17 Mayıs 2013 Cuma
Porsche 918 Spyder
Konsept haliyle 2010 yılında tanıştığımız yüksek performanslı roadster Porsche modeli 918 Spyder'in seri üretime hazır versiyonları da tanıtıldı. Performansıyla göz kamaştıran araçlar tanıtılan ilk versiyona benzerliğiyle de potansiyel müşterileri mutlu edecek gibi.
Seri üretime geçiş sırasında birçok konseptin başına geldiği gibi jantlar ve yan aynalarını daha alışılmış örneklerle değiştiren aracın yanlarda bulunan egzoz çıkışları da iptal edilmiş. Arka kısımda seri üretime hazır aracın daha iddialı görünmesiyse sürpriz olmuş. Açısı ayarlanabilen spoiler yükseltilirken tamponun kenarlarına deflektörler eklenmiş. 4.643 mm boya, 1.940 mm genişliğe ve 1.167 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.730 mm olarak açıklandı. Bu arada jant çapları önde 20, arkada 21 inç.
İç mekanında neredeyse hiçbir değişiklik yapılmamış olan otomobilde üç kollu direksiyon simidi, havada duruyormuş gibi görünen göstergeler, Carrera GT'yi hatırlatan bir orta konsol yapısı, karbon fiber kaplamalar, geniş yan desteklere sahip koltuklar ve deri kapı açma kolları sunulmakta.
Yarış pistlerinden kaput altına alınmış olan 4.6 litre hacimli v8 motoru 608 beygir güç, 530 Nm tork üretebilen otomobilin bu ünitesi 9.150 d/d'ya ulaşabiliyor. 156 ve 129 beygir güç üretebilen iki elektrik motoruyla birlikte karma güç değerleri yaklaşık 887 beygir ve şanzıman oranına göre 917 ile 1.280 Nm arasında değişen tork oluyor. Daha sportif özellikler sunan Weissach paketiyle 0'dan 100 km/s sürate 2.6 saniyede ulaşabilen aracın 200 ve 300 km/s sürate ulaşmasıysa sırasıyla 7.2 ve 19.9 saniye sürüyor. Maksimum süratse 345 km/s.
Adaptif aerodinamik parçaları için 3, motorların performans çıkış seviyeleri içinse 5 farklı modu bulunan araç sadece elektrik motorlarıyla 150 km/s sürat yapabiliyor. Yaklaşık 30 km menzil sunan motorlar 918 Spyder'ı 0'dan 100 km/s sürate 6.2 saniyede ulaştırabiliyor. Weissach paketiyle bu süre 6.1 saniyeye iniyor. Biten piller motorla olduğu gibi sunulan şarj aletleriyle de doldurulabiliyor. Standart üniteyle dolum 4 saat sürerken sunulan iki hızlı şarj cihazının doldurma süreleri 2 saat ve 25 dakika.
O jantlar kalmalıydı :(
YanıtlaSilolmus bu, kusursuz olmus. vw grubuna gecti ama kendini bozmadi porsche.
YanıtlaSilNe zaman resmen tanıtılacak bu araç. 887 beygir mükemmel bir güç oranı.
YanıtlaSilKesin bir tarih yok ama büyük ihtimalle yaz aylarında bütün özellikleri açıklanacak. Şimdiden çoğu satıldığından acele etmiyorlar pek.
SilTeknik özellikleri çok iyi olsa da Mclaren ve Ferrari'nin modellerine göre bulunduğu sınıf için tasarımı daha iddiasız. Bir de 3 yıldır ortalıkta. Satışa çıkmadan yüzü eskidi.
YanıtlaSilsedan ve suv geliştirmekten asıl alanları spor/süperspor'a anca vakit ayırıyo adamlar. ayıp
YanıtlaSilgt3 gibi bunun da atmosferik sanırım?
YanıtlaSilEvet, öyle.
Silmotoru yani :)
Silteşekkür ederim
SilRica ederim.
Sil