14 Temmuz 2012 Cumartesi
Škoda Rapid
Geçtiğimiz ay seri üretim modelinin ilk fotoğrafları su yüzüne çıkan hatchback Rapid'in detaylı verileri açıklandı. İç mekan fotoğrafları da dağıtılan araç büyük bagajıyla aileleri hedefliyor.
Köşeli dış tasarımıyla Škoda'nın yanında Volkswagen'in diğer markalarıyla da benzer bir karakteristik yapıya sahip olan Rapid'in görünümü heyecan vermese de kötü de değil. Kalın C sütunuyla birleşince oldukça kalkık duran arka kısmı 550 litrelik bir bagaja ev sahipliği yapan otomobilin hatchback yapısı bu alana ulaşımı kolaylaştırıyor.
İç mekanında tipik Volkswagen ailesi tasarım anlayışı hakim olan aracın kumanda elemanları ve yerleşimleri tanıdık. Köşeli havalandırma ızgaralarına sahip olan Rapid'in üst donanım seviyelerinde ısıtmalı ön koltuklar ve navigasyon sistemi gibi donanımlar bulunacak.
4.483 mm boya, 1.706 mm ene ve 1.461 mm yüksekliğe sahip olan araç 2.602 mm aks mesafesi sunuyor. 550 litre hacimli bagajı arka koltukları katlanarak 1.490 litreye ulaşan aracın arka koltuklarında sunduğu diz mesafesi de sınıfının en iyisi.
Zengin motor seçeneğiyle satışa sunulacak olan Rapid'in 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorunun 90 ve 105 beygir güç üretebilen versiyonları sırasıyla 230 ve 250 Nm tork üretebilirken 1.2 litre hacimli benzinli motor üç değişik güç seviyesi sunuyor.
Atmosferik emişli versiyonu 75 beygir güç, 112 Nm tork üretebilen aracın TSI modelleri 86 ve 105 beygir güç üretebiliyor. Bu motorların maksimum tork değerleriyse sırasıyla 160 ve 175 Nm.
Daha fazla performans isteyen müşteriler için 1.4 litre hacimli TSI üniteyi de sunan Škoda bu modelde 122 beygir güç, 200 Nm tork sunuyor. Araçların motor seçeneklerine göre 5 ve 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman (DSG) tercih edilebiliyor.
Geçtiğimiz ay seri üretim modelinin ilk fotoğrafları su yüzüne çıkan hatchback Rapid'in demişsin yazının başında. sanırım sedan demek istedin???
YanıtlaSilHayır, hatchback demek istedim.
YanıtlaSilvw grubunu sevmesem de bu arac cidden alinir olmus. motor secenekleri donanimi ve hacmi konusunda cok basarili. ama dsg den uzak durmak lazim hakkinda pek guzel seyler soylenmiyor.
YanıtlaSilaraç liftback fakat hatchback diye başlamışsınız?
YanıtlaSilDSG hakkında güzel şeyler söylemeyenlerin başında da ben geliyorum zaten :) Polo testinde söyledim çokça.
YanıtlaSilLiftback de Hatchback'in bir kolu zaten. Önemli olan sedan olmaması.
o direksiyonun hali nedir ya. cok kotu ve basit duruyor. onun disinda fena degil. led aydinlatmalar da makyajla gelir bir kac sene sonra sanirim.
YanıtlaSilhoş olmuş, jetta'dan daha iyi duruyor. acaba superb'deki gibi hem sedan hem liftback kullanma seçeneği var mıdır ki?
YanıtlaSilOctavia'dan küçük olduğundan sedan kullanım opsiyonu olmaz diye düşünüyorum. Hatta fotoğraflarına bakacak olursak arka silecek bile opsiyon olacak gibi.
YanıtlaSilyeni octavia değil mi bu? 70-80 bg motor kompakt arabayı çekmez, sonra ağlarsınız.
YanıtlaSilhatchback-sedan tartışmasına gelirsek araba bildiğin sedan, en fazla notchback.
Octavia ile Fabia arasına konumlandı Rapid. Hatchback tartışmasına da gerek yoktu zaten bagaj kapağı, camıyla birlikte açılıyor.
YanıtlaSil