1 Nisan 2012 Pazar
BMW i8 Spyder
BMW'nin i8 ailesi genişliyor. 2009 yılından bu yana değişik isimlerle karşımıza çıkan araç coupé versiyonundan sonra üzeri açılabilen konsept modeline de kavuştu.
Görünümü coupé konseptiyle aynı olan Spyder'ın camları geriye doğru daralırken kapıları yukarıya doğru açılmaya devam ediyor. Tamamı LED teknolojisi kullanan aydınlatma grubunun yanında gövdesi üzerinde de LED ışıklandırmalar bulunan araca yerleştirilen yan aynaların, seri üretime coupé versiyonunkinden daha yakın büyüklüğe sahip olduğu görülebiliyor.
4.480 mm boya, 1.208 mm yüksekliğe, 1.922 mm genişliğe ve 2.650 mm'lik aks mesafesine sahip olan aracın bagaj hacmi sadece 100 litre. İki kişilik oturma kapasitesi sunan otomobilin ağırlığıysa 1.630 kg olarak açıklandı.
İç mekanı fütüristik çizgilerle dikkat çeken i8 Spyder'ın çok az düğme barındıran orta konsolu üzerine büyük bir ekran yerleştirilirken göstergeler, havalandırma ayarları gibi dijital. İnce yapılı havalandırma kanallarına sahip olan aracın ince yapılı koltuklarına çift renk kombinasyonu uygulanmış.
Üzeri açılmayan kardeşi gibi prizden şarj edilebilir bir hibrit olan Spyder'da görev yapan 131 beygir gücündeki elektrik motoru gücünü ön tekerleklere aktarırken turbo beslemeye sahip 1.5 litre hacimli benzinli motorun ürettiği 233 beygir güç arka aksa iletiliyor. Karma olarak 354 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen motorlar aracı 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaştırırken 250 km/s'te elektronik olarak sınırlanan maksimum sürate ulaşmasını da garanti altına alıyorlar.
Sadece elektrikli olarak kullanıldığında 30 km menzil sunabilen aracın ortalama tüketim değeri 3 litre/100 km olarak açıklanırken bataryalarının şarj süresi 1 saat 45 dakika olarak belirtildi.
Motor harika keske diger araclarda bu motoru sunabilse
YanıtlaSilYavaş da olsa güçleniyor hibritler. Küçük hacimli içten yanmalı motora sahip olanların güçlenmesi ve güçlü olan motorların da küçülmesi yakındır.
YanıtlaSilbu teknolojilere ileri duzeyde ihtiyacimiz var dunya olarak ama her yeni teknoloji gibi ates pahasilar. toyota yaris hsd auris hsd ve prius gibi modeller sirf hibrid olduklari icin asiri bir fiyat artisina maruz kaliyor ve bu diger araclar/markalar icin de gecerli. bu teknolojilerin yayginlasip olagan hale gelmesi lazim yoksa kirlilikten olecez haberimiz yok. keske bizde de motor hacmine gore degil co2 emisyonuna gore vergi alinsa araclardan.
YanıtlaSilOlur mu hiç. O zaman cep doldurmak için değil, mantıklı bir iş yapılmış olur.
YanıtlaSil