmış.

İç mekanı da baştan yaratılan G500'de bordo renkli karbon fiber parçalar, petek desenli deri döşeme, metal pedal seti ve özel paspaslar gibi donanımlar bulunurken orta konsolun üzerine büyük bir dokunmatik ekran eklenmiş.

Kaput altında bulunan 5.5 litre hacimli v8 motor da baştan yaratılmış. Pistonlardan egzoz sistemine kadar yenilenen ünite 700 beygir güç, elektronik olarak sınırlandırılmış 900 Nm tork üretebiliyor.

Hyundai Veloster Turbo


Amerika testlerimde sıra geldi Hyundai'ye. Kardeş firma Kia ile birlikte son yıllarda çıkışta olan Güney Kore merkezli üretici Veloster ile sportif araçları arasında yeni bir sayfa açtı. Farklı tasarımıyla orijinal bir görünüm sunan otomobilin donanımı da oldukça zengin.

Sadece 1.6 litre hacimli benzinli motorla satılan Veloster ailesinin atmosferik emişli modelleri 140 beygir güç üretirken turbo beslemeyle güç seviyesi yükseliyor. Avrupa'da 184 beygir güç üretebilen turbo beslemeli ünite Amerika kıtasında 204 beygir gücünde.


Dış Mekan


Teste başlamadan belirteyim; Veloster'ın farklı görünümü beğenmeyenler arasındayım. Bununla birlikte tasarım hakkında aldığım yorumların tamamına yakını olumlu oldu. Dev altıgen ön panjur, 18 inç çaplı jantlar, sportif görünümlü ön tampon, geniş çamurluklar, arka tampon altına yerleştirilen çift parçalı difüzör ve geniş çaplı çift egzoz çıkışı dinamik duruşu destekliyor.

Dik bir bagaj kapağı tasarımına sahip olan otomobilin bu parçası tavanın arka kısmında bulunan cam bölüme kadar uzanıyor. Panoramik cam tavanı da donanıma katan Hyundai son yılların modası olan LED gündüz aydınlatmalarını da farların içine eklemiş. Veloster Turbo'nun motor kaputu üzerinde de hava çıkışı benzeri süslemeler bulunuyor.

4.330 mm boya, 1.790 mm genişliğe ve 1.410 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.650 mm. Hava sürtünme katsayısı 0.33 olarak açıklanan otomobilin dönüş çapı da 10.4 metre.


İç Mekan


Veloster'ın farklılıkları iç mekana geçişte de kendisini gösteriyor. Şoför tarafında büyük bir kapıya sahip olan otomobilin diğer tarafında iki kapı bulunuyor. Arka kapı kolu C sütununa gizlenen aracın içerisine adım atıldığında da farklı çizgiler dikkat çekiyor.

Kamyondan indirildiği gibi testime gelen otomobilin çok fonksiyonlu direksiyon simidinin arkasında yer alan gösterge paneli derine yerleştirilmiş hız ve devir göstergelerinin yanında yol bilgisayarını da barındırıyor. Panellerde mavi renkli aydınlatma kullanan Hyundai orta konsolun üst kısmında dokunmatik navigasyon ekranına yer verirken bu parçanın yanlarına dikey yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları eklenmiş.

Ses ve havalandırma sisteminin kumandaları da bu bölümün altına yerleştirilirken motoru çalıştırıp durdurmaya yarayan düğme buranın da altında bulunuyor. Vites konsolunun ön kısmında yer alan büyük kapaksız gözün arka kısmına iki adet 12 Volt soketle birlikte Aux ve USB portları ekleyen Hyundai bu bölümün yan duvarlarını, kapı içlerinde kullanılan tasarıma sahip parçalarla süslemiş.

Ön koltukların arasında el freni kolu ve iki bardaklığa yer veren Hyundai çift katlı kol dayanağının oldukça derin tutulmuş alt katına 115 Volt priz girişi eklemiş. Yan destekleri çok başarılı olan ön koltukların çoğu fonksiyonu manuel kumanda edilse de bel desteği elektrikli.

Sağ tarafta bulunan arka kapı yardımıyla rahatça geçilebilen arka koltuklarda yeterli diz mesafesi sunulsa da orta kol dayanağı ve ayrı havalandırma ızgaralarının bulunmaması eksiklik. Yan camları da oldukça küçük olan bu kısımda yolcuların daralmaması için ilginç bir çözüm sunulmuş. İç mekana daha çok ışık girmesini sağlayan panoramik cam tavan olsun ya da olmasın bütün Veloster modellerinin tavanının arka bölümünde bir cam bulunuyor. Arkadan bol miktarda ışık alan bu cam ek baş mesafesi de sağlıyor.

Bagaj hacmi 440 litre olarak açıklanan Veloster ailesinde kullanılan lastik tamir kiti hacmin artmasını sağlamış. Daha da çok taşıma hacmi isteyenler arka koltukları yatırıp 983 litre hacmin keyfini sürebilir.


Konfor


Süspansiyon sistemi çok sert olmasa da bozuk yollarda konfor için biraz daha yumuşaması gereken aracı bu amaçla tercih edecek sürücü çok olmayacağından sorun yaşanmıyor. 18 inç çaplı jantlar ve 40 yanaklı lastikler de zaten konforlu sürüş için seçilmemiş.

Donanım konusunda oldukça cömert olan Veloster Turbo'nun standart donanımında bulunan deri döşemeler, koltuk ısıtıcıları, navigasyon sistemi, panoramik cam tavan, otomatik klima ve 8 hoparlörle 450 Watt çıkış gücüne sahip ses sistemi iç mekan konforu konusunda olumlu puanlar alınmasını sağlıyor.

Arka koltuklara geçişinde de bir problem bulunmayan aracın tavanının arka kısmında sunulan cam bölüm de burada yolculuk eden kişilerin konforuna olumlu etki ediyor olsa da cam için bir perde sunulmaması güneşli havalarda yapılan uzun yolculuklarda rahatsızlık verebilir.


Sürüş


Sportif yanı ağır basan bir model olan Veloster Turbo'nun görünümü de kendisini ele veriyor. 18 inç çaplı jantlarla birlikte sunulan 215/40 ölçüsündeki lastikler ve sportif ayarlı süspansiyon sistemi dinamik sürüşlerde zevk verirken diğer Veloster modellerinde bulunandan daha sert ayarlı direksiyon sistemi otomobilin kimliğine uygun.

Zorlandığında beklendiği gibi önden kayma eğilimi bulunan aracın sınırları, kapatılabilen ESP ile daha rahat denenebilse de savrulma miktarı belli bir seviyeyi aştığında sistem otomatik olarak devreye giriyor.

Çok rahat geçişlere sahip olan 6 ileri vitesli manuel şanzıman yumuşak debriyaj pedalıyla birleşince virajlı yollarda viteslerle oynamak eğlenceli hale geliyor. Metal pedal seti şık görünürken gaz pedalının zemine bağlanmış olması dozlamayı kolaylaştırıyor.

Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 204 beygir güç, 265 Nm tork üretebilen otomobil 1.270 kg ağırlığa sahip. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 228 km/s. Zorlandığında oburlaşan motoru 10 litre/100 km ortalamasının üzerine rahatça çıkabilen Veloster Turbo'yu sakin ve sabit süratle kullandığınızda ortalama 6 litre/100 km seviyesine çekilebiliyor. Aracın test süresi boyunca ulaştığı ortalama tüketim değeriyse 7.4 litre/100 km oldu.


Fiyat/Donanım


Hyundai Veloster Turbo'nun A.B.D. pazarında fiyatı 22.100 Dolar seviyesinden başlıyor. Bu fiyata sis farları, 18 inç çaplı jantlar, LED stoplar, 8 hoparlörlü ses sistemi, 7 inç büyüklüğe sahip dokunmatik bilgi ekranı, deri döşeme, ön koltuk ısıtıcıları, metal pedal seti, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux portları, yol bilgisayarı, cruise control, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, optimum vites değiştirme zamanı göstergesi ve otomatik klima bulunurken 5 yıl/100.000 km genel garantinin yanında yürüyen aksam için de 10 yıl/160.000 km garanti unulması dikkat çekici.

Opiyonel donanımında iki büyük kalem bulunan otomobilin 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı için 1.000 Dolar istenirken panoramik cam tavan, otomatik farlar, navigasyon sistemi, geri görüş kamerası, arka park sensörleri ve 115 Volt prizi içeren Ultimate paketi için istenen bedel 2.500 Dolar.


Sonuç


Hyundai'nin Veloster ile farklı bir otomobil yarattığı ortada. A.B.D. pazarında, sunduğu performans ve donanıma oranla başarılı bir fiyatlandırmaya sahip olan aracın Türkiye pazarında da şanslı olabilmesi için gereken küçük motor hacmi mevcut.

Başarılı sürüş özellikleri ve dört kapılı ilginç yapısıyla da dikkatleri üzerine çeken otomobilin Türkiye'de karşılaşacağı en büyük sorunsa imaj. İthal edilmesi durumunda 160 beygir güç üretebilen Volkswagen Scirocco civarında olması beklenen fiyatı sunulan ek güç ve donanımla rahat bir şekilde telafi edilse de marka imajının üzerine çok düşülen Türkiye pazarında satış rakamlarının ne derece başarılı olacağı muamma.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.