14 Kasım 2011 Pazartesi
Subaru XV
İlk olarak Impreza XV, daha sonra da XV Concept olarak karşımıza çıkan Subaru XV'nin seri üretim modelleri 2011 Frankfurt otomobil fuarında karşımıza çıkmıştı. Ülkemizde 2012 yılının Ocak ayından itibaren satışına başlanacak olan aracın bir örneği Türkiye'ye şimdiden giriş yaptı.
Köşeli hatlara sahip dış görünüşüyle önden bakıldığında en çok Legacy modeline benzeyen otomobil yerden yüksek yapısı ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle arazi şartlarında sürücüsünü yormayacak bir yapıya sahip. 17 inç çaplı ve siyah renkli jantları şık olsa da Citroën DS3'ten alınmış gibi duran aracın genel hatları orantılı.
4.450 mm boya, 1.780 mm ene ve 1.615 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.635 mm olarak açıklanırken tabanın yerden yüksekliği 220 mm. 19.6 derece yaklaşma, 29.3 derece de uzaklaşma açısına sahip olan XV tamir kitiyle 380, yedek lastikleyse 310 litre bagaj hacmi sunuyor. En hafif modeli 1.370 kg ağırlığında olan otomobilin en ağır versiyonuysa 1.435 kg ağırlığında.
İç mekanında diğer Subaru modellerinden büyük bir fark bulunmayan otomobilin sürücüye yönelik tasarlandığını söylemek mümkün. Üst donanım seviyesinde elektrikli sürücü koltuğu ve ön koltuk ısıtması gibi donanımlar bulunan aracın ön koltuklar arasında bulunan bardaklığında kapak bulunmuyor. Türkçe bilgi ekranına sahip yol bilgisayarı kolayca görülebilen aracın dokunmatik ekranlı ses sistemi oldukça kaliteli.
Arka koltuklarda üç adet kafalık ve 3 noktadan bağlantılı emniyet kemeri bulunurken bütün koltukların uzun baldır desteğine sahip olması olumlu bir özellik. 60/40 oranında katlanabilen arka koltukların ortasında kol dayanağı olmamasıysa bir eksiklik.
3 adet motor seçeneğiyle sunulacak olan XV'nin giriş modelinde kullanılan 1.6 litre hacimli benzinli ünite 114 beygir güç, 150 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) sunulan bu motor manuel şanzıman ile aracı 0'dan 100 km/s sürate 13.1 saniyede ulaştırırken otomatik şanzımanla bu süre 13.8 saniyeye ulaşıyor. Otomobillerin maksimum süratleriyse sırasıyla 179 ve 175 km/s.
İkinci benzinli motor seçeneği olan 2 litre hacimli ünite 150 beygir güç, 196 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanın yanında CVT ile de sunulan bu motoru kullanan aracın manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 10.5 saniye sürerken CVT ile donatılan versiyon aynı sürate 10.7 saniyede ulaşıyor. Her iki şanzıman seçeneğiyle de maksimum sürat 187 km/s olarak açıklanıyor.
XV'nin en performanslı modeliyse 2 litre hacimli turbo Diesel motora sahip olan versiyonu. 147 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen motoru sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 9.3 saniye sürerken maksimum sürati 198 km/s.
Turbo Diesel motorla ortalama yakıt tüketimi 5.6 litre/100 km olarak açıklanan aracın satışına 2012 yılının Ocak ayında başlanması planlanıyor. Fiyatlar henüz belli olmasa da başlangıç için 70.000 TL'nin altı düşünülmekte.
Tanıtım sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
daha önceki impreza serisinde hatchback ile xv arasındaki fark gayet azdı. yeni impreza ve yeni xv'de de bu farkın küçük olduğu açıkça görülüyor.
YanıtlaSil1- impreza hatchback küçük değişikliklerle xv ye çevrilmiyor mu? (subarunun biraz işin kolayına kaçtığını düşünüyorum açıkçası)
2- bunun avantajları ve dezavantajları neler olabilir?
3- xv, mitsubishi asx, nissan qashqai ye rakip mi olacak? eğer rakipse subarunun mitsubishi ve nissanın aksine sadece bir modelini değiştirerk xv'yi üretmesi ne kadar doğru?
4- siz bu sınıfta hangi aracı tercih ederdiniz?
Aslında Impreza'da yapılan değişiklikler kapsamlı fakat Subaru gibi bir üretici için ufak tefek yenilikler oldukları söylenebilir. Sonuç olarak XV'nin temelleri Impreza'ya dayanıyor.
YanıtlaSilBunun avantajı yedek parçalarının uyumlu olmaları sebebiyle stok sıkıntısının daha az yaşanacak olması. Olumsuzluğu ise çok da orijinal görünümü olmayan bir araca sahip olmak.
Tanıtım sırasında Toros Bey de sürekli "Sınıfının.." şeklinde başlayan cümleler kullandı fakat bu aracın hangi sınıfta olduğu pek de açık değil. Sonuç olarak XV, yükseltilmiş C sınıfı bir hatcback ve bu alanda çok araç yok. ASX ve Qashqai gibi araçlara rakip olunacaksa bence biraz daha orijinallik iyi olurdu.
Tercih edilecek araç istek ve beklentilere göre değişiklik gösterecektir. Öncelikle XV'nin fiyatlarını öğrenmek lazım ki en büyük önem fiyata veriliyorsa hangi aracın tercih edileceği belli olsun. Öncelik arazi performansıysa Subaru büyük ihtimalle öne geçecektir. Kaliteyse XV'nin elenmesi büyük ihtimal.