16 Ocak 2013 Çarşamba
Lexus IS Serisi
Bu yıl Detroit otomobil fuarında tanıtılan yüksek güçlü otomobiller ve konseptler arasında biraz sönük kalan araçların başında Lexus markasının en küçük modellerinden IS ailesi geliyor.
Tamamen yeni bir nesil olan 2014 IS serisi eskisinden daha dinamik bir görünüm sunuyor. Küçültülen farlarının altına eklenen LED aydınlatma sayesinde bu kısım sanki daha büyükmüş gibi algılanırken son zamanlarda bütün Lexus modellerinde görebildiğimiz içbükey altıgen ön panjur bu araçta da kendisine yer bulmuş.
Sportif bir ön tampon tasarımına eşlik eden keskin yan etek çizgileri dinamik görünümü sürdürürken jant seçenekleri de bu havayı değiştirmeyecek şekilde tasarlanmış. LED stopların arkadan görünümü birçok aracı andırsa da otomobilin yan kısmına baktığımızda bu parçaların yan eteklerin yükseldiği yere doğru alçaldığı görülebiliyor. Bagaj kapağının ucu bir spoiler şeklinde tasarlanan otomobilin arka tamponuna da bir difüzör eklenmiş.
İç mekanda büyük bir sürpriz sunmayan IS serisi bu kısımda diğer Lexus modellerinden alıştığımız çizgilere sahip. Deri döşemenin yanında şık alüminyum kaplamalar sunan iç mekanda oldukça yatık bir tasarıma sahip orta konsol dikkat çekiyor.
Aileyle birlikte F-Sport donanımını da tanıtan Lexus bu paketle birlikte daha sportif ayarlı süspansiyon ve direksiyon sistemleri, daha agresif görünümlü ön tampon, petek desenli ızgaralar, LFA'dan alınmış gibi duran koyu renkli jantlar ve kişiselleştirilebilen gösterge tablosu, metal kapı eşik kaplamaları, direksiyon arkasına yerleştirilen vites değiştirme kulakçıkları, metal pedal seti ve bol bol F-Sport logosu sunmakta.
Üç motor seçeneğiyle satılacak olan otomobilin IS250 ve IS350 modellerinde görev yapan 2.5 ve 3.5 litre hacimli üniteleri Toyota ve diğer Lexus modellerinden de tanıyoruz. IS300h modelinde kullanılan hibrit ünitenin benzinli motoru da 2.5 litre hacimliyken karma kullanımda üretilen güç 220 beygir. Donanımına 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da katılan IS ailesi arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek.
konsol leş, dışı çok güzel de o motorlar bize hiç uymuyor. audi mercedes bmw den bıkmışken ne güzel olurdu
YanıtlaSillexus abartmis harika olmus. concept diye sunsalar kimse sesini cikarmazdi adamlar seri uretime sokmuslar. bence sahane.
YanıtlaSilBen pek beğenmemiştim dış görünüşünü ama genelde olumlu tepki alıyor.
YanıtlaSilavrupa'da cok satar bu bak gorucez ciksin bi. o eski yaslilarin mercedesten sonra ikinci tercihi olan lexus gitmis yerine canavar gelmis. o nasil bir on dizayndir
YanıtlaSilf30 en iyisi bence ama farklı olmak için bunu tercih ederim. tabi motoru uygun olsaydı.
YanıtlaSilAmerika'da yasiyorum, 2 ay olmadi bmw 428 alali. Gecen hafta abim icin IS bakmaya gittik, arabanin ic mekani benim bmw'den cok daha guzel, dis tasarimi da 4 kapi olmasina ragmen nerdeyse 4 serisi kadar (her ne kadar dizayn goreceli bir zevk olsa da) guzel. Bekledigimden cok daha iyi bi araba.
YanıtlaSil