22 Mart 2012 Perşembe
Mercedes-Benz GLK Serisi
Mercedes'in arazi araçları ailesinin en küçük üyesi GLK makyajlandı. Dışarıdan bakıldığında ön kısımda oğunlaştığı görülen değişim iç mekanda da dikkat çekici bir şekilde yaşanmış.
Daha yumuşak hatlara sahip olduğu görülen ön yüzü yine de sportif görünmeyi başarabilen aracın LED gündüz farları entegre edilmiş ön aydınlatma grubunun şekli değişirken ön panjur da daha yuvarlak hatlı olacak şekilde şekillendirilmiş. Alt kısmı kromajlı yeni ön tampon daha şık bir görünüm sunarken çapları 17 ile 20 inç arasında değişen jantlara yeni desenler eklenmiş.
Arkasına geçildiğinde burada yer alan tamponun da daha yuvarlak hatlara sahip olduğu görülürken kenarlara yerleştirilen reflektörler daha zarif bir şekil almış. Alt kısmı kromajlı tamponun haricinde şekilleri aynı kalsa da iç tasarımları değişen LED stoplar dikkat çekmekte.
Hatların yumuşaması iç mekanda da devam ediyor. Ahşap veya metal konsol kaplamalarıyla birlikte havalandırma ızgaraları da markanın diğer modellerine göndermeler yapacak şekilde tasarlanırken orta konsolda, ses sistemi kumandalarının altına yerleştirilen düğmelerden arazi kumandalarıyla ilgili olanlarının kenarlarına korumalar eklenmiş. Ürün gamının birçok modelinde kullanılan şık görünümlü direksiyon simidini de aracın donanımına katan Mercedes'in iç mekanda yaptığı en büyük yenilikse vites kolunu direksiyon kolonuna taşımak olmuş.
Motor seçeneklerinde bir yenilik göze çarpmayan GLK ailesinin 2.1 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 143, 170 ve 204 beygir güç, 350, 400 ve 500 Nm tork üretebilecek şekilde alınabilirken v6 motorlardan benzinli olanı 306, turbo Diesel olanıysa 265 beygir gücünde. Sırasıyla 3.5 ve 3 litre hacimli olan bu iki ünitenin maksimum tork değerleri de 370 ve 620 Nm.
En güçlü 3 modelinde dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunan GLK Serisi'nin Almanya başlangıç fiyatları 36.236 ile 50.100 Euro arasında değişiyor.
mersedes'in alınabilecek en mantıklı aracı
YanıtlaSilmercedes her aracı güzel bence ama türkiyede yaşadığımız gerçeği ile birlikte motorlarının rakiplerindekine göre vergi avantajına sahip olmaması türkiyede bu sınıfta alınabilecek en mantıklı araç değerini kaybettiriyor.rakipleri audi ve bmw nin 199x cc civarındaki motorları vergi avantajı sağlarken mercedes glk da en küçük motorun 2143 cc olması nedeniyle %80 den %130 fırlayan ötv işleri baya zorlaştırıyor.
YanıtlaSilgelelim yeni makyaja... aracın değişmeyen kapı kaput ve bagaj kapağının çizgileri hem makyajsız haliyle hem de makyajlı haliyle uyumlu. daha yuvarlak hatlara sahip olan tamponlar uyumu bozmamış. makyajlı halini sevdim ama o stoplar daha iyi olabilirdi.
o direksiyonun değişmesi allahın emriydi zaten ama mercedes alelade bir değişim yapmamış bence, en büyük değişiklik vites kolunun direksiyon kolonuna alınması makyajlarda pek alışık olduğumuz bişey değil.