17 Ağustos 2012 Cuma
Kia Sorento
İlk fotoğrafları basına iki ay önce dağıtılan Kia Sorento'nun detayları da yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Daha şık bir duruşa sahip olan yeni modelin Avrupa'da satılacak olan motor seçenekleri arasında Türkiye için de iyi haber var.
Hava sürtünme katsayısı 0.34 (cX) seviyesine çekilen aracın sadeleştirilen hatları daha tok bir görünüm sunarken motor ve donanımına göre çapları 19 inçe ulaşan jantları şık bir görünüm sunmakta. LED gündüz farları ve stopları artık günümüzün standartları arasında bulunurken panoramik cam tavan da donanımda mevcut.
Yolcularını, daha küçük modellerde de kullanılan tasarım anlayışıyla şekillendirilmiş kokpitle karşılayan Sorento yine bu modellerden alınan direksiyon simidiyle iç mekanda bir sedan havası yakalayabilmiş. Deri döşeme, ahşap kaplama ve metal görünümlü süslemelerin yanında metal pedal seti sunulması da hoş bir dokunuş olmuş.
Yüksekliği 10 mm alçaltılarak iç mekana ulaşımı kolaylaştırılan aracın ikinci koltuk sırasında 30, üçüncü sıradaysa 9 mm'lik diz mesafesi artışı sağlanmış. Elektronik yardımcıları da zenginleşen Sorento'da şeritte kalma asistanı, kör nokta uyarısı, geri görüş kamerası ve hill holder bulunuyor.
Opsiyonları arasına elektrik kumandalı, ısıtma ve havalandırma fonksiyonlarına sahip ön koltuklar, ısıtmalı ikinci sıra koltuklar ve üçüncü koltuk sırası için havalandırma ızgaraları da eklenen Sorento'nun büyüyen fren diskleri artık 320 mm çaplı.
Amerika kıtasında satılan modellerde bulunan 2.4 ve 3.5 litre hacimli benzinli motorları 174 ve 280 beygir güç üretmeye devam edecek olan Sorento'nun Avrupa'da satılacak olan 2.4 litre hacimli benzinli motoru 192 beygir güç, 242 Nm tork üretebilirken 2.2 litre hacimli turbo Diesel ünite 197 beygir güç, 436 Nm tork üretebilmekte.
Türkiye'nin garip vergi sisteminde değeri astronomik olarak artan bu motorların yanında sunulacağı açıklanan 2 litre haicmli turbo Diesel üniteninse 150 beygir gücünde olacağı açıklandı. İki ve dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek olan Sorento'nun hem otomatik hem de manuel şanzımanlı modelleri 6 ileri vitese sahip olacak.
Ici her zamanki gibi dandik.
YanıtlaSilKısaca özetlemiş arkadaş. Bencede öyle fakat yeni nesil daha da sade ve fakirleştirilmiş. Sanırım KIA yönetimi Sorento'nun üstüne konumlandıracakları SUV'lerden dolayı bu aracı iyice gözden çıkarmışlar. Ayrıca 2.0 dizel 150bg ve 6 ileri vitesler rakiplerindeki güç ve aktarma oranlarının çooook gerisinde..
YanıtlaSil