Motor hacimleri küçülmeye devam ediyor. Turbo besleme sayesinde üretilen güç ve tork değerleri de etkileyici seviyelere ulaşan ünitelerden birisi de Opel'den geliyor.
İlk olarak
ADAM'ın kaputu altında yer bulacak olan 1 litre hacimli ünite 115 beygir güç, 166 Nm tork üretebiliyor. Üç silindirli motor, aynı güce sahip 1.6 litre hacimli benzinli motordan %20 daha ekonomik.
2014 yılında kullanıma sunulacak olan ünite yeni geliştirilen ve ağırlığı sadece 37 kg olan 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilecek.
turbo çok saçma bişey. kontak kapatmadan önce 2 dakika beklemek falan angarya işlerle uğraştırıyolar milleti. atmosferik motor şeklinde hibrid+benzin ikilisi bu uyduruk motorlardan çok çok daha mantıklı. gelecek bunda
YanıtlaSilTurbo besleme harika bir şey. Motorun durmasından önce beklemeniz gerekmediğinden birileri yemiş gibi görünüyor. Yapılmaması gereken şey kontak kapatmadan önce gaz vermektir ki bunun önüne geçebilmek için uydurulmuş bir zaman aralığıdır rölantide bekleme süresi. Eskiden 20 saniye denirdi, şimdilerde iki dakikayı bulmuş.
YanıtlaSilGaz verip kontak kapatmanın turbo belemeye zararıysa motorun güç verdiği yağ pompası devreden çıktıktan sonra turbo şaftının fıldır fıldır dönmesi sonucu yatak sarabilme riskidir. Motor rölantideyken kontak kapandığında sorun olmayacaktır.
Ayrıca uyduruk denen turbo beslemeyi Mercedes'ten Bugatti'ye herkes kullanırken işi motor üretimi olan BMW'nin turbo beslemesiz motorunun kalmamış olması da manidar.
:) yine ne kadar bilgili biri oldugunuzu gostermissiniz.ben de atm.benzinliden turbo dizele gectim cok hassastim sayenizde taslar yerine oturdu.dediginiz gibi spor araba alinmadigi surece atmosferik benzinli arac almak parayi havaya savurmak gibi(japon araclariyla icli disli olmadigim icin bu cumlenin disinda tutuyorum)
Siliyi güzel de o zaman subarucular evocular neden turbo timer taktırıyolar? motor kontak anahtarı çıkardıktan 2 dakika sonra duruyo. neden turbo timer satılıyor
SilSubarucu ve Evocular altlarındaki aracı son ana kadar deli gibi zorladıkları için böyle bir cihaz takıyorlar. Makinelerin çoğunda yavaş soğuma tercih edilir ki bu sadece turbo için değil motorun kendisi için de geçerlidir. Bununla birlikte ünitenin sıcak hali yeterince yavaş soğuyorsa ek bir düzeneğe gerek kalmamakta. Zaten bu nedenle üreticiler bu şekilde bir donanım sunmuyor. Çok pahalı bir düzenek değil ama günlük kullanımda gerekliliği tartışılır. Yakıt hücrelerini düzene soktuğu iddia edilen bantlar da var senelerdir ama bir işe yaramadıkları kanıtlansa da yok olamadılar bir türlü.
SilYani bilmiyorum ki belki yüksek devirli motorlardan hoşlandigim için bi türlü ısınamadim şu turbolara. Bilgiler icin Teşekkürler
SilRica ederim.
SilHerşey sorunsuz gibi gözüksede sorduğumda, bu tip motorlarin(1 lt. Hacimli aşiri beslemeli) ömrünün uzun olmadiği ile ilgili saglam referanslardan negativ yorumlar aliyorum..Birde sizin gibi bir üstada sormak da fayda var.!
YanıtlaSilBen de şüphelerimi dile getirebilirim bu konuda. ADAM için çok sorun olmayabilir ancak Ford'un 1 litre hacimli EcoBoost'u Mondeo'ya koyması o ünitenin inim inim inlemesine sebep olacak gibi.
Silinim inim inlemek tam anlamıyla benim kafamdan geçiyordu.
Silzaten opel'in yaptığı her motor gibi bu motorun da arızalarıyla uğraşılacağını düşünüyorum. isterse 150 hp olsun. 3 4 yıl gezmeden almak mantıklı gelmedi bana. not: opel kullanıcısıyım.
YanıtlaSilHemen hemen bütün alman araçların 1.6 litrelik dizel motor seçeneği mevcut fakat opel 1.3 cdti kodlu motorunu kullanıyor.Aslında 1.6 litrelik dizel kullansa satış rakamında yükselme olacaktır diye düşünüyorum çünkü Türkiye'de en iyi gidecek motor 1.6 litre dizel bide otomatik vites.
YanıtlaSil1.3 CDTI, Fiat ile gidilen ortaklıktan kalan MultiJet motor. Yakında 1.6 turbo Diesel 136 beygir güçle gelecek.
Sil5 parA ETMEZZZZZZZ
YanıtlaSilturbo timer nedir?
YanıtlaSilhttp://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/15-turbo-timer-nedir-napar-neden-kullanilir.html
"turbo çok saçma bir şey" şeklindeki yorumu gördükten sonra dünya çapında otomobil üreticileri "ne yapıyoruz beyler biz?" diyerek ortak karar aldılar ve bundan sonra turbo kullanmayacaklar.
YanıtlaSilbugüne kadar bu gerçeği kimsenin yüzlerine vurmamış olması da ilginç tabi.
ADAM in turkiyede pek alicisi yok bence bunun yerine hot hatch olarak ds3 rakibi bi arac cikarsalardi
YanıtlaSiltek market turkiye zatan. avrupa'da bu sinif deli gibi satiyor, adamlar agila ile olmayacagini farketti de bunu cikardi
SilKesinlikle katiliyorum.burda deli gibi dalga gecilen smarti avrupada her kose basinda gorebiliyosunuz.tam tersi sehirlerarasi yollarda goremezsiniz mesela.tabi adamlar bizim gibi vergilerle bogusmadigi icin 'bi arac aliyim butun ihtiyaclarima hizmet etsin'diye dusunmelerine gerek kalmiyo.
SilÇünkü dünya çapında üreticiler acil kar etmek amacıyla hareket ettikleri için işin en kolay çözüm yolunu tercih ediyorlar. Emisyon ve tasarruf olarak en kolayı turbo. Tesla model s gibi bi arabayla uğraşmak islerine gelmiyo. Niye milyar dolarcıklarini harcasinlar ki. Koy turboyu turbo bozuldu mu servis ücretleri vatandaşa patlasin sorun diil onlar için
YanıtlaSilTesla modellerinin servis masrafları çok düşük sanılıyor sanırsam. Elektrik motorları da sorunsuz değiller. Hele piller hiç sorunsuz değiller ve belli bir ömürleri var. Turbo besleme gibi her üreticinin aracında kullandığı bir donanım olmadığı için de yenisi zorunlu olarak orijinal yedek parçaları sunan servisten alınmak zorunda.
Sil