7 Mayıs 2011 Cumartesi
Porsche Cayman S Black Edition
911 ve Boxster'ın ardından siyah paket sırası Cayman'a geldi. Porsche'nin küçük coupé modeli de diğer iki üye gibi Black Edition isimli versiyona kavuştu.
Siyah gövde rengi ve bu renkle uyumlu 19 inç çaplı jantlara sahip olan otomobilin fren kaliperleri kırmızıya boyanmış. Viraj aydınlatmalı bi-xenon farlar, PCM, LED teknolojisi kullanan gündüz farları ve deri döşemeyi standart donanımında sunan otomobilin torpido kapağı üzerinde sınırlı üretim plakası da bulunuyor.
Aracın 3.4 litre hacimli Boxer motoru küçük bir güçlendirme çalışması sonunda 330 beygir güç, 370 Nm tork üretebilir hale getirilirken performans verilerinde de iyileşmeler var. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 5.1 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 279 km/s olarak açıklanırken 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla veriler 5 saniye ve 277 km/s olarak açıklanıyor.
Şayet otomobilin hızlanma performansından hala memnun değilseniz Sport Chrono paketiyle birlikte gelen kalkış sistemi 100 km/s sürate ulaşma süresini 4.8 saniyeye indirebiliyor.
Sadece 500 örneği üretileceği belirtilen otomobilin Almanya pazarında başlangıç fiyatı 67.807 Euro olarak açıklandı.
6 Mayıs 2011 Cuma
Volkswagen Polo R WRC
İşte Volkswagen'in küçük ralli otomobili. Markayı 2013 yılından itibaren temsil edecek olan bu Polo modeli şimdilik bir konsept olsa da beraberinde önemli bir soru getiriyor: Polo R isimli bir yol otomobili olacak mı?
Volkswagen model gamının en güçlü versiyonlarına verilen bir takı olan "R" şimdilik Polo'nun seri üretim versiyonlarında kullanılmıyor olsa da bu araç yeni bir sportif modeli müjdeliyor olabilir. Görünümündeki değişiklikler sınıfındaki diğer otomobillerde olduğu gibi genişletilmiş çamurluklar, büyük bir arka spoiler ve ek hava çıkışlarından oluşan otomobilin aynaları da seri üretim versiyonda olduğundan daha küçük.
Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru yaklaşık 300 beygir güç üretebilen konsept dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip.
4 Mayıs 2011 Çarşamba
Mercedes-Benz E Serisi
Alman otomotiv devi Mercedes, en popüler serilerinden olan E'nin motor ailesini güncelledi. Yeni motorlarla birlikte şanzıman ve yardımcı sistemlerde de modifikasyona giden üretici bu sayede ortalama yakıt tüketiminde ciddi azalma kaydetmiş.
İlk olarak E350 BlueEFFICIENCY modeli üzerinde değişiklikler yapan Mercedes bu otomobilde kullanılan 3.5 litre hacimli v6 motorun gücünü 306 beygire, torkunuysa 370 Nm'ye yükseltmiş. Ortalama yakıt tüketim değeri 6.8 litre/100 km gibi etkileyici bir seviyeye indirilen motor, tork konvertörü yenilenmiş 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış. Sedan modeli 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.
Yenilenen bir diğer model olan E500 BlueEFFICIENCY'de görev yapan 4.6 litre hacimli v8 motor çift turbo besleme yardımıyla 408 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor. Kardeşi gibi standart olarak 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan otomobil 100 km mesafede ortalama 8.9 litre benzin yakarken 0'dan 100 km/s sürate 5.2 saniyede ulaşabiliyor.
E200 CDI BlueEFFICIENCY, E220 CDI BlueEFFICIENCY ve E250 CDI BlueEFFICIENCY modellerinin motorlarında değişim bulunmasa da ECO Start/Stop fonksiyonunun standart hale gelmesi ve yeni otomatik şanzımanla tüketim değeri ilk defa 5 litre/100 km sınırının altına çekilmiş. 136 beygir güc üretebilen E200 CDI BlueEFFICIENCY'de ortalama 5.1 litre/100 km olarak gerçekleşirken diğer iki modelin değerleri 4.9 litre/100 km olarak açıklandı.
3 Mayıs 2011 Salı
Volvo V70 R-Design
İsveç merkezli üretici Volvo, geçtiğimiz ay makyajladığı V70 modelinin sportif gövde kitli versiyonu R-Design'ı da tanıttı.
Dışarıdan bakıldığında ön ve arka tamponların alt kısımlarına yerleştirilen ek parçalar, yan etekler, mat alüminyum kaplı yan aynalar ve 18 inç çaplı jantlarıyla tanınabilen aracın iç mekanında çift renkli deri döşeme ve alüminyum konsol kaplamaları dikkat çekiyor.
Opsiyonel donanımında Sensus marka eğlence sistemi de bulunan R-Design paketi V70'in bütün motor seçenekleriyle birlikte alınabiliyor.
NOVITEC 8C Spider
Alfa Romeo'nun süpersporcu roadster modeli 8C Spider NOVITEC tarafından daha da güçlendirildi. Maserati GranTurismo temelli motoru güçlendirilirken kardeş firma NOVITEC TRIDENTE'den yardım alan marka aracın dış tasarımınaysa dokunmamış.
Gövdesi üzerinde oynama yapılmayan aracın jantları, önde 21, arkadaysa 22 inç çaplı olarak seçilirken iç mekanda istenilen renkte deri ve Alcantara döşeme kullanma opsiyonu sunuluyor. Yükseklik ve sertlik ayarı bulunan bir süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin yeni egzoz sistemi hem daha hafif hem de çikarttığı ses uzaktan kumandayla düzenlenebiliyor.
Maserati'den alınan 4.7 litre hacimli v8 motoruna bir kompresör besleme uygulanan araç 600 beygir güç, 588 Nm tork üretebiliyor. Bu haliyle 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 305 km/s olarak açıklandı.
Volvo S80 Executive
Geçtiğimiz günlerde S80 modelini makyajladığını duyuran Volvo şimdi de aynı modelin lüks versiyonu Executive'i resmi olarak tanıttı.
Görsel olarak sunduğu yenilikler özel tasarım jantlar ve C sütunu üzerinde bulunan armalarla sınırlı olan otomobilin iç mekanında ahşap kaplama standart olarak sunulurken kokpit, direksiyon simidi, koltuklar ve kapı içleri deriyle kaplanmış. Ön koltuklarında ısıtma ve soğutmanın yanında masaj fonksiyonu da olan aracın ön yolcu paneli üzerine yerleştirilen analog saatse araç içerisine ait değilmiş gibi bir görüntü çiziyor.
Arka koltuklarda da özel yumuşak deri döşemeye yer veren Volvo opsiyonel donanıma buz dolabı ve şampanya için kristal kadehler de eklemiş.
Ram 5500 Long Hauler
Dodge firmasının büyük pick up modellerine verdiği isimken bu pick up modellerine ait bir alt markaya dönüşen Ram'in dev bir konsept versiyonu tanıtıldı. Long Hauler isimli araç duruşuyla büyük kelimesini yeniden tanımlıyor.
5.014 mm'ye ulaşan aks mesafesi çoğu otomobilin boyundan daha uzun olan pick up genişletilmiş çamurluklara ve çift tekerlekli arka aksa sahip. Kasasına bir adet beşinci tekerlek eklenen Long Hauler'ın iç mekanında özel işlemeli deri döşemeler ve dört adet tekli koltuk bulunuyor. Orta konsolun üst kısmında ek göstergelere sahip olan araç bu kısımla birlikte direksiyon simidinde de deri döşeme sunuyor.
7.315 mm boya ve 2.009 mm yüksekliğe sahip olan dev pick up yaklaşık 4.2 ton ağırlığında. Yüklü ağırlığı 17 tonun üzerinde olan araçta kullanılan ve toplam hacimleri 644 litreyi bulan 3 yakıt deposundan birisi bagaj alanında bulunuyor.
Cummins kaynaklı 6.7 litre hacimli turbo Diesel motoru 1.088 Nm tork sunabilen bu kamyonumsu araç dört tekerlekten çekiş sistemine ve 6 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip.
Vorsteiner V-PT
Sade fakat sportif görünümlü, abartıdan uzak gövde kitleriyle dikkat çeken firmalardan birisi olan Vorsteiner, V-RT paketinin ardından Porsche Panamera için geliştirdiği V-PT kitini tanıttı.
Daha köşeli hatlara sahip bir ön tamponla başlayan kitte bu tamponun altına karbon fiber splitter eklenmiş. Yan etekleri de yenilenen otomobilin jant seçeneklerinde 22 inçe kadar büyüyen çaplar sunulmakta. Arka kısımda sabit bir spoiler ile birlikte hava çıkışlarına sahip yeni tampon dikkat çekerken alt tarafa büyük bir difüzör eklenmiş.
Yenilenen egzoz sistemi paslanmaz çelik veya titanyumdan üretilebilen aracın fren sisteminde de modifikasyon yapılabiliyor.
2 Mayıs 2011 Pazartesi
Inden SL65 AMG Black Saphire
Daha önce Black Saphire isimli gövde kitini bir SL63 AMG üzerinde sergileyen Inden Design aynı parçaları şimdi de bir SL65'e uyguladı.
Daha geniş hava girişlerine sahip ön tamponunun alt kısmında bir splitter bulunan aracın çamurluk ve yan etekleri genişlemiş. Arka tamponu da yeniden şekillendirilen aracın bu kısmına da karbon fiberden üretilmiş bir difüzör eklenmiş. Bagaj kapağının üzerine de bir spoiler yerleştirilirken egzoz çıkışları makyajlanmış.
İç mekanında büyük yenilikler bulunmayan otomobilin alt kısmı düzleştirilen direksiyon simidi Alcantara ile kaplanmış. Aynı malzeme koltuklar ve ön konsolda da kullanılmış.
Çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli v12 motoru 680 beygir güç üretebilen otomobilin maksimum tork değeri 1.000 Nm'de sınırlandırılmış. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın yenilenen süspansiyon sistemi de yüksekliği 45 mm azaltmış.
Porsche Panamera Diesel
Porsche, ürün gamında bulunan ikinci Diesel modeli tanıttı. Cayenne'in ardından Panamera'da kullanılmaya başlanan motor yüksek performans ve düşük yakıt tüketimini birleştiriyor.
Görünüm ve donanım olarak diğer Panamera modellerinden farksız olan Diesel versiyonda kullanılan 3 litre hacimli v6 motor 250 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli Tiptronic S şanzımanla donatılan arkadan itişli otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşırken maksimum sürati 242 km/s olarak açıklandı.
Ortalama yakıt tüketimi normal lastikleriyle 6.5 litre/100 km olarak açıklanan Panamera Diesel düşük yuvarlanma direncine sahip lastiklerle bu ortalamayı 6.3 litre/100 km seviyesine indirebiliyor. 80 litre hacimli yakıt deposu sayesinde otomobilin menzili 1.200 km'ye ulaşyor.
Standart süspansiyon sisteminin yanında havalı üniteyi de opsiyonel olarak sunacak olan Porsche, otomobilin Almanya pazarında başlangıç fiyatını 80.183 Euro olarak açıkladı.
1 Mayıs 2011 Pazar
Jeep Compass Canyon ve Cherokee Overland
Jeep'in model atağı devam ediyor. 2011 New York otomobil fuarında tanıtılan konseptler arasına makyajlı Compass ve Cherokee'nin özel serileri de katıldı.
5.5 cm artırılmış strok değerine sahip süspansiyon sistemiyle daha yüksek bir araç olan Compass Canyon Liberty'den alınan 16 inç çaplı ve füme renkli jantlarla araziye hazır bir görünüm sunuyor. Ön panjuru, yan aynaları ve yan etekleri siyaha boyanan aracın alt kısmında koruyucu plakalar bulunurken iç mekanda alüminyum pedal seti ve özel paspaslar dikkat çekiyor.
Dışarıdan bakıldığında çok daha dikkat çekici bir yapıya sahip olan Cherokee Overland 7.5 cm yükseltilmiş bir gövdeye sahip. Tavanına bir taşıma kafesi eklenen aracın gövdesinde zebra desenleri bulunurken çelikten üretilmiş 16 inç çaplı jantları gövde rengine boyanmış.
Ön panjuru siyaha boyanan aracın ön ve arkasında daha güçlü çeki kancaları bulunurken alt kısımda koruyucu parçalar kullanılmış. İç mekanında bir buz dolabı bulunan bu Cherokee'nin pedal seti alüminyumdan üretilirken paspasları yenilenmiş.
Arka diferansiyel kilidi pnömatik olarak kontrol edilen aracın lastikleri de bir kompresör yardımıyla içeriden şişirilip indirilebiliyor. Araçta kullanılan motorsa A.B.D. için alışılmamış bir ünite olan 2.8 litre hacimli turbo Diesel makine.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet Active Plus Dualogic
Kompakt hatchback sınıfı Avrupa'da yıllardan beri oldukça popüler olsa da ülkemizde yeni yeni büyümekte olan bir sınıf. Bu sınıfın önde gelen temsilcileri Volkswagen Golf, Opel Astra ve Ford Focus yüksek satış rakamlarına ulaşırken satış başarısı bu araçları yakalayamamış şık alternatifler de bulunmuyor değil. Bu kısa listenin başında bulunan otomobillerden birisi olan Fiat Bravo görünüşüyle olduğu kadar fiyat/performans oranında da iddialı bir otomobil. Bir süredir takip edip test etmek istediğim bu otomobilin 120 beygir gücündeki benzinli motorla donatılmış bir versiyonuyla bir hafta sonu boyunca 600 km yol yapma şansım oldu.
Dış Mekan
Bravo'nun en büyük silahlarından birisi dış görünüşü. Yuvarlak ve oldukça akıcı hatlara sahip olan aracın boyutları da rakipleri seviyesinde. 4.336 mm boya, 1.792 mm genişliğe ve 1.498 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.600 mm. Ön kısımda Aston Martin modellerini andıran bir tasarım dikkat çekerken arkada kullanılan yuvarlak stop lambaları orijinal bir görünüm ortaya koyuyor. Arkaya doğru yükselen şık yan cam çizgisi güzel bir görünüm ve ön koltuk yolcuları için geniş cam yüzeyleri sunsa da arkada durum farklı. Bu kısımda oturanların darlık hissine kapılmamaları için opsiyonel olarak sunulan panoramik cam tavanın tercih edilmesi yerinde olacaktır. Bagaj kapağında da şıklığa önem veren Fiat tasarımcıları bagaj kapağını açan düğmeyi Fiat logosunun altına gizleyerek başarılı bir çalışmaya imza atmış. 16 inç çaplı jantların tasarımı hoş olsa da araca biraz küçük geldiklerini belirtmek gerek. Neyse ki bu durumda da opsiyonel donanıma dahil olan 17 inç çaplı seçenekler yardıma yetişiyor.
İç Mekan
Dışarıda sunulan şıklık iç mekanda sadeleşerek de olsa devam ediyor. Ön konsolu ve kapılarının üst kısımları sert bir kumaşla kaplanmış olan otomobil bu şekilde şık görünüş ve zengin iç mekan renk seçeneklerini bir arada sunabilmiş oluyor. Derin bir yapıya sahip hız ve devir göstergeleri sportif görünürken aralarında bulunan yol bilgisayarı kolayca okunabiliyor. Yanlarda dairesel olanları kullanılan havalandırma çıkışları orta konsolda köşeli bir tasarıma sahipken bunların altına konsolla uyumlu bir görünüm sergileyen ses sistemi yerleştirilmiş. Bu ünitenin yanında, sağlı sollu olarak yerleştirilmiş düğmelerden sürücüye yakın olanlarından ilki direksiyon simidini şehir içinde hafifleştiren City modunu kontrol ederken ikincisi ASR'yi devre dışı bırakmaya yarıyor. Sis farları ve far yükseklik ayarlarını yolcu tarafına yerleştirmeyi uygun gören Fiat bu konuda pek ergonomik bir seçim yapmamış. Bu kontrollerin arasında yol bilgisayarının ayar düğmesi ve merkezi kilit kontolü bulunuyor. Bu panellerin altına yerleştirilen manuel klima kontolleri kromajlı bilezikleriyle oldukça sık görünürken onlarında altında küçük bir eşya gözü bulunuyor. Dualogic şanzımanın kontrol kolu plastik kaplanırken üzerinde durduğu platformun alt taraftan ambiyans ışığıyla aydınlatılması şık bir görüntü sağlıyor. El freni kolunun ön, yan ve arkasını da kapaksız eşya gözleriyle çeviren Fiat bu donanım seviyesinde ön ve arka merkezi kol dayanakları sunmuyor. Diğer Fiat modellerinden de tanıdığımız direksiyon simidi deri kaplanmış ve üzerine ses sisteminin kumandaları yerleştirilmiş. Bu kısımda bulunan bir başka güzel özellikse şanzımana hükmetmeye yarayan kulakçıklar. Orta büyüklükte bir torpido gözüne sahip olan Bravo'nun direksiyon kolonunun sol tarafında da küçük bir eşya gözü sunulurken hem ön hem de arka kapı içlerinde gözler bulunması olumlu. Yan ayna ve camların tamamı elektrikli olarak kumanda edilirken arka koltuklarda 3 kişi için 3 noktadan bağlı emniyet kemerleri bulunuyor. Merkezi bir havalandırma çıkışı sayesinde daha rahat bir şekilde iklimlendirilebilen bu bölümde iki adet kafalık sunulmasıysa ilginç. 400 litre hacimli bir bagaj hacmi sunan Bravo'nun bu hacmi kademeli olarak katlanabilen arka koltuklar yardımıyla 1.175 litreye ulaşıyor.
Konfor
Uzun yolda test etme imkanı bulduğum Bravo'nun süspansiyon sistemi spektrumun sert kısmında bulunsa da geniş yanaklı lastikler bu durumun sunabileceği olumsuzlukları bertaraf edebiliyor. Yan destekleri başarılı olan koltukların sertlikleri uzun yolda yormazken orta kol dayanaklarının olmaması bir eksiklik. Neyse ki bu eksikliğin çaresinden bir üst donanım seviyesi olan Dynamic Plus gelebiliyor. Sürüş sırasında iç mekanda rahatsız edici tıkırtılar oluşmazken yol ve rüzgar gürültüsü otoyol hızlarında duyulmaya başlıyor. Direksiyon sisteminin City ayarı sayesinde şehir içi sürüş ve dar alan manevralarında kolaylık sağlanırken şanzımanın hem koldan hem de direksiyon arkasından kontrol edilebilmesi olumlu. Dualogic şanzıman, daha önce test ettiğim Punto Evo modelinde olduğu gibi geçişlerde biraz hantal. Özellikle alt viteslerde yavaşlığı belli olan şanzımanın normal modunda hissedilen güç kesilmesi ilginç bir şekilde ekonomi modunda azalıyor. Bu mod seçildiğinde daha yumuşak ve hızlı geçişler sunan şanzıman yine de acil hızlanma manevraları sırasında önceden vites değiştirmiş olmayı gerektirecek hantal bir karaktere sahip.
Sürüş
Bravo'nun başarılı özelliklerinden bir diğeri olan yol tutuşu sürüşün sportif olabilmesini sağlayan en önemli etkenlerin başında yer alıyor. Sertçe ayarlanmış süspansiyon sistemi otomobilin virajlarda aşırı şekilde yana yatmasına engel olurken geniş yanaklı lastikler konforu sağlamaya yardımcı oluyor. Daha sportif bir sürüş beklentisi içerisinde olan müşterilerin 17 inç çaplı jant opsiyonunu tercih etmeleri yerinde olacaktır. Otomobilde kullanılan 1.4 litre hacimli benzinli motor turbo besleme sayesinde 120 beygir güç, 206 Nm tork üretiyor. 6 ileri vitesli Dualogic şanzımanla birlikte boş ağırlığı 1.260 kg olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 9.6 saniyede ulaşırken maksimum sürat 197 km/s olarak açıklanmış. Dualogic şanzımanla birlikte ortalama yakıt tüketim değerinin 6.1 litre/100 km olduğu belirtilen otomobilin bu değere ulaşabilmesi için gaz pedalını çok dikkatli kullanabiliyor olmanız gerekli. 130 km/s civarında tutulabilen sabit süratlerde ortalama tüketim değeri 7 litre/100 km altına indirilebilse de yokuş aşağı inerken bile sıfırlanmayan yakıt tüketimi nedeniyle 6 litre/100 km seviyelerine ulaşmak için büyük sabır gerekiyor. Büyük kısmı 4 kişiyle geçilen ve şehir trafiğiyle birlikte dik dağ yolları ve çok hızlı otoban sürüşlerini de içeren 600 km'lik parkurda elde ettiğim 9.2 litre/100 km ortalaması şartlar göz önüne alındığında makul olarak kabul edilebilir. Önde ve arkada disklerden oluşan fren sistemi güvenli yavaşlama sağlayabilen aracın pedalına alışmaksa zaman istiyor. İlk dokunuşta çok hafif bir fren basıncı sağlayan sistem pedal stroğu yarılandığında aniden devreye giriyor.
Donanım/Fiat
İşte Bravo'nun başarılı olduğu bir diğer konu. Test ettiğim Active Plus donanım paketli Bravo'nun kampanyalı anahtar teslim satış fiyatı 38.412 TL. Bu donanıma 6 ileri vitesli Dualogic şanzıman, elektrik ayarlı cam ve yan aynalar, klima, yol bilgisayarı, direksiyondan kumandalı CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, ambiyans ışıklandırması, ABS, ASR, deri direksiyon simidi, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu, katlanabilir arka koltuklar, ön ve yan hava yastıkları dahil. Aktif ön kafalıklar, diz ve perde hava yastıklarından oluşan Safety kiti 750 TL karşılığında satılırken yağmur ve far sensörleri, hız sabitleme sistemi ve otomatik olarak katlanan yan aynaları kapsayan Assist kiti 1.000 TL karşılığında sizin olabiliyor. 1.000 TL bedelinde olan bir diğer paketse aracımızda da bulunan Stil paketi. 16 inç çaplı alüminyum alaşım jantlar ve viraj içi aydınlatmasını kapsayan bu paketin yanında 4. yıl veya 150.000 km garanti 486 TL ek bedelle alınabiliyor.
Sonuç
Bravo'nun temel donanımlara sahip bu modelinde lüks donanımlar bulunmasa da küçük bir ailenin temel gereksinimlerini karşılamak için ihtiyaç olunan her şey mevcut. Sürücüsünü sportif kullanıma özendiren benzinli motoru ateşli bir karakter sergileyen otomobilin Dualogic şanzımanı bu performansı biraz dizginliyor. Yol tutuşu da başarılı olan bu araçla zevkli sürüşler yapmak için manuel şanzımanlı ve hatta 140 beygir güç üretebilen modelin tercih edilmesi daha yerinde olacak gibi görünüyor. Fiat'ın başarılı vites geçişleri ve hafif bir debriyaj pedalıyla donattığı manuel şanzımanlı modeller çok sıkışık şehir trafiği haricinde Dualogic şanzımana gerek bırakmadığı gibi performansın daha kolay kontrol edilmesine de yardımcı olabiliyor. Bu şanzıman ve daha güçlü bir motorla donatılmış olan Bravo'nun testini de önümüzdeki haftalarda sizlerle paylaşmaya çalışacağım.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.