8 Eylül 2013 Pazar
Audi A3 Cabriolet
Alman üretici Audi, C segmentinde yer alan aracı A3'ün üzerini açıyor. İkinci nesil A3 Cabriolet, hatchback kardeşi gibi büyümesine rağmen hafiflemeyi başarmış.
Tasarımında büyük bir sürpriz olmayan otomobilin yüzü diğer kardeşleriyle aynı olsa da mat metal kaplı A sütunundan itibaren farklılıklar başlıyor. Şişkin çamurluklarıyla daha güçlü görünen otomobilin arka kısmında A3 Sedan rüzgarları esiyor. Stoplar, tampon ve bagaj kapağının görünümü bu aracınkiyle neredeyse aynı.
Boyu 4.42 metreye ulaşan otomobilin genişliği 1.79 metre olarak açıklanırken yükseklik 1.41 metreye inmiş. Aks mesafesi 2.60 metreye uzayan A3 Cabriolet arka koltuklarda daha fazla diz mesafesinin yanında bagajda da 60 litre ek hacim sunmakta. Yeni platform sayesinde otomobil 50 kg hafiflemiş. Yaklaşık 18 saniyede açılıp kapanabilen tavan bu işi 50 km/s süratle ilerlerken de yapabiliyor.
İç mekanı kardeşlerininkinden farksız olan aracın kaputu altında da tanıdık üniteler bulunuyor. 1.4 ve 1.8 litre hacimli TFSI üniteler 140 ve 180 beygir üretebilirken 2 litre hacimli turbo Diesel motor 150 beygir gücünde. Daha sonra aileye eklenecek olan modellerde 110 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli TDI ile 300 beygir güç üretebilen TFSI üniteler kullanılacak.
softtop? hardtop'la farkları? sizce hangisi?
YanıtlaSilAracına göre değişir. Softtop daha hafif fakat gövde ile tam olarak aynı renk olamıyor kumaş olduğundan. Bu nedenle kapalıyken görünümü çok hoş değil. İzolasyon açısından da daha zayıf.
SilHardtop daha dayanıklı fakat o da ağır. Özellikle dört kişilik araçlarda çok büyük yer kapladığından bagaj bölümü hem küçülüyor hem de orantısız şekilde büyüyebiliyor.
C den carpma E cabriolet ve A5 convertible'da da kumaş tavan var, 3 serisi ise hardtop benim tercihim hardtop olurdu sanırım, gel gelelim kıçıma donu zor alıyorum :)
SilArtık 4 serisi oldu tabi :)
Silbu arada bu aracın softtop mı hardtop mı olduğunu sormuştum, sanırım yazınızda eksik veya ben göremedim, A5 te bile softtop olduğuna göre bu da öyle sanırım
SilEvet, softtop bu da.
Silcabriolet,roadster tarzı araçlar hardtop oldu mu hep daha hoş gelmiştir gözüme.tavan kapalıyken bütünlük oluyor araçta.kumaş tavanı sadece ağırlıktan dolayı tercih ediyorlar bence çünkü cabrio ya da roadster alan birinin bagajı düşünceğini falan hesap etmiyordur heralde mühendisler
YanıtlaSilAslında tersine bagaj hacmi önemli olmaya başladı son zamanlarda. Eskiden metal tavanlar bagajda sadece dururlardı. Şimdi kapak açıldığında yukarıya doğru açı alıyorlar.
Silcabrio alsam bunun yerine a5 alırdım. audi'de cabrio a5 cabrio'dur.
YanıtlaSilsizce BMW 2 serisi cabrio mu yoksa bu araç mı?
YanıtlaSilMotor seçeneğine göre değişir. Sonuçta Türkiye'nin vergi sistemi belli. 2 Serisi henüz alt kademeye giren bir motor seçeneği sunmadı. 218i gibi bir model olsa hiç düşünmeden BMW derdim ama olmayınca mecburen Audi'ye kayıyor insan. Yüksek güç üretebilen modellerdeyse arkadan itiş çok daha avantajlı olduğundan BMW'nin avantajı var.
SilCevap için teşekkürler. Bir sorum daha vardı. 220i motor seçeneği gelirse yine de fiyat farkı fazla olur mu?
Sil220i de 2 litre hacimli olduğundan fark olacaktır. En mantıklı seçim 228i olacak gibi şu an için.
Sil