27 Şubat 2013 Çarşamba
Volkswagen Golf GTI
Geçtiğimiz hafta Golf ailesinin en sportif Diesel modelini tanıtan Volkswagen beklendiği gibi efsanevi isim GTI'ı da Cenevre'de sergileyeceğini açıkladı. Geçtiğimiz yıl tanıtılan konsept modelden çok farklı olmayan otomobil ile birlikte üç kapılı Golf'ün de şekli kesinleşmiş oldu.
Konsept modelinden alınan sportif ön tamponunu GTD ile paylaşan aracın GTI logolu ön panjurunda da kırmızı şerit dikkat çekiyor. Farklı yan etekler ve 17 inç çaplı jantlara sahip olan otomobilde kırmızı fren kaliperleri, koyulaştırılmış stoplar, küçük bir difüzör ve çift çıkışlı egzoz sistemi standart olarak sunuluyor.
İç mekan tasarımı GTD'ninkinden farksız olan aracın GTI logolu çok fonksiyonlu direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilirken yan destekleri yüksek koltuklarda ekose desenler dikkat çekiyor. Tavanın iç kısmını siyah renkte sunan Volkswagen yaşam alanında kırmızı renkli ambiyans ışıklandırması kullanmış.
1.351 kg ağırlığa sahip olan otomobilin standart versiyonlarında 312 ve 300 mm çapında fren diskleri kullanılırken Performance paketiyle birlikte çaplar 340 ve 310 mm'ye yükseliyor.
Standart araçta görev yapan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli ünite 220 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 246 km/s olarak açıklanıyor. Ford Focus ST ile başabaş olan bu performans verilerini 6 ileri vitesli manuel şanzımanla elde edebilen otomobil standart haliyle 100 km mesafede ortalama 6 litre benzin yakarken 6 ileri vitesli DSG ile tüketim değeri 6.4 litre/100 km'ye ulaşıyor.
Performance paketiyle birlikte torku değişmeyen aracın gücü 230 beygire yükseliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati de 250 km/s'i buluyor. Manuel şanzımanlı modellerinde aynı tüketim ortalamasını sunan Performance paketli modellerin DSG ile ulaşabildiği ortalama 6.5 litre/100 km.
Bütün versiyonlarında Start/Stop sistemi standart olarak sunulacak olan Golf GTI modellerinin fiyatları Almanya pazarında 28.350 Euro seviyesinden başlayacak.
vw nin genel olarak tasarımlarını sıkıcılıktan öldürücü buluyorum. golf bir bayma tanrısı ama detayda 3 beğendiğim tasarım oldu; stop, jant ve direksiyon.
YanıtlaSilo koltuk tasarımı nedir öle ya!!!
YanıtlaSilİlk nesil GTI'dan beri sunuluyor ekose desen. Türkiye'de araçların çoğu deri koltuklu olduğundan çok göremiyoruz.
SilYurtdisinda bunun kirmizisini gordum ve yanlis hatirlamiyosam 5 kapiliydi.stoplari gece mukemmel duruyor keske vergiler biraz daha insancil olsaydi da cekebilseydik bitane...
YanıtlaSil