30 Mayıs 2013 Perşembe
BMW X5
Piyasaya çıktığı günden beri büyük boyutlu SUV pazarının en dinamik görünümlü modellerinden birisi olmayı başarabilen BMW X5'in üçüncü nesil modelleri sonunda tanıtıldı.
Fotoğrafları birkaç haftadır internette dolanan aracın 3 Serisi'nden aldığı tasarım detayları arasında tamponlarda yer alan metalik süslemeler ve genişletilmiş böbreklere kadar ilerleyen farlar bulunuyor. Ön tamponun üst kısmına sis farları yerleştirilen yeni nesil X5'te tamamı LED farlar opsiyon olarak sunuluyor.
Ön çamurluk arkasına yerleştirilen hava çıkışları ve metal parçalara sahip yan eteklerle farklılaşan aracın D sütununda görülen kırık yapı X5 ailesinin bir simgesi olmuş durumda. LED stoplarının tasarımı X1 modelini andıran aracın bagaj kapağında yer alan spoilerin yanlarına deflektörler yerleştirilmiş.
Tipik bir BMW iç mekanı sunan aracın direksiyon simidi, gösterge paneli ve orta konsolu markanın diğer modellerinde de aynen kullanılıyor. Ön konsolda kullanılan malzemelerin kalitesini artıran BMW orta konsolun üzerinde bulunan ekranın büyüklüğünü 10.25 inçe ulaştırmış.
Opsiyonel donanımına 360 derece kamera görüş sistemi, yatırılabilir ikinci sıra koltuklar, arka eğlence sistemi, panoramik cam tavan, dört bölgeli klima, Bang & Olufsen ses sistemi ve adaptif süspansiyon sistemi yer alan X5, 3. sıra koltukla da sipariş edilebilecek. İki sıra koltukla 650 litre bagaj hacmi sunan otomobilin ikinci sıra koltuğu yatırılarak hacim 1.850 litreye genişletilebiliyor.
İlk etapta 3 motor seçeneği bulunacak olan aracın tek benzinli motoru çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 ünite. 450 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen motor aracı 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaştırırken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlı.
Ailenin düşük güçlü turbo Diesel modelinde kullanılan 3 litre hacimli motor 258 beygir güç, 560 Nm tork üretiyor. Bu üniteyle 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen X5'in maksimum sürati 230 km/s. Aynı motorun 3 turbo beslemeye sahip versiyonu 381 beygir güç, 540 Nm tork üretebilirken bu ünite sayesinde 100 km/s 5.3 saniyede görülebiliyor.
Araçların tamamında 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, ECO PRO modu, Start & Stop ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulurken Aralık ayında sDrive25d modeliyle birlikte iki tekerlekten çekiş sistemi de aileye katılacak.
iç mekanda kalite algısı yükselmiş. son jenerasyonun iç mekanı vasat kalıyordu bu noktada olumlu anlamda iyileşmeler var fakat bu dış tasarım X5 için basit kaçmış biraz. Özellikle arka tasarım bu sınıf bir suv için yakışıksız olmuş. yeni range rover sport karşısında işi çok zor olacak gibi.
YanıtlaSil1. Madde evet bu araba kaliteli, konforlu ve pahalı olabilit
YanıtlaSil2. Madde evet belki ben bu arabayı ömrü billah alamıyacak olabilirim (Belki'ye dikkat :0 )
Ama bunlar gene de ilk fotoğrafta dacia'nın bazı modellerine benzemiş olduğu gerçeğini değiştirmiyor malesef.
Mercedes gibi BMW'de garabet dizaynlar yapmaya başladı bence.
mazda cx9'u tek geçerim
YanıtlaSilBmw X5 bi efsanenin bitişi .Bütün SUV lar arasında en orantılı en karakterlisiydi.3nesildir .Şu anda yeni range ve cayyenne bide q7 yenilenecek ML ve X5 sonunculuğu paylaşır
YanıtlaSilDışı idare ederde içi 10 numara olmuş. Ekran çok mu büyük bana mı öyle geldi. X5 4.0d deli gibi satacaktır. :)
YanıtlaSildisi neden begenilmemis anlamadim bence gayet guzel olmus. dacia falan diye var, bos zamanlarinda palyacoluk mu yapiyorsun arkadasim.
YanıtlaSilYapıyor olsam neyi değiştirecek gözünün izanı yoksa mısıra sultan olsan ne olur a gereksiz yorumcu. Orada BENCE diye yazdım birinci resim diye yazdım senin anlayışın kıtsa palyaço olsam ne olur profesor olsam ne olur a yorumcu.
Silya git isine cocuk colukla muhattap olacak halim yok gelmis bana laf yapiyor misira sultan olsan bilmem ne. he haklisin he sen dogrusun.
Siltabi ki de o doğru. "bence" diyor adam, senin gibi aynı görüşten olmayana çatıp hakaret etmeye kalkmıyor.
SilUlan bu AKP'liler her yerde belli ediyor kendini ya. Biraz saygı göstermeyi öğrenin hanzolar.
ben de çok beğendim, iç mekan gerçekten çok güzel
YanıtlaSilrange rover sport ve cayenne daha lüks arkadaşlar yukarıda kalıyor, fiyatları farklı, şu anki q7 bu yeni çıkan x5 ten 20 cm uzun yani rakip değiller, saydığınız araçlar içinde X5 in rakibi ML, ortaya sallamak ne de güzel birazcık araştırın be
YanıtlaSilKlasman diye bişey var 300c de 5 serisinden uzun hatta 7 serisiyle aynı boy ama aynı segmennte yapmıyor Ml cayenne X5 Q7 hepsi aynı segmment
SilsDrive35i
YanıtlaSilxDrive35i
xDrive M50d motorları da gelicek
sdrive25d nin yanında xdrive25d gelirse ve bu motor tahmin ettiğim gibi xdrive 525d deki 199x cc 218hp motorsa vergi avantajı nedeniyle bu X5 bizde bir hayli satar
YanıtlaSilrange rover sport ve porsche cayenne pazar konumlandırması olarak bu aracın doğrudan rakibidir.
YanıtlaSilbu bir şaka olmalı. bir öncekinin makyajlısı gibi olmuş ama kötü bir makyajdan geçmiş. dış tasarımı çok karaktersiz. ön farların çizgisinin ne olduğu belli değil. o tampondaki grilikler ne öyle. aman allahım.
YanıtlaSilbir yeni nesil için, hem içte hem de dışta çok az görsel yenilik yapılmış. bmw teknik başarının ekmeğini yemeye devam edelim derken daha yeni görünen ve yeni kasaları beklenen rakipleri karşısında beklemediği düşüşler yaşayabilir. kısaca tasarımda vw golf taktiği ters tepecek bana göre.
YanıtlaSilEski kasa bile dünyada deli gibi satıyor hala. Bu araç başarıyı arttırarak devam eder. Asıl bomba X6'da patlayacak. BMW radikal bir X6 tasarlayıp X5 ile benzerliği gidereceklerini ve Sportif anlamda X6'nın agresif bir tasarımla geleceğini açıklamıştı Mart'ta. Alacak olsam 2 daha bekler X6 alırdım ama X5'de konfor ve kalite anlamında büyük bir ilerleme kaydetmişe benziyor.
YanıtlaSilMalesef dışı (bence!) çok kötü olmuş. Mercedes gibi olmaz umarım BMW'nin sonu.
YanıtlaSilBmw yi hiç beyenmedim bizim mercedes gl suv 550 daha iyi ve bağajıda gıcık olmuş
YanıtlaSilBmw yi hiç beyenmedim bizim mercedes gl suv 550 daha iyi ve bağajıda gıcık olmuş
YanıtlaSil