13 Aralık 2012 Perşembe
Mercedes-Benz E Serisi
Hafta başında ilk fotoğrafları basına sızan makyajlı Mercedes E Serisi'nin resmi tanıtımı yapıldı. İlk olarak A.B.D. ve İngiltere pazarlarında satılacak olan modelleri tanıtılan otomobilin görünümünde olduğu gibi kaput altında da farklılıklar var.
Yumuşatılmış ön görünümünde LED gündüz aydınlatmasına sahip tek parça farları dikkat çeken E ailesinin tampon ve kaputu da yeniden şekillendirilmiş. Yeni jant seçenekleriyle sunulacak olan otomobilin arka kısmında tampon ve egzoz çıkışları rötuşlanırken farların LED tasarımları değiştirilmiş.
Ana hatları değişmeyen iç mekanda da yumuşatılmış köşeler dikkat çekiyor. Havalandırma ızgaralarının kenarları daha yuvarlak hatlı bir tasarıma sahipken ortada bulunan ızgaraların arasına analog saat eklenmiş. Ön koltuklar arasına bulunan konsolun kenarları artık metalik kaplamayla alınabilirken orta konsolun üst kısmında bulunan ekranın da yan kısımları yuvarlatılmış.
Donanımı zenginleşen E Serisi'nin elektronik güvenlik sistemlerinin arasında yer alan çarpışmaya hazırlık sistemi PRE-SAFE ve PRE-SAFE PLUS, mesafe kontrollü hız sabitleme sistemi DISTRONIC PLUS, aktif fren ve uzun far asistanlarıyla şeritte kalma asistanı elden geçirilerek daha verimli çalışmaları sağlanmış. Süspansiyon sisteminde de yenilikler yapılan seride donanıma Bang & Olufsen ses sistemi de eklenebiliyor.
Motor seçeneklerine bakıldığında gamın girişinde yapılan değişiklikler dikkat çekiyor. Tamamı Stop/Start donanımına sahip olan üniteler turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli üniteyle başlıyor. E200'de 184 beygir güç üretebilen motor E250 modelinde 211 beygir gücünde.
2.1 litre hacimli turbo Diesel motor E200 CDI'da 136, E220 CDI'da 170 ve E250 CDI'da 204 beygir güç üretmeye devam ederken E350'de kullanılan 3.5 litre hacimli v6 ünite 306 beygir güç üretebiliyor. Amerika kıtasında satılan E400 Hybrid modelinde aynı motor 27 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla eşleşirken Avrupa'da E500 ismiyle bilinen E550'de kullanılan 5.5 litre hacimli v8 ünite 408 beygir güç üretmeye devam ediyor.
bunun on far tasarimi bana yanilmiyorsam bir onceki versiyon olan s class in farlarini hatirlatiyor. hani kedi goz sanki 2 tane gibi ama ic ice girmis kaynasmis.. led ler ile falan fena olmamis aslinda. tamam 2 parcali hali klasik idi aracin imzasi idi ama bunu da yerin dibine sokmaya gerek yok diye dusunuyorum.. arka kismi pek degismemis ve acikcasi pek heyecanlandirmiyor beni..
YanıtlaSilne yapsalar boşş. hele o station wagon nedir dandik amerikan station wagonları gibi.
YanıtlaSilne makyajsız ne makyajlı bu aracın arka kapının arkasında kalan tüm kısım sanki 1 saatte tasarlanmış gibi, çok düz, sıradan, audi sevmem ama A6 yı bile tercih ederim buna 5>A6>E
YanıtlaSilarka tekerleğin üstünde kapıdaki sevdiğim yuvarlak çizgiyi kaldırmalarını hoş bulmadım
YanıtlaSilMakyajlı E serisi E200 1.6 156HP'lik motorla birlikte geliyor haberiniz olsun. C ve A serisinde kullanılan 1.6 litrelik üniteyi artık E seriside kullanmaya başladı...
YanıtlaSilAvrupa gamında bazı farklılıklar olacak. O nedenle yazının başında belirttim ilk tanıtılan modellerin hangi pazarlarda satılacağını.
YanıtlaSil1.6L 156 bhp E200'ün tahmini fiyatı ne olur? 110-120?
YanıtlaSil135.000 TL gibi bir tahmin yürütüyorum bugünün fiyat listesine bakarak. Tabi aracın gelmesine daha 5 ay var. O zamana kadar neler olur bilemiyorum.
YanıtlaSilabartmıyorum a sınıfı burun/yüz tasarımı daha olgun
YanıtlaSilfarklı sınıftalar ama base 328i 8AT ve base 1.6 E200 MT yakın fiyata sahip olacaklar yani, E nin standart donanımının 3 ten yüksek olacağını da düşünürsek hangisi daha iyi bir seçim olur?
YanıtlaSilİhtiyaçlara göre farklılık gösterecektir seçim. Şahsen ben, mümkün olduğu kadar kompakt ve sportif bir araç kullanmak isterim. Bu nedenle de BMW daha mantıklı benim için.
SilBunun yanında büyük iç hacim, daha büyük bagaj hacmi isteyip daha düşük performansla yetinebilecek kişiler tabii ki Mercedes'i seçseler daha mantıklı olur.
1.6 ve dizellere çok kar koyuyorlar
YanıtlaSilE Serisi'nde bir ara 2.1 litre hacimli Diesel modellerde minimum karla çalışılıyordu. Bu sayede satılıyorlardı zaten. 1.8 benzinli modellerden çok daha pahalı değillerdi ki vergi farkıyla durumun tersi olması gerekiyordu.
Silyeni mondeo türkiye'ye ne zaman gelecek bilen var mı?
YanıtlaSilAvrupa pazarı için yaz deniyordu. Test araçlarımdan birisi şu anda.
Silbu aracın arka koltuk kafalarında böyle donanım olduğunu bilmiyordum şahane olmuş.
YanıtlaSil