7 Nisan 2013 Pazar
Volkswagen Beetle 1.2 TSI DSG Design
Bu sefer test bölümüne bir efsaneyi konuk ediyorum. Orijinalleri Volkswagen markasına ismini veren Beetle 1938-2003 yılları arasında 21 milyonun üzerinde satış rakamına sahip oldu. Hala tek platform üzerinde en yüksek üretim adedi rekoruna sahip olan aracın yeni nesil modelleri New Beetle adıyla 1998 model yılında karşımıza çıkarken ikinci nesil araçlarda "New" kelimesi tarih oldu.
Yerini aldığı araçta olduğu gibi Golf platformu üzerine geliştirilen yeni nesil Beetle'ın görünümü klasik modellerden biraz daha uzaklaşırken günümüz şartlarına daha uygun donanımlarla popülaritesi artırılmaya çalışılmış.
Dış Mekan
70 yıl önce üretilen modelden uzaklaşılsa da dış görünümde hala bir Type 1 havası sezmek mümkün. Yuvarlak farlar, bombeli kaput ve şişkin çamurluklarla eskiye göz kırpan otomobilin köşeli ön tampon ve yan aynalarıyla A sütunu üzerine açılı bağlanan tavanı modern çizgilere sahip. Düz olmasına rağmen yaklaşık 45 derece açıyla aşağıya inen bagaj kapağı, yarım elips şekilli stoplar ve 18 inç çaplı jantlar da modern araçlarda bulunmasına daha alışık olduğumuz detaylar.
Bir önceki nesil modellerinden daha modern bir görünüme sahip olan otomobilin kapı altlarına kromajlı çıtalarla birlikte hafifçe genişletilmiş yan etekler konumlandırılırken kapı camlarının çerçevesiz olması sportif bir hava yaratmış. Bagaj kapağı kolunu logosuna gizlemiş olan Volkswagen siyah renkli radyo antenini de küçük tutup tavanın arka kısmına eklemiş.
İç Mekan
Büyük kapılar açılıp iç mekana göz gezdirildiğinde de dışarıda olduğu gibi yeni tasarıma retro dokunuşlar yapıldığı görülebiliyor. Dikkati çeken ilk özellik şüphesiz kapı içleri, ön konsol ve direksiyon simidini saran gövde renginde plastik kaplamalar oluyor. Aracın farklı sayılabilecek bir diğer donanımı da küçük kapı içi gözlerinin bir kenarının lastik olması. Alışılmış torpido gözünün üzerinde, şık bir açma koluna sahip ikinci bir torpido gözü yer alması hem tasarım hem de pratiklik anlamında başarlı bir düşünce.
Üç yuvarlak göstergeye sahip gösterge paneli ve arka koltukları rahatça terk etmek için B sütununa yerleştirilen lastik tutamakları da saydıktan sonra otomobilin modern tasarım özelliklerine geçebiliriz.
Kapı içlerine yerleştirilen elektrikli ayna ve cam kumandalarının yanında far kumandası, ses ve havalandırma sistemleri butonlarını da diğer Volkswagen modelleriyle paylaşan Beetle'ın yanlarda bulunan havalandırma ızgaraları yuvarlakken orta konsolda yer alanlar dikdörtgene daha yakın bir görünüme sahip.
Orta konsolun üzerine yerleştirilen yağ sıcaklığı ve turbo basınç göstergeleriyle kronometre havayı birden sportifleştirirken deri kaplı çok fonksiyonlu direksiyon simidinin üç kollu olması ve alt kısmının düzleştirilmesi de bu havayı devam ettiriyor. Yuvarlak tasarımlı temeli şık görünen vites kolunun arkasında iki bardaklık iki de kapaksız göz bulunurken seviyesi ayarlanabilir kol dayanağının içine de bir göz eklenmiş.
Geçişi kolay olan arka koltuklar iki kişi için tasarlanmış. Otomobilin daralan arka kısmı nedeniyle birbirine yakın yerleştirilen koltukların arasında kol dayanağı yok. Duvarlarında küçük gözler bulunan arka kısımda 12 Volt soket ve bir de bardaklık yer alıyor.
Bagaj hacmi 310 litre olan Beetle'ın bu bölümüne yükleme yapmak düşünüldüğünden daha kolay. Hacmini, zemini altında bulunan stepneye rağmen koruyabilen aracın arka koltukları hem içeriden hem de geniş bagaj kapağı sayesinde dışarıdan katlanabiliyor.
Bu arada gece çekimlerinde görülen iç mekan ambiyans ışıklandırması ve ön kapılarda bulunan hoparlörlerin çerçeve ışıklarının renkleri değiştirilebiliyor ki bu da ilginç donanımlar arasında yer alabilir.
Konfor
Yeni Beetle'ın merak ettiğim yönlerinden birisi konfordu. Modern tasarım özellikleri sayesinde bu bölümde başarılı puanlara ulaşıldığını söylemem gerekiyor. Yan destekleri çok yüksek olmayan koltuklar kalın süngerleriyle daha çok rahatlığı hedeflerken çift bölgeli klima, dokunmatik ses ve havalandırma sistemleri, görsel uyarıya da sahip ön ve arka park sensörleri ile özellikle ön kısımda sunulan geniş alan rahat bir yolculuğu garanti ediyor.
Hem sırtlığı katlanan hem de öne kayan ön koltuklar sayesinde arkaya geçmek sorunsuzken bu koltukların geri çekildiğinde konumlarını hatırlamaları da olumlu. Yüksek oturma pozisyonu ve hemen kafalıklar arkasında başlayan bagaj kapağı camı sayesinde arkada boğulmayan yolcular Sciorocco'nun oturma biçimine sahipler. Bunun da anlamı şu: Hafifçe aracın dışına doğru otruma pozisyonu. Arka koltuklar birbirlerine yakın tasarlanıp aralarında bir de bardaklık bulununca bacakların ortaya doğru açılması engellenmiş.
Daha önce Polo 1.6 TDI testimde beğenmeyip Golf 1.6 TDI testimde beğenimi kazanan DSG bu araçta da başarılı. 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanın geçişleri hissedilmediği gibi ayak fren pedalından çekildiğinde ilerleme fonksiyonu ve yokuş kalkış desteği son derece faydalı donanımlar.
18 inç çaplı jantlar ve ince yanaklı lastikleri görüp de korkuya kapılanlarınız olacaktır. Telaşa gerek yok, zira aracın orta sertlikteki süspansiyonu darbeleri başarılı şekilde emerken sağlam platform ve başarılı işçilik sayesinde iç mekanda huzursuzluk verici seslerin oluşmasının önüne geçmiş.
Söz sesten açılmışken 1.2 litre hacimli benzinli motorun marş basıldığında ve rölanti devirlerinde ne ses ne de titreşime sahip olmadan çalışması çok ilginç. Bu özellik o kadar abartıli bir şekilde yaşanıyor ki insan trafikte dururken Start/Stop sistemi motoru durdurmuş zannediyor.
Sürüş
Beetle, sürüş konusunda bir kişilik bölinmesi yaşıyor gibi. Orta konsol üzerine yerleştirilen göstergeler, siyah renkli tavan döşemesi, yere sabitlenmiş gaz pedalı, üç kollu direskiyon simidi, hem koldan hem de direksiyon arkasından manuel kumanda imkanı sunan sportif kullanım modlu şanzıman, 235-45/18 ölçülerinde ince yanaklı lastikler ve sağlam yapısı bir Porsche içinde oturuluyormuş hissi verse de motorun gücü hayallerinizi yıkıyor.
Şık görünümlü direksiyon simidi de biraz daha kalın tasarlansa ele daha iyi oturacak olan otomobilin yol tutuşu başarılı. Çok zorlandığında önden kayan otomobili zorlayabilmek içinse 1.2 litre hacimli motora işkence çektirmek gerekiyor.
Turbo beslemeye sahip 1.2 litre hacimli benzinli motor 105 beygir güç, 175 Nm tork üretebiliyor. Başarılı oranlara ve vites geçişlerine sahip 7 ileri vitesli DSG ile donatılan otomobil özellikle düşük süratlerde oldukça atak bir karakter sunsa da hızın yükselmesiyle birlikte motorun da yapabileceği çok şey kalmıyor.
Ağırlığı yaklaşık 1.300 kg olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 180 km/s olarak açıklanıyor. Şehir dışı yollarda yapılan sabit ve düşük hızlı sürüşlerde ortalama yakıt tüketimi 6 litre/100 km'nin altına düşürülebilen aracın yoğun şehir trafiği ve şehir dışı yüksek sürat sürüşlerinden sonra ulaştığı değerse 8.3 litre/100 km oldu.
Fiyat/Donanım
İki donanım seçeneğiyle ithal edilen Beetle'ın zengin donanımı olan Design'da 3 renkli ambiyans aydınlatması, çift torpido gözü, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, orta konsol üzerinde ek göstergeler, ön kol desteği, dokunmatik ekrana sahip, CD ve MP3 çalabilen, Aux girişli ses sistemi, 6'lı CD değiştirici, gövde rengi ön panel ve kapı iç kaplamaları, 17 inç çaplı jantlar, ön sis farları, ön ve arka park sensörleri, elektrikli cam ve aynalar, krom paketi, karartılmış arka camlar, cruise control, hava kalite sensörü, elektrokrom iç ayna, yol bilgisayarı, yağmur sensörü, çift bölgeli otomatik klima, lastik basınç uyarı sistemi, ABS, ASR, ESP, elektronik diferansiyel kilidiyle sürücü ve ön yolcu için ön ve yan hava yastıkları standart olarak sunuluyor.
1.2 litre hacimli TSI motor ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla fiyatı 27.400 Euro + 738.5 TL olarak açıklanan otomobilin 7 ileri vitesli DSG ile fiyatı 2.400 Euro artıyor.
Opsiyon listesinde sadece metalik boya (500 Euro) ve panoramik cam tavan (1.250 Euro) bulunan aracın test aracında bulunan 18 inç çaplı jantları ve bazı versiyonlarda görülen bi-xenon farlarıysa fiyat listesinde yok.
Sonuç
İtiraf edeyim Volkswagen, yeni nesil Beetle'ı tanıttığında içimde bir şüphe vardı. Görünümü eskisinden çok daha modern olan otomobilin Golf ve Scirocco aileleri ile arasında bulunan görsel fark kapandığından farklılık sunamayacağını düşünüyordum. Trafikte yavaş yavaş ilerlerken kenardan 50-55 yaşlarında bir abimizin gelip "Harika araç, tebrik ediyorum" demesiyse beni uyandırdı.
Beetle gerçekten de eskisinden daha modern bir görünüm sunuyor. Üstelik modernleşme trendi sürüş karakterine de yansımış. Ek olarak günlük kullanıma çok daha uygun bir hal alması Beetle'ın izleyeceği yolun ağır retro görünümü hafifletip kullanışlılığa doğru geçiş yapacağını gösteriyor ki şimdiye kadar trafikte bu aracın her rengini görmüş olmam stratejinin başarılı olduğunu gösterir gibi.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
babama al desem yüzüme bakmaz ama ben kopamıyorum işte. böyle de acayip bir araba.
YanıtlaSil4 kapılısını yapsalar ikna ederim ama.
Bu araçta gördüğüm ve nedenini anlıyamadığım bir şey var konsolda elektronik parking brake olmasına ragmen el freni de bulunuyor aynı fonksiyonun hem manuel hem otomatik sunulması garip değil mi? yada o p yazan dügmenin işlevi nedir?
YanıtlaSilFlaşörün yanında olan P, park sensörünü kapatma düğmesi.
SilCok iyi, guzel ama en dusuk Design donanimli modelin fiyati bile ~65000 TL. Aglamak istiyorum.
YanıtlaSilfiyati konusunda yapacak bir sey yok fiat 500 gibi bir arac. fiyat/performans olanina bakanlari golf'e alalim ki dunyanin en bayik aracidir. bu arac tutku sevenlerin araci, bir kisiligi olan arac. ayrica kurtulun su araba dedigin 4 kapili olur o kadar para veriyoruz 2 kapili mi alacaz diye. arabalarin bir kullanim amaci var. cok verimlilik istiyorsan git mpv al station wagon al. beetle candir kendi icinde bulundugu sinifta.
YanıtlaSilMavi olsun, içi bej olsun, cam tavan olsun, Fender Edition'daki Sunburst konsol kaplaması olsun, benim olsun, ömür boyu binerim böyle bir arabaya :)
YanıtlaSilBir FIAT 500C değil...
YanıtlaSilbi otoseverim ama vw tasarımlarını sevmiyor ve sıkıcı buluyorum. ama adamlar beetle'yi üretiyor ya bitiyom.
YanıtlaSilDaha once bir kaç yerde okudum Göğüsteki sarı renkli kaplamanın kaitesizliginden yakıniyorlardi ancak siz bu konuya değinmemişseniz sizce kalitesi nasil
YanıtlaSilDaha çok göze hitap eden bu tip parçalardan nasıl bir kalite beklendiğini bilemiyorum ama yerinden oynamayan, ses yapmayan, kolay çizilmeyen, sert plastikten üretimlişlerdi. Metal olsalardı daha bir orijinal olurdu ama ek maliyet ve uygulama zorlukları da beraberinde gelirdi.
Siljetta gibi meksika da üretildiğini duydum, doğrumu??
YanıtlaSilDoğru.
SilAynı aksesuar paketi ve aynı jant opsiyonuyla 2012 model gökmavisi beetle'ı sıfır km'de 20 gün önce 58500 liraya satın aldım.
YanıtlaSil2 yıl benzin parasına denk gelecek bir indirim almış oldum.
=)
Araba Gök Mavisi renkle trafikte çok dikkat çekiyor.
Mini Cooper Countryman S'den sonra çok ekonomik bir araba olduğunu söylemeliyim. Ama performans düşkünüyseniz 105 değil de 160 beygir olan beetle için 5000 lira farkı vermek gerekir. Beetle'ı Konseptini beğendiğim kaliteli ve sakin bir araba diye tanımlayabilirim.
Merhaba
SilHayırlı olsun, hangi bayiden aldığınızı paylaşırmısınız. Oradanda fiyat almak istiyorum.
Öncelikle bu değerli inceleme için teşekkürler. Peki 2012 modelinin çok belirgin bir tasarım farkı var mı? Ben mi göremiyorum? Çünkü fiyat olarak 2013'e göre hayli uygun.
YanıtlaSilSelamlar,
Sil2012 model araban yeni kasa. Yani 2013 modelle hiç bir farkı yok.
Satılamamış araçlar hala vw'nin elinde mevcut bu yüzden bu fiyatlara satın alınabiliyor.
=)
O zaman o kadar da kötü bir seçim değil. Sonuçta ruhu olan bir araç. :)
Silbu arada vw nihayet opsiyon listelerini sitede yayınlama zahmetine katlanmış
YanıtlaSilhttp://binekarac.vw.com.tr/fiyat-the-beetle.aspx
Sonunda.
Silarkadaşlar ben 1 ay önce 160 hp olanını aldım çok ta memnunum 0 -100 ü 7 sn son hız dada 240 km yi gördüm fakat tek sıkıntısı yakıtı şehir içi 10 lt buluyor eğer 120 yi geçmezseniz uzun yolda da 6 lt altına inmiyor.
YanıtlaSilKoltuk döşemesi arıyorum bulamıyorum. Bilginiz varsa paylaşır mısınız?
YanıtlaSilart car oto besiktas. deri ve suni deri dosemelerini yapiyor, isciligi de bayagi basarili. suni deri 1200 deri ise 2200 tl civarlarinda. ama isciligi cok iyi.
SilAtatürk Oto Sanayide Mevlüt Usta diye birini duydum ama gidemedim.
YanıtlaSilselamlar, yokuş çıkarken zorlanıyor mu acaba? geriye doğru kayma yapıyor mu?
YanıtlaSilYokuş kalkış desteği bulunduğundan geriye kaymıyor. Zorlanmaysa yokuşa ve yüke bağlı olarak cevabı değişecek bir konu.
Silyanıt icin cok tesekkurler. bizim eve cıkan yokus cok dik, ortalama % 75lik bir eğimi var kışın da çok buz tutuyor. bu durumda jeep gibi bir araç mı düşünmeliyim sizce?
YanıtlaSilkar lastigi isinizi gorur sanirim
Sil%75 yaklaşık 35 derece ediyor ki ciddi bir yokuş. Bir de buz tutuyorsa iş tork ve güçten ziyade çekiş sistemi ve lastiklere geliyor.
Silarkadasim 1.2 olanini almisti, kullandim ve dogus'a gittim. vw'nin hic bir arabasini sevmedim simdiye kadar ve vw'nin gereksiz pahali bir marka oldugunu dusunuyorum fakat beetle fiyat performans denklemi kurulacak bir araba degil. benim aldigim 1.4 motorlusu. arabada benim gordugum iki sorun var ki bunlarda buyutulecek seyler degil. birincisi dsg cok iyi fakat arnavut kaldirimli yollarda veya direksiyonu kirip gaza bastiginizda ses yapiyor ( servis bunu dsg'nin kuru sanziman olmasina bagliyor) ikincisi ise koltuk cok asagida.
YanıtlaSilTurbo'su cok basarili, 2.5 bar turbo herkesin yapabilecegi bir sey degil. yol tutusu da basarili fakat onden cekisli bir arabadan ne kadar yol tutusu beklediginize bagli. 150 km ye kadar kafaniz rahat daha sonrasi ise biraz sikintili. 150 den sonra ufaktan kesiliyor 180 den sonra duruyor. gaza yuklenince 200 u 210 u goruyor fakat cok yavas.
ayrica sehir ici yakit tasarrufu yok, verilere sakin kanmayin. eger sikisik trafikte yol aliyorsaniz en iyi ihtimalle 100km de 8 lt yakarsaniz. o da cok cok iyimser bir ihtimal.
arkasindaki kanat 120 km uzerine ciktiginizda 450 kg ye kadar bir downforce uyguluyor . 1.2 ve 1.6 tdi de bu kanat yok, sekil olsun diye taktirmak isterseniz de cok ugrasmaniz lazim.
daha da yazilacak cok sey var ama bitirirken tavsiyem eger alacaksaniz kesinlikle fender ses sistemi ile alin. inanin buna degecek, hele bir de ipod baglantisi da alirsaniz dadindan yinmez.
Tüketim zaten aşırı beslemeli benzinli motorların ortak sorunu. Rejimde çalışırlarsa değerler çok düşük oluyor ama alt ve üst sınırlarda değerler kötü.
SilSpoiler değerleri biraz abartılı olmuş. 996 kasa kodlu Porsche 911 Carrera'nın 250 km/s'te sunduğu arka aks downforce 122 kg. 120 km/s - 450 kg Formula 1'i zorluyor.
aynen dediginiz gibi. 450 kg bana da fazla geldi fakat yabanci bi sitede okumustum. acaba 150 miydi ? yalniz turbosu cidden iyi ama hizlanma aninda yol tutusu ve kontrol bir o kadar kotu. sene sonunda yeni yazilimi resmi olarak vw servislerine geliyormus. sanirim 210 beygir olacak arac, mumkun olursa yaptirmayi dusunuyorum fakat 160 ile boyle olan 210 ile nasil hizlanma aninda yolda kalir orasini cok merak ediyorum.
Sil120 km/s gibi düşük sayılabilecek bir süratte 100 kg'ın üzerinde olacağını zannetmiyorum o küçük spoiler ile.
Sil1.4 TSI için ABT'ın 210 beygir kiti var. Onu getirecektir Volkswagen de.
120-130 km hizla uzun yolda yakit 7.0 ila 7.2 lt lerde gidip geliyor. biraz daha alti degerlerde 6 lt leri goruyor ama hizlanma ani ve sikisik trafikte v6 araclardan fazla yaktigina eminim ( bir onceki aracima istinaden soyluyorum)
YanıtlaSil2.0 ini cok merak ediyorum ve keske arkadan itis olsaymis diyorum.
merhaba.. 2013 beetle design aracın bijon aralığı hakkında yardım alabilir miyim. teşekkürler.
YanıtlaSil5x112.
YanıtlaSilMerhaba, ben yakın zamanda Beetle almayı istiyorum, acaba Beetle ın bu son kasası ne zaman yenilenecek, bilginiz var mı? Teşekkürler...
YanıtlaSil2011 yılından beri üretiliyor yeni kasa. Bu nedenle 2015 yılı içerisinde bir makyaj beklenebilir. Volkswagen'in makyajları zaten genelde yüzeysel oluyor. Bir de Beetle gibi ana hatları değişmeyecek bir araç olması nedeniyle farklılıklar daha da az olacaktır.
Silmerhaba, kalkış ara hızlanma ve son sürate sürekli dikkat eden kullanıcılar fabrika yakıt tüketim değerlerini yakalayabilirler mi ? ya da yaklaşabilirler mi ? bunu merak ediyorum
YanıtlaSilYaklaşabilirler. Tabi burada trafik durumu da çok önemli. Ne kadar dikkat edilirse edilsin bir İstanbul trafiği normalin üzerinde kalabalık örneğin.
SilMercedes'in Almanya'da yaptırdığı test sürüşünde E300 Hybrid kullanmıştık. Biz ne kadar tüketebilir diye bakarken Alman takımlardan birisi dikkatli kullanarak şehir içi, köy ve otobandan oluşan yaklaşık 200 km'lik karma parkuru 4.1 litre/100 km ortalamasıyla tamamladı. Aracın resmi dokümanlarda açıklanan ortalama tüketim değeri 4.2 litre/100 km.