8 Mart 2013 Cuma
ALPINA B3 Biturbo
ALPINA etkileyici modeller tanıtmaya devam ediyor. XD3 Biturbo'nun ardından BMW 3 Serisi'ne yönelen firma yeni B3 Biturbo ile 335i'den M3'ü kıskandıracak performans elde etmeyi başarmış.
Sade görünümünü koruyan otomobilde ALPINA'nın bilindik gövde grafikleri kullanılırken 20 inç çaplı jantlar, splitter, spoiler, mavi renkli kaliperler ve dörtlü egzoz çıkışı kullanılmış.
İç mekanda mavi renkli gösterge paneli, ALPINA logolu direksiyon simidi, koltuk sırtlıkları ve kapı eşik kaplamaları ve sınırlı üretim plakası dışında görülebilen tek farklılık mavi renkli dikiş iplikleri.
Süspansiyon sistemine sertlik ayarı eklenen aracın fren sistemi de modifiye edilmiş. Önde 370, arkada 345 mm çaplı disklerle donatılan sistemde 4 ve 2 pistonlu, maviye doyanmış kaliperler kullanılmış.
Otomobilin 3 litre hacimli motoru çift turbo besleme yardımıyla 410 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Hem sedan hem de station wagon gövde seçenekleri bulunan araç arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.
Arkadan itişli sedan modeller 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken dört tekerlekten çekişli modellerde bu süre 4 saniyeye iniyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan araçların maksimum sürati 305 km/s. Start/Stop sistemiyle donatılan B3 Biturbo'nun ortalama yakıt tüketim değeri arkadan itişli versiyonlar için 7.6 litre/100 km olarak açıklanırken dört tekerlekten çekişli araçlar için 7.9 litre/100 km.
M3'ün korkacağı bi durum yoktur. lakin araç zaten M3'ten pahalıdır.
YanıtlaSilFiyatı açıklanmamıştı en son fakat daha pahalı bile olsa M3 gibi bir araç alanlar eminim performansı fiyatın önüne koyacaklardır.
SilSedan ve Touring seçeneklere sahip olması, daha yüksek performansı, daha düşük yakıt tüketimi ve dört tekerlekten çekişli olarak da alınabilme lüksü çok daha arzu edilir kılıyor.
Bir de aracının sleeper olmasını sevenler var ki onlar için tam bir rüya.
bunun 4 cekislini almak lazim.
YanıtlaSil