9 Haziran 2011 Perşembe

Škoda Octavia vRS Bonneville Special


Çek üretici Škoda da 200 mil/s bariyerini aşmak isteyen üreticilerden birisi. Bu bağlamda Bonneville düzlüklerinde sürat denemesi yapacak bir Octavia modeli hazırlayan firma 322 km/s'e denk gelen sihirli sınırı geçmeye çalışacak.

vRS logosunun 10. yaşını kutlama amaçlı deneme modifiye edilmiş bir Octavia vRS ile yapılacak. Dışarıdan bakıldığında aerodinamik jantları, gövde süslemeleri ve alçaltılmış süspansiyon sistemiyle dikkat çeken aracın bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler iptal edilmiş.

Turbo beslemeye sahip olan 2 litre hacimli motoru 550 ile 600 beygir arasında güç, 450 Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli manuel bir şanzımana ve 1.450 kg'lık boş ağırlığa sahip.

Citroën DS3 Grey Matter


Citroën DS3 ailesi genişlemeye devam ediyor. Fransız markalarının ortak bir özelliği olan özel seri modeller bu aracı da daha dikkat çekici kılmayı başarıyor.

Aileye yeni eklenen füme renk seçeneğiyle sunulan Grey Matter siyah veya beyaz tavan seçeneklerine sahip. Tavan rengine boyanan jantları 17 inç çaplı olan aracın dış mekanında başka bir yenilik bulunmuyor.

İç mekanda tasarım anlamında bir yenilik sunulmazken deri döşeme, üst seviye ses sistemi, tam otomatik klima ve navigasyon standart donanıma eklenmiş.

120 ve 150 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli benzinli motor seçenekleriyle satılan aracın başlangıç fiyatı Avrupa'da 23.400 Euro olarak açıklanırken toplam üretim sayısı 750 üniteyle sınırlanmış.

Mercedes-Benz 60 Years Unimog


Mercedes, çok amaçlı arazi aracı Unimog'un 60. yaşını görkemli bir şekilde kutluyor. İlk örneği 1951 yılında üretilmiş olan aracın 2011 yılında görücüye çıkan konsept versiyonu fütüristik çizgileriyle dikkat çekiyor.

Üretilen ilk Unimog'da olduğu gibi açık bir kabine sahip olan konseptin kapıları da bulunmuyor. Rengi de tasarımı gibi zehirli ağaç kurbağasından esinlenmiş olan bu araç yeşil gövde rengi ve çıplak şasisiyle dikkat çekerken süspansiyon sisteminde görev yapan yaylar kırmızıya boyanmış.

Tek örnek olarak kalacağı kesin olan bu ilginç konseptin temellerindeyse güncel Unimog U5000 modeli bulunuyor.

Impul Nissan Juke


Nissan'ın aykırı tasarıma sahip modeli Juke piyasaya çıktığı günden bu yana büyük ilgi görüyor. Orijinal bir görünüme sahip olan bu araç için geliştirilen nadir görünüm kitlerinden birisini de Impul hazırlamış.

Ön tamponunun alt kısmına, aracın tasarımına uygun biçimde şekillendirilmiş bir splitter yerleştirilirken ön panjurun üzerinden geçerek farların arasına doğru uzayan şerit yenilenmiş. 19 inç çaplı jantlar sportif görünüme katkıda bulunurken yan etekler güçlü görünümü destekleyen unsurlar arasında.

Yan camlarına rüzgarlık eklenen aracın arkasına geçildiğinde bagaj kapağına entegre edilmiş dev spoiler dikkat çekerken tamponun alt kısmının yeni tasarımı ve paçalıklar gözden kaçmıyor.

Aracın 1.5 litre hacimli turbo Diesel ve 1.6 litre hacimli turbo benzinli motor seçenekleri için modifikasyon kitleri geliştirdiğini açıklayan firma teknik bilgi vermekten kaçınırken her iki motorun da tüketim değerlerini düşürüp canlılığını artırdığını açıkladı.

8 Haziran 2011 Çarşamba

Renault Clio Expression Eco


Fransız üretici Renault, popüler hatchback modeli Clio'nun en cimri versiyonunu tanıttı. Tasarımında bir değişiklik olmayan aracın tüketim değeriyse dikkat çekici.

Teknik iyileştirmelerin yanında start/stop, 15 inç çaplı, daha aerodinamik jantlar ve yuvarlanma direnci düşük lastiklerle donatılmış olan otomobilin 100 km mesafede elde ettiği ortalama tüketim değeri 3.6 litre mazot olarak açıklandı.

1.5 litre hacimli turbo Diesel motoru 88 beygir güç, 200 Nm tork üretebilen otomobilin CO2 salınımıysa 94 gram/km olarak gerçekleşmekte.

Mazda BT-50 Freestyle


Mazda'nın şık pick up modeli BT-50'nin kabin seçenekleri zenginleşti. 2011 Avustralya otomobil fuarında sergilenecek olan araçta teknik anlamda bir yenilik bulunmuyor.

Yuvarlak hatlı tasarımında bir değişim bulunmayan aracın dar arka kapıları geriye doğru açılarak giriş ve çıkışları kolaylaştırıyor. Arka koltukların alt kısımları eski modelinkinden 50 mm daha uzunken sırtlıklar 128 mm daha uzun.

Aracın en önemli gelişimiyse eskisinden 266 litre daha fazla hacim sunarak 1.453 litreye ulaşan kasası. Bu kasanın yanında arka koltukların sırtlıkları sökülerek ek yükleme hacmi yaratılabiliyor.

7 Haziran 2011 Salı

Mercedes-Benz M Serisi


2012 model yılı yenilikleri arasına yepyeni bir M Serisi de eklendi. Mercedes'in lüks SUV ailesi olan M otomobillere daha da çok benzeyen iç ve dış mekanıyla dikkatleri üzerine çekiyor.

Gerçekten de yeni M ailesine ilk bakıldığında bir SUV modelinden çok bir station wagon ile karşılaşılmış gibi oluyor. Markanın daha küçük ve alçak yapılı modellerinden alınmış gibi duran sportif ön tasarım geniş çamurluklarla yanda da kendisini belli ederken arkada tam bir station havası esiyor.

İç mekana geçildiğinde derli toplu bir kokpit tarafından karşılanan yolcular baklava desenli deri döşeme, bol bol ahşap kaplama ve ambiyans ışıklarıyla şımartılıyor. Diğer Mercedes modellerinden tanıdığımız radyo ve havalandırma kumandalarının altında büyük bir eşya gözü bulunurken eğlence sistemi, çekiş ve elektronik kontrollerin çoğu vites konsolundan kontrol ediliyor.

İlk etapta 3 motor seçeneğine sahip olacağı açıklanan aracın benzinli motoru 3.5 litre hacimli bir v6. 306 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen motorun yanında iki adet de turbo Diesel ünite görev yapıyor. Bu ünitelerden ilki 2.1 litre hacim, 204 beygir güç ve 500 Nm tork sunarken ikincisi 3 litre hacim, 258 beygir güç ve 620 Nm tork üretebiliyor.

Motordan bağımsız olarak bütün ailede dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulacak. Yol tutuşun iyileştirilmesi için aileyi sertlik ayarlı süspansiyon sistemiyle donatan Mercedes opsiyonel donanıma otomatik seviye ayarlı ve viraj dengeleyicili süspansiyonu da eklemiş.

Opel Astra GTC


Opel'in şık hatchback modeli Astra'ya üç kapılı kardeş geldi. Eskiden olduğu gibi beş kapılı versiyonundan daha sportif görünen aracın tasarımında ufak tefek yenilikler var.

Ana hatlarıyla beş kapılı kardeşinden çok farklı olmayan GTC'nin ön tamponu daha sportif bir tasarıma sahipken yan kısımda kapı kollarından başlayan yeni çıkıntılar arka çamurluklar üzerinden geçerek bagaj kapağı üzerinde küçük bir spoiler oluşturuyor. Karartılmış stopları birbirine yaklaştırılmış olan araçta sunulan standart spoiler seçeneği de artık daha büyük.

İç mekanı beş kapılı kardeşinden kopyalanan araçta çapları 17 ile 20 inç arasında değişen toplam 7 jant seçeneği sunuluyor. Donanıma eklenen bir diğer ilginç özellikse xenon farların dördüncü nesil örnekleri olmuş. Yönlendirilme özelliğine sahip olan farlar karşıdan gelen ışığa göre kendi aydınlatma şiddetlerini ayarlayabiliyor.

Süspansiyon sistemi, daha iyi bir yol tutuş elde edebilmek için yenilenirken araç yüksekliği de 15 mm azaltılmış. İz açıklıkları önde 40, arkada 30 mm artırılan aracın aks mesafesi de 10 mm artarak 2.695 mm'ye yükselmiş.

İlk etapta, tamamı turbo beslemeli dört motor seçeneğine sahip olacak Astra GTC'nin 1.4 litre hacimli motorunun 120 ve 140 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunuyor. Her iki ünite de 200 Nm tork sunarken 1.6 litre hacimli motor 180 beygir güç, 230 Nm tork sağlayabiliyor. 2 litre hacimli turbo Diesel motoru 165 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen Astra GTC'nin bütün motor seçenekleri standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzıman sunmakta.

3D BMW Z4


BMW'nin şık roadster modeli Z4'ün üzerinde çalışma yapan firmalar arasına 3D Design da katıldı. Sadece görsel modifikasyon paketi tanıtan firma motor kaputunun altına dokunmamış.

Ön tamponu altına ince bir splitter eklenen aracın yan etekleri de daha sportif bir hale getirilirken arka tamponun alt kısmına da bir difüzör eklenmiş. Bagaj kapağı üzerine küçük bir spoiler yerleştirilen aracın jant çapları 19 inç.

Egzoz sistemi de yenilenmiş olan otomobilin iç mekanında alüminyum pedal takımı ve orta konsola yerleştirilen üç ek gösterge dışında bir yenilik bulunmuyor.

Tesla Model S Alpha


Elektrik motorlu otomobil üreticisi Tesla, dört kapılı modeli Model S'in seri üretimine yaklaşırken tasarımda rötuşlar yapıyor.

Yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan baz aracın far ve tamponları daha köşeli çizgilere sahip olacak şekilde makyajlanırken genel duruşun güncel Aston Martin ve Jaguar modellerine benzemesi sanırım kimseyi mutsuz etmeyecektir.

Fiyatları da yavaş yavaş netleştirilen aracın en pahalı modeli 300M isimli. 300 mil (483 km) menzil sunan yüksek kapasiteli pillerle donatılan araç A.B.D.'de 77.400 Dolar seviyesinden başlayan fiyatlardan satılacak. 230M ve 160M isimli versiyonlarsa sırasıyla 307 ve 258 km menzil sunarken fiyatlarının arasında yaklaşık 10.000 Dolar olacağı da gelen bilgiler arasında.

BMW 1 Serisi M-Sport


İlkinde olduğu gibi ikinci neslinde de tartışmalara neden olan bir tasarımla karşımıza çıkan BMW 1 Serisi'nin daha sportif görünümlü M-Sport isimli paketi de yavaş yavaş tanıtılıyor.

Dış görünümde daha sportif tamponlar, koyulaştırılmış aydınlatma grubu, 18 inç çaplı jantlar, bagaj üstü spoiler ve yeni yan etekler dikkat çekerken iç mekanda sportif yan destekli koltuklar, kapı içleri ve koltuklar üzerinde yeni kumaş kaplamalar, M logolu direksiyon simidi ve vites topuzu, Kapı eşiklerinde M logoları ve mavi renkli ambiyans ışıklandırması bulunuyor.

Süspansiyon sistemi için de sportif bir ayar sunacak olan paketin fiyatlandırması önümüzdeki aylarda belli olacak.

6 Haziran 2011 Pazartesi

Mini Coupé


Mini, 2009 Frankfurt otomobil fuarı sırasında sergilediği Coupé konseptinin seri üretime hazır halini aynı fuarın 2011 yılında düzenlenen ayağında tanıtacak.

Araç test halindeyken çekilen ilk resmi fotoğraflarla birlikte teknik veriler de yavaş yavaş su yüzüne çıkıyor. Ana hatlarıyla konsept modelden farksız görünen yeni modelin bombeli tavanı iki kişilik kabini saklarken bagaj kapağı üzerine yerleştirilen yükseklik ayarlı spoiler ilginç özelliklerden birisi.

Boyu 3.73, yüksekliği 1.38, genişliğiyse 1.68 metre olan Mini Coupé'nin aks mesafesiyse 2.47 metre olarak açıklandı.


Diğer Mini modellerinden de tanıdığımız motorlarla donatılacak olan otomobilin performans verileriyse şöyle:

Mini Cooper Coupé: 1.6 litre hacimli benzinli motor. 122 beygir güç, 160 Nm tork. 0-100 km/s: 9 saniye. Maksimum sürat 204 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 5.4 litre/100 km.
Mini Cooper S Coupé: Turbo beslemeli, 1.6 litre hacimli benzinli motor. 184 beygir güç, 260 Nm tork. 0-100 km/s: 6.9 saniye. Maksimum sürat 230 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 5.8 litre/100 km.
Mini John Cooper Works Coupé: Turbo beslemeli, 1.6 litre hacimli benzinli motor. 211 beygir güç, 280 Nm tork. 0-100 km/s: 6.4 saniye. Maksimum sürat 240 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 7.1 litre/100 km.
Mini Cooper SD: Turbo beslemeli, 2 litre hacimli Diesel motor. 143 beygir güç, 305 Nm tork. 0-100 km/s: 7.9 saniye. Maksimum sürat 216 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 4.3  litre/100 km.

Tamamı standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan araçlardan John Cooper Works dışında kalanları opsiyonel olarak 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla da alınabiliyor.

Škoda Superb Laurin & Klement


Çek üretici Škoda, Superb modelinin en lüks versiyonu olan Laurin & Klement'ı tanıttı. Teknik bir yenilik getirmeyen bu paket sadece görselliğe hitap ediyor.

Ön panjuruyla birlikte kapılar ve ön tamponda bulunan bazı parçaları kromajlı olan aracın bagaj kapağında özel paketin logosu bulunurken aynı logoyu paslanmaz çekilten üretilen kapı eşiklerinde de görmek mümkün. Yeni sunulmaya başlanan kahverengi gövde boyasıyla uyumlu deri döşeme iç mekana seçkin bir hava katarken piyano siyahı kaplamalar bu havayı pekiştiriyor.

Hem sedan hem de Combi gövde seçeneklerinde sunulacak olan paket üç ayrı motor seçeneğiyle birlikte alınabilecek. Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor 200, Diesel motorsa 170 beygir güç üretebilirken her iki ünite de 6 ileri vitesli manuel veya DSG ile birlikte alınabilmekte. 260 beygir güç üretebilen 3.6 litre hacimli v6 motorsa sadece 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla alınabiliyor.

MR Cardesign Maserati Quattroporte


Büyük ve şık İtalyan sedan Maserati Quattroporte için modifikasyon kiti geliştiren firmalar arasına MR Cardesign da katıldı. Görünüme çok müdahale etmeyen firma motor gücünde de ufak bir artışa gitmiş.

Aracı 22 inç çaplı jantlar ve karartılmış camlarla donatan modifikasyon firması süspansiyon sistemini önde 20, arkada 30 mm alçaltmış.

Egzoz sistemini de tamamen yenileyen firma motorun elektronik kontrol ünitesine de müdahale ederek 430 beygir güç, 480 Nm tork elde edebilmiş.