12 Eylül 2012 Çarşamba
Peugeot RCZ R
Zagato tarafından tasarlanan coupé modeli RCZ'nin makyajlı yüzünü tanıtan Peugeot aynı araca daha güçlü bir versiyon daha ekleyeceğinin müjdesini de verdi.
Tasarım olarak makyajlı RCZ ile aynı olan otomobilin konsept versiyonunda mat siyah gövde boyası, daha büyük bir spoiler, bakır renkli detaylar ve modele özel jantlar kullanılmış. İç mekanda da çeşitli farklılıklar olacağını açıklayan Peugeot bu bölgenin fotoğraflarını henüz paylaşmadı.
Süsüpansiyon sisteminin standart RCZ'de kullanılandan farklı olacağını belirten Peugeot yetkilileri limitli kaydırmalı diferansiyelin de standart donanımda sunulacağını açıkladı.
Kaputunun altında görev yapan turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli benzinli motor 260 beygir güç üretebilen aracın performans konusunda bir eksiği olmayacak gibi görünüyor. Hatırlayacağınız gibi bu motor geçtiğimiz şubat ayında Citroën DS4 Racing konseptinde tanıtılmıştı.
1.6 motor turkiyede satar hele bu beygir ile performans meraklilarini cekecektir kendisine. tasarim farkliligi kismini okudum ama sanirim belirtilmemis. cogu firma normal arabanin performans serisini cikardiginda egzozlari 2ye katliyor 2 tarafa da koyuyor. rcz z de bu olacak mi? bir bilginiz var mi Onur bey?
YanıtlaSilkucuk bir not: kosept versiyonu yazmissiniz, alay etmek amacli degil de daha duzgun gorunmesi icin uyarayim dedim.
internette kucuk bir arastirma ile soruma cevap aldim, her 2 yanda tek uclu bir egzoz sistemi kullanilmis konsept modelde. umarim seri uretim versiyonunda gorebiliriz bu hos ozelligi.
YanıtlaSilHeyecanlı bir şekilde yazınca olabiliyor hatalar. Düzelttim.
YanıtlaSilEvet, DS4 Racing'de kullanılanla aynı olacak egzoz çıkışları. İki yana büyük çaplı.
Hatta ben de koyayım fotoğrafı da daha açıklayıcı olsun.
YanıtlaSil:) bu arac seri uretime gecer ve eger fiyatta abartmazlarsa beni peugeot musterisi yapar. ancak o 1.6 motora cok degil mi bu guc? onden cekisli de olacak surus dinamikleri nasil olur acaba. siz focus rs de sanki o araca bu kadar guc fazla gibi demistiniz yanilmiyorsam. 260 beygir de buna fazla gelmesin?
YanıtlaSilDüzgün bir diferansiyelle makul bir kullanımı olacaktır. Turbo besleme harikalar yaratıyor gerçekten de. Blok yeterince dayanıklı üretilirse pek sorun olacağını zannetmiyorum ama modifikasyona çok yer kalmayacağı kesin.
YanıtlaSilSadece manuel şanzımanla sunulmayacak olsa ben bile gider alırdım ama çekilmez İstanbul trafiğinde şimdi :)
ahahaha :) umarim dediginiz gibi blok yeterince dayanikli uretilir ve hem tuketici hem uretici kazanir. peugeot'nun malum gecmisinden dolayi fazla guvenmiyordum kendisine. dayaniklilik gibi konularda ikide bir sorun cikarmasini falan kafaya takiyordum. ayrica fikrinden asla caymayan babam, ki yillarin soforudur 'araba alacaksan almandan sasmayacaksin' laflariyla buyuyunce fransiz markalarina pek guven kalmiyor. ama sanirim gunumuzde artik oyle cok bir ucurum yok. tamam kalkip bentley ayarinda yapiyorlar demiyoruz da hani o parayi verdikten sonra pisman etmezler heralde diye umuyorum.
YanıtlaSilEvet, özellikle motorlar konusunda büyük uçurumlar kalmadı kalite olarak. Hatta PSA grubu 1.6 motorunu BMW'ye satabiliyor.
YanıtlaSil